بررسی تفاوت دزدگیر بیسیم و دزدگیر باسیم

مقایسه دزدگیز منزل و دزدگیر اماکن

دزدگیر سیمی چیست؟

دزدگیر سیمی یکی از انواع دزدگیر اماکن می باشد که از قدیم مورد استفاده ی افراد قرار می گرفته است. این دزدگیر به وسیله ی کابل ، ترانک و … استفاده می شود. این دزدگیر را می توان در ساختمان های مسکونی و اداری قرار داد اما با آمدن نمونه های جدید تر از انواع دزدگیر ، استقبال از این دزدگیر کاهش پیدا کرده است. نصب دزدگیر سیمی کمی زمان بر می باشد. به طور مثال برای خانه ای که ۳ تا ۴ اتاق خواب دارد باید حدود یک روز زمان گذاشت و این دزدگیر را نصب کرد.

دزدگیر سیمی از سیم های کشی تشکیل شده است که به پنل اصلی متصل هستند. این سیم های کشی باید به کناره های پنجره ها و درب ها قرار بگیرد که ممکن است زیبایی چندانی نداشته باشد. برای کم کردن این مشکل سیم ها درون ترانک و داکت قرار می گیرند.

این دزدگیر کاملا مورد اعتماد است و کمتر دچار خطا و اشتباه می شود.

تفاوت دزدگیر بیسیم و دزدگیر باسیم

دزدگیر بیسیم چیست؟

یکی از انواع دزدگیر ، دزدگیر بیسیم می باشد. این دزدگیر، دارای سنسور هایی می باشد که به صورت غیر مستقیم و بدون سیم کار می کنند. به همین سبب می توان آن را در هر مکانی نصب و استفاده کرد. این دزدگیر ها دارای سنسور هایی می باشند که از قبل برنامه ریزی شده اند و زمانی که در محل مورد نظر نصب می شوند، شروع به کار کرده و امنیت آن مکان را برقرار می کند.

تکنولوژی دزدگیر بیسیم بسیار پیشرفته می باشد و می تواند نظارت افراد را از طریق گوشی نیز ، میسر کند. در واقع دیگر لازم نیست که افراد حتما در خانه باشند تا امنیت آن مکان را برقرار کنند. این دزدگیر ها همچنین قابل پیشرفت می باشند و می توانند ارتقا یابند. همچنین این دزدگیر ها می توانند در هر مکانی نصب شوند.


برای مشاهده انواع دزدگیر gmk در یانوس کلیک کنید.


مقایسه دزدگیر بیسیم و باسیم

آشنایی با تفاوت دزدگیر بیسیم و دزدگیر سیمی

این دو مورد از دزدگیر ها تفاوت های اساسی با یک دیگر دارند. هر کس که قصد خرید یکی از این دزدگیر ها را دارد باید اطلاعات کاملی از آن ها داشته باشد و تفاوت های آن ها را بشناسد. در این صورت است که افراد می توانند انتخاب مناسبی داشته باشند. از جمله مهم ترین تفاوت های دزدگیر بیسیم با دزدگیر سیمی موارد زیر می باشد.

مشاوره و راهنمایی رایگان با شماره ویژه : ۶۶۹۰۷۰۸۹-۰۲۱

امنیت

مهم ترین و اصلی ترین دلیل استفاده از دزدگیر منزل و اداره ، برقراری امنیت می باشد. به همین سبب داشتن امنیت بالا مهم ترین عامل برای انتخاب دزدگیر می باشد. دزدگیر بیسیم امنیت بسیار بالایی دارد. تنها محدودیت برای این دزدگیر ، مسدود کردن سیگنال می باشد. دزدگیر سیمی امنیت مناسبی دارد اما به اندازه ی دزدگیر بیسیم نمی باشد. زیرا عوامل زیادی مانند موش خوردگی سیم، قطعی آن و … می تواند آن را از کار بیندازد و نتواند امنیت را برقرار کند.

قابلیت جا به جایی

یکی دیگر از تفاوت های دزدگیر بیسیم و سیمی، قابلیت جا به جایی آن ها می باشد. دزدگیر بیسیم را می توان به راحتی جا به جا کرد. در واقع می توان به آسانی پنل اصلی و سنسور را قطع و جا به جا کرد. اما دزدگیر سیمی این گونه نیست و قابلیت جا به جایی ندارد.

میزان خطا

میزان خطا در دزدگیر بیسیم که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند بسیار پایین و در واقع صفر می باشد. اما دزدگیر های سیمی احتمال خطای ناچیزی دارند.

ظاهر

یکی از تفاوت های مهم دزدگیر بیسیم و دزدگیر سیمی ، ظاهر آن ها می باشد. ظاهر دزدگیر خانه که بیسیم باشد،  بسیار زیبا است و هیچ گونه فضایی از آن نمی گیرد. اما دزدگیر سیمی برای نصب و راه اندازی،  نیاز به کابل های متنوعی دارد. همین امر باعث می شود که زیبایی اماکن را دچار مشکل کند. به همین سبب دزدگیر اماکن بیسیم می باشد.

تغییر دکوراسیون

افراد ممکن است به هردلیلی بخواهند دکوراسیون منزل و اداره ی خود را تغییر دهند. در این صورت اگر از دزدگیر سیمی استفاده شده باشد باید دستگاه مورد نظر قطع شود و مجدد وصل شود. در وصل مجدد نیز ممکن است شما با خطا مواجه شوید. اما اگر از دزدگیر بیسیم به عنوان دزدگیر آپارتمان استفاده شده باشد، به راحتی می توان تغییر دکوراسیون را انجام داد. زیرا احتیاجی به جا به جایی سنسور ها وجود ندارد.

مشاوره و راهنمایی رایگان با شماره ویژه : ۶۶۹۰۷۰۸۹-۰۲۱

هزینه

یکی از مهم ترین عوامل برای انتخاب دزدگیر ، قیمت آن می باشد. بسیاری از افراد دزدگیر ارزان را انتخاب می کنند. دزدگیر ارزان منزل، می تواند بیسیم و یا سیمی باشد. اما در زمان خرید دقت کنید زیرا ممکن است در ابتدای امر دزدگیر سیمی قیمت مناسب تر به نظر آید، اما نصب این دزدگیر، هزینه های اضافی زیادی دارد. اما دزدگیر بیسیم، تنها هزینه ی اولیه دارد و هزینه ی جانبی و نصب ندارد. در نهایت، دزدگیر بیسیم ارزان تر از دزدگیر سیمی می باشد.

تلفن کننده

یکی دیگر از اجزای هر دزدگیری، تلفن کننده می باشد. برای دزدگیر ها می توان از دو نوع تلفن کننده سیم کارتی و یا خط ثابت استفاده شود. زمانی که تهدیدی تشخیص داده می شود ، با شماره های ذخیره شده در آن تماس گرفته و به آن ها اطلاع رسانی می شود.


مقاله آموزش نصب دزدگیر سیم کارتی را در یانوس بخوانید.


تفاوت دزدگیر وایرلس و سیمی

نصب دزدگیر بیسیم

راه اندازی و نصب دزدگیر بیسیم بسیار راحت و آسان می باشد. در این دزدگیر ها ارتباط بین سنسور ها و پنل های مرکزی به وسیله ی ارتباط وایرلس انجام می شود. به همین سبب می توان آن ها را به راحتی و بدون دردسر نصب کرد.

دزدگیر بیسیم کاملا ایمن بوده و بدون خطایی نصب و راه اندازی می شود. در حال حاضر این نوع از دزدگیر بسیار پرطرفدار می باشد و استقبال زیادی از آن شده است. یکی از عوامل مهم در استقابل مردم از این دزدگیر، حذف هزینه های جانبی و نصب آن می باشد. زیرا دزدگیر هایی که در قدیم استفاده می شد هزینه های نصب زیادی داشت و زمان زیادی را نیز برای نصب احتیاج داشت. اما دزدگیر بیسیم در مدت زمان بسیار کوتاه نصب می شود.

شرکت های زیادی دزدگیر های بیسیم را به بازار عرضه می کنند اما باید بدانید که نصب آن ها تفاوتی با یک دیگر ندارند و به راحتی انجام می پذیرد.

نصب دزدگیر آپارتمان می تواند درون منزل و یا خارج از آن صورت گیرد. اگر می خواهید دزدگیر بیسیم را خارج از خانه نصب کنید باید دقت کنید که این کار را به صورت محافظت شده انجام دهید و حفاظی برای برف و باران روی آن ها قرار دهید.


برای مطالعه راهنمای خرید دزدگیر اماکن در یانوس کلیک کنید.


تفاوت دزدگیر بی سیم و باسیم

یانوس برای آسایش شما انواع پکیج دزدگیر اماکن ، دزدگیر بیسیم و دزدگیر منزل را گرداوری کرده است.

در انتخاب دستگاه‌های دزدگیر با دو نمونه بی‌سیم و باسیم روبرو هستید که با توجه به انواع متفاوتی که در بازار دارد، ممکن است انتخاب را برایتان دشوار کند. در این مطلب قصد داریم مهم‌ترین و اصلی‌ترین تفاوت‌های این دو سیستم دزدگیر را بررسی کنیم تا در انتها بهترین نوع دزدگیر را متناسب با شرایط خود انتخاب کنید. با ما همراه باشید.


برای کسب اطلاعات در مورد زون بندی دزدگیر کلیک کنید.


 تفاوت دزدگیر بیسیم و با سیم از نظر کیفیت و دقت

تفاوت دزدگیر بیسیم و دزدگیر باسیم از لحاظ کیفیت و دقت، باسیم‌ها را برنده این مقایسه می‌کند؛ از این بابت که بسیاری از هشدارها و خطاهای دروغین به خرابی اصلی دستگاه مرتبط است. مثلاً یا باتری به اندازه کافی شارژ نشده یا تعویض آن به درستی صورت نگرفته است. البته سیم کشی و کابل کشی نامناسب نیز می‌تواند خطا و دقت دزدگیر را تحت‌تأثیر قرار دهد. با این حال، در چند سال اخیر به واسطه تکنولوژی پیشرفته‌ای که در دزدگیرهای بی‌سیم نصب شده است، این دزدگیرها تا حد زیادی حدود ۱۰۰ درصد بدون خطا هستند.

در مورد تفاوت دزدگیر بی سیم و باسیم از لحاظ ظاهری می‌توان گفت از آن جایی که در دزدگیرهای بی‌سیم شاهد سیم‌های اضافه نیستیم، این دزدگیرها ظاهر تمیزتری دارد و کارتان برای نصب آن راحت است. ابعاد کوچک و جمع و جور آن نیز تناسب محیط را بر هم نمی‌زند. در مقابل، دزدگیرهای باسیم معمولاً سیم کشی‌های متعددی دارند که به پنل اصلی وصل می‌شود. این دزدگیرها سیم‌ها را داخل یک داکت قرار می‌دهد تا نامرتب به نظر نرسد. داکت‌ها معمولاً دور فریم درب یا پنجره نصب شده و به پنل می‌رسد، درنتیجه باعث می‌شود تا نامتناسب به نظر برسد.

 مقایسه دزدگیر بیسیم و با سیم از نظر سازگاری

در مقایسه دزدگیر بی‌سیم و باسیم درمیابیم که سازگاری دزدگیرهای بی‌سیم معمولاً بهتر و آسان‌تر از دزدگیرهای باسیم است. در این مورد تنها کافیست یک سنسور به دزدگیر بی‌سیم اضافه کنید و آن را با پنل مرکزی ست کنید. از سویی دیگر، سیم‌کشی از پنل ظاهر محیط را نامناسب می‌کند؛ در حالی که به راحتی می‌توانید این سنسورها را به دور از دسترس‌ترین نقطه از دزدگیر بی‌سیم وصل کنید. تعمیر و نگهداری سیستم دزدگیرهای بی‌سیم نیز راحت‌تر است و به سادگی می‌توانید این کار را با دزدگیرهای بی‌سیم انجام دهید.

 مقایسه دزدگیر بی‌سیم و با سیم از نظر هزینه

 دزدگیرهای بی‌سیم با سنسورهای حرکتی و ویژگی‌هایی که دارند از دزدگیرهای باسیم گران‌تر هستند، اما نصب آن راحت‌تر است و هزینه‌های جانبی را کاهش می‌دهد. در حالی که برای استفاده از دزدگیرهای باسیم در نظر داشته باشید که پنل این دزدگیرها اگرچه ارزان‌تر هستند، اما هزینه اضافی و کابل کشی‌های جانبی دارد که می‌تواند در آخر گران‌تر برایتان تمام شود. به طور کلی می‌توان گفت دزدگیرهای بی‌سیم هزینه به صرفه‌ای دارند؛ اگرچه در ابتدا گران‌تر به نظر می‌رسند اما خرج‌های جانبی که دزدگیرهای باسیم دارد، در این نوع دزدگیر وجود ندارد.

 دزدگیرهای بی‌سیم دارای باتری هستند و هر دو سال یکبار بایستی نسبت به تعویض آن‌ها اقدام کنید. تعویض باتری در پنل‌های اصلی معمولاً هر ۷ سال یکبار انجام می‌شود. در دزدگیرهای با سیم بعد از نصب هزینه‌ای از بابت تعویض باتری ندارید اما همانند دزدگیرهای بی‌سیم باتری بکاپ گیری پنل اصلی بایستی هر چهار سال یک‌بار تعویض شود.


بهترین برند دزدگیر اماکن را در این مقاله از یانوس بشناسید.


 

زون بندی دزدگیر اماکن

تفاوت دزدگیر بی سیم و با سیم از نظر طریقه نصب

تفاوت دزدگیر وایرلس و سیمی در شیوه نصب نیز چشمگیر است. فرض کنید که قصد جابه‌جایی خانه را دارید. اگر از دزدگیرهای باسیم استفاده کنید، آن را باید برای خانه بگذارید. البته می‌توانید پنل و سنسورها را جدا کنید اما مجدداً نیاز به کابل کشی دارد. ضمن اینکه اثر کابل‌کشی‌های قبلی بر خانه قدیمی‌تان نیز مانده است. اما درصورتی که از دزدگیرهای بی‌سیم استفاده کنید، به راحتی می‌توانید آن را از روی دیوار جدا کنید. سنسورها را بردارید، پنل را خاموش کرده و هرکجا که می‌خواهید آن را نصب کنید.

  ضمن اینکه اگر بخواهید به هر دلیلی مثلاً رنگ کردن دیوار یا کاغذ دیواری، رنگ دیوارها را تغییر دهید، سیستم‌های دزدگیر باسیم دست و پایتان را می‌بندد و باید دوباره مجدداً آن را سرهم کنید که در این صورت امکان وجود خطا نیز هست؛ اما در مورد دزدگیرهای بیسیم کارتان راحت است. هر زمان برای تغییر دکوراسیون یا هر چیزی می‌توانید سنسورها را بردارید. برای این کار بایستی ابتدا سیستم ضد دستکاری را با رمز عبور غیرفعال کرده و بعد از اتمام کار سنسور را سر جایش برگردانید و سیستم را فعال کنید.

تصور کنید مدت زمانی از زمان نصب سیستم دزدگیر شما گذشته است و قصد دارید به سیستم دزدگیرتان یک سنسور جدید اضافه کنید. در صورتی که از سیستم دزدگیر باسیم استفاده می‌کنید، خودتان را برای سلسله دردسر بزرگی آماده کنید، چرا که در این صورت بایستی کابل پشتیبانی در رشته کابل‌های موجود اضافه کنید. برای این کار باید حفاری کرده و کانال‌کشی جدید انجام دهید تا بتوانید سنسور چشمی که در انتهای محل وجود دارد، نصب کنید. در عوض اگر از دزدگیر بیسیم استفاده می‌کنید، برای اضافه کردن سنسور به دزدگیر تنها باید محل نصب را مشخص کرده و سپس اتصال سنسور به پنل را انجام دهید.

زمان نصب را نیز در نظر داشته باشید. در صورت استفاده از سیستم دزدگیر باسیم برای خانه‌ای با چهار اتاق خواب احتمالاً یک روز کامل درگیر نصب این دزدگیر باشید؛ در حالی که برای نصب سیستم دزدگیر بی‌سیم برای همین خانه، یک ساعته کارتان انجام می‌شود و دردسرهای نصب دزدگیر باسیم را نیز نخواهید داشت.


تنظیم شوک سنسور دزدگیر اماکن را در یانوس بخوانید.


تفاوت دزدگیر بی سیم و با سیم از نظر امنیت

به هر علتی اگر کابل دزدگیر سیمی قطع شود، آسیب ببیند یا توسط موش خورده شود، سیستم باید مجهز به تکنولوژی آلارم هشدار باشد تا بتوانید شما را از این ماجرا باخبر کند. ضمن اینکه مجدداً باید برای راه‌اندازی دزدگیر سیمی، سیم‌کشی را ترمیم کنید.

در مورد دزدگیرهای بی‌سیم، مسئله مسدودکننده سیگنال به میان می‌آید. دزدگیرهای بی‌سیم که مجهز به آنتی جم هستند، هر مسدودسازی را متوجه شده و با سنسور حرکتی خود، به خوبی می‌تواند تشخیص دهد که مانعی سر راه نیست. بنابراین دزدگیرهای با سیم از لحاظ امنیت، بهتر و قوی‌تر عمل کردند.

با هم انواع دزدگیرهای بی سیم و با سیم و تفاوت‌های آن را از لحاظ ساختاری، شیوه نصب، سازگاری، امنیت، دقت و. ..بررسی کردیم. بسته به محل استفاده و نوع کاربری پیشنهاد می‌کنیم دزدگیرهای بی‌سیم را انتخاب کنید. در این زمینه در صورتی که برای نصب و راه‌اندازی انواع دزدگیر نیاز به مشورت دارید می‌توانید با متخصصان یانوس در ارتباط باشید.

admin-yanus
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *