جامع ترین راهنمای خرید دوربین مداربسته

راهنمای اطلاعات فنی دوربین مداربسته

راهنمای جامع اطلاعات فنی دوربین مداربسته :

جامع ترین راهنمای خرید دوربین مداربسته

قبل از تضیحات فنی در مورد سیستم دوربین مداربسته و اینکه از چه اجزاء و دستگاه هایی تشکیل شده است باید دانست نیاز و مصرف ما به این سیستم چه مقدار است و بهینه خرید کنیم.

قبل از خرید دوربین مداربسته باید چه پارامترهایی را در نظر گرفت:

  • فضایی که قرار است دوربین تحت پوشش قرار دهد چند متر است.
  • جزئیات چقدر مورد نیاز است.
  • دوربین ها قرار است نظارتی باشند یا کنترلی.
  • دوربین ها در چه ارتفاعی باید نصب شوند.
  • مکان نصب دوربین فضای خارجی است یا فضای داخلی.
  • نوع وضعیت آب و هوایی منطقه مورد نظر برای نصب.
  • مدت زمان ذخیره سازی چه مدت مورد نیاز می باشد.

برای راه اندازی یک سیستم دوربین مداربسته نیاز به موارد زیر است:

یک یا بیش از یک عدد دوربین مداربسته دستگاه ضبط و پخش جهت خرید دستگاه ضبط به راهنمای خرید DVR مراجعه نمایید. کابل و اتصالات نصب جهت خرید کابل به راهنمای خرید کابل دوربین مداربسته مراجعه نمایید. حافظه برای ذخیره سازی تصاویر (هارد دیسک) جهت خرید هارد دیسک مناسب به راهنمای خرید هارد دیسک مراجعه نمایید. منبع تغذیه برق (آداپتور) جهت خرید آداپتور به راهنمای خرید منبع تغذیه مراجعه نمایید. برای مشاهده تصاویر به صورت زنده یا ضبط شده می توانید یک تلویزیون یا مانیتور کامپیوتر را به دستگاه ضبط و پخش خود متصل کنید. راه دیگر برای مشاهده تصاویر اتصال به دستگاه از طریق اینترنت است. برای مشاهده تصاویر با گوشی موبایل نیاز به امکانات زیر می باشد:

گوشی موبایل دارای سیستم عامل اندروید یا iOS (گوشی های اپل) اتصال به اینترنت از طریق مودم نرم افزار انتقال تصاویر
راهنمای خر ید دوربین مدار بسته خانگی

۱۰ نکته کاربردی در رابطه با راهنمای خرید دوربین مداربسته مناسب

اگر قصد خرید دوربین مدار بسته و یا ارتقای سیستم امنیتی ساختمان خود را داشته باشید، حتما باید در مورد آن تحقیق کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. امروزه انواع متعددی از دوربین های مدار بسته در بازار وجود دارد. با جستجوی کلمه دوربین مدار بسته و یا جستجوی ” دوربین مداربسته مناسب من ” در اینترنت و یا مطالعه بروشورهای این سیستم های حفاظتی ، امنیتی و نظارتی، با انبوهی از اطلاعات روبرو خواهید شد. مواجهه با این حجم انبوه از اطلاعات ممکن است کمی گیج کننده به نظر برسد. در این شرایط شما نمی توانید انتخاب و خرید متناسبی با فعالیت و ساختمان خود داشته باشید. ما در این مقاله ۱۰ مورد از فاکتورهای اساسی در رابطه با راهنمای خرید دوربین مدار بسته ارایه می‌کنیم. پیشنهاد می‌کنیم قبل از تصمیم‌گیری نهایی و سرمایه‌گذاری روی سیستم نظارتی ساختمان، این مطلب را مطالعه کرده و مدنظر قرار دهید.

۱) قیمت

این که برای سیستم نظارتی و امنیتی ساختمان خود بودجه قابل توجهی را اختصاص دهید، کاری عاقلانه است؛ چون ضرری که در اثر بی احتیاطی و بی نظارتی اتفاق بیفتد، بسیار سنگین تر است. سعی کنید حداکثر هزینه ممکن را برای بالا رفتن امنیت مال و جانتان صرف کنید. نوعی از سیستم نظارتی را انتخاب کنید که کیفیت بالا، اندازه کوچک و امکان اضافه کردن دوربین های بیشتر را داشته باشد. خرید دوربین مدار بسته ای که کیفیت و قیمت پایینی دارد، فقط به نفع فروشنده است. یک شرکت فروشنده ی معتبر در رابطه با دوربین های مدار بسته طیف وسیعی از انتخاب ها و کیفیت های مختلف را در اختیار خریدار قرار می دهد.

۲) ضمانت نامه

یک شرکت نامعتبر در زمینه فروش دوربین مدار بسته، دوربین هایی بی کیفیت را با گارانتی کوتاه مدت به فروش می رسانند. همچنین اگر این دوربین دچار مشکلی شود، شرکت مورد نظر مسولیت آن را به عهده نمی گیرد. در مقابل یک شرکت معتبر در رابطه با فروش دوربین و سیستم های امنیتی، گارانتی بلندمدت، خدمات نصب و پس از فروش را در اختیار خریدارانش قرار می دهد. شما می‌توانید از یانوس محصولاتی با گارانتی و ضمانت‌دار را با اطمینان کامل خریداری نمایید.

۳) مشخصات دوربین مداربسته

یک مشتری کاربلد وحرفه ای، مشخصات دوربین مدار بسته را بررسی می‌کند. اندازه لنز، زاویه دید و حافظه ثبت تصاویر از فاکتورهایی هستند که هنگام خرید دوربین باید مدنظر قرار گیرد. اندازه لنز دوربین، فاصله کانونی آن را مشخص می کند و بیانگر مسافتی است که دوربین قابلیت تصویر برداری از آن را دارد. هر چه زاویه دید دوربین بیشتر باشد، دید گسترده تری از محیط مورد نظر را پوشش می دهد. داشتن حافظه ای برای ضبط تصاویر بسیار مهم است. هر چه اندازه این حافظه بیشتر باشد، تصاویر بیشتری ثبت می شود.

یک دوربین مداربسته با زاویه دید ۶۰ درجه و لنز ۴ میلی متری امکان تشخیص انسان را از فاصله ۴ متری دارد. ولی تصاویر ساختمان های مجاور و همسایگان را به خوبی ثبت نمی کند. با افزایش اندازه لنز، میدان دید به سمت چپ و راست کاهش پیدا می کند ولی مسافتی که می توان یک انسان را تشخیص داد افزایش می یابد. امروزه دوربین های مداربسته با حافظه های گوناگونی در بازار وجود دارند. اگر دوربین مدار بسته به یک هارد اکسترنال و یا حافظه اینترنتی متصل شود، قابلیت ثبت تصاویر بیشتر می شود. تا جایی که ثبت مقداری نامحدودی از تصاویر نیز امکان پذیر می شود.

۴) انتخاب نوع دوربین مدار بسته

در حالت کلی سه مدل برای دوربین مدار بسته در بازار وجود دارد. نوع اول دوربین های مدار بسته آنالوگ هستند که قیمت پایینی دارند. نوع دوم دوربین های مدار بسته با وضوح بالا یا همان HD هستند. نوع سوم دوربین های IP هستند. IP مخفف کلمه Internet Protocol است. خوشبختانه با مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی قیمت دوربین های مداربسته کاهش چشم گیری در مقایسه با سالیان گذشته داشته است. از این رو برخی افراد از دوربین های HD و IP به منظور نظارت امنیتی خانه ها و کسب و کارهای خود استفاده می کنند.

۵) مقایسه دوربین های آنالوگ، HD وIP

تصمیم گیری در مورد انتخاب بین این سه نوع از دوربین مداربسته، به کیفیت تصویر مورد نظر و نیازهای امنیتی کوتاه مدت و بلند مدت ساختمان دارد. دوربین آنالوگ برای شناسایی افراد و نظارت بر منظقه مناسب است. دوربین با کیفیت HD توانایی ثبت جزییاتی مثل اعداد را نیز دارد و مناسب فعالیت های حقوقی است. دوربین هایی با وضوح بالاتر نیز وجود دارند که توانایی بزرگنمایی تصاویر برای ثبت جزییات را دارند. مزیت بزرگنمایی این است که این اطلاعات را می‌توان با تحقیقات پلیس و شرکت های امنیتی به اشتراک گذاشت. دوربین های مداربسته IP امکان اتصال به اینترنت، به صدا درآوردن زنگ هشدار امنیتی و ارسال تصاویر از طریق اینترنت به مراکز امنیتی را دارند. ارسال این تصاویر از روش های متنوعی مثل بی سیم، GSM و ADSL انجام می گیرد.

۶) انتخاب محل مناسب برای نظارت امنیتی

هدف از نصب دوربین مداربسته، محل مناسب برای نصب آن را مشخص می کند. به عنوان مثال دوربین مدار بسته روی در ورودی ممکن است به منظور نظارت بر خودروی پارک شده و یا نظارت بر عابرپیاده ای باشد که زنگ در را می زند. مردم اغلب توانایی بینایی چشم خود را با کیفیت تصاویر دوربین مداربسته مقایسه می کنند. گستره بینایی انسان بسیار گسترده و پیشرفته است. با پیشرفت تکنولوژی دوربین های مدار بسته با زاویه دید ۳۶۰ درجه با قابلیت تنظیم نور، ایجاد شده و وارد بازار شده اند.

۷) انتخاب موقعیت مناسب برای دوربین

تصمیم گیری برای انتخاب منطقه مناسب برای نصب دوربین به شرایط جغرافیایی ساختمان و نیازهای امنیتی بستگی دارد. معمولا دوربین مدار بسته اصلی روی در ورودی قرار می گیرد تا رفت و آمد افراد و وسایل نقلیه را زیر نظر داشته باشد. دوربین های مدار بسته بعدی برای پوشش در پشتی و اتاق هایی که دارای وسایل پر ارزش و گران قیمت هستند، استفاده می شوند.

۸) توجه به میزان نور و روشنایی

دوربین های مدار بسته تصاویر رنگی را در طول روز ضبط می کنند، ولی اگر تنظیمات نور روی آن ها انجام نگیرد، تصاویر ضبط شده در طول شب سیاه و سفید خواهدبود. برای جلوگیری از سیاه و سفید شدن تصاویر، از یک منبع نور مثل چراغ LED در طول شب استفاده کنید. در این صورت رنگ لباس ها و خودرو ها در طول شب نیز ثبت خواهد شد. دوربین هایی نیز وجود دارد که نیازی به نورپردازی در طول شب ندارند. این نوع از دوربین های مداربسته گران قیمت تر هستند.

۹) هزینه های نصب

انتخاب نوع دوربین مناسب، بخشی از خرید است. بخش دیگر شامل توجه به هزینه های جانبی مثل کابل، اتصالات، منبع تغذیه و هزینه های نصب و نگه داری است. قبل از خرید دوربین مدار بسته، میزان این هزینه ها را برآورد کرده و در نظر داشته باشید.

۱۰) مشاوره با کارشناسان

تکنولوژی دوربین های مداربسته بسیار پیچیده است و انواع آن ها نیز بسیار گسترده است. قبل از تصمیم گیری نهایی و خرید دوربین مداربسته، با کارشناسان فروش مشورت کنید. کارشناسان فروش “یانوس” نکاتی کاربردی را در رابطه با راهنمای خرید دوربین مدار بسته به شما ارایه می کنند.

به بخش اصلی ماجرا رسیدیم! زمانی که قصد خرید دوربین مداربسته را دارید، بایستی یا خودتان آشنایی با انواع آن داشته باشید یا با نظر یک متخصص بهترین دوربین مداربسته را انتخاب کنید. اگر قصد خرید این وسیله را دارید، قبل از هر اقدامی این مطلب را مطالعه کنید تا راهنمای خریدی برای شما باشد.


برای اطلاع از بیشترین زمان نگهداری فیلم دوربین مدار بسته کلیک کنید.


مشخصات مهم دوربین مداربسته

در انتخاب دوربین مداربسته مهم‌ترین مشخصاتی که باید توجه کنید، مواردی از جمله قابلیت تشخیص چهره، تشخیص حرکت، دید در شب و … است.

قابلیت تشخیص حرکت

بعضی از دوربین‌ها این قابلیت را دارند که به محض تشخیص حرکتی در محیط، تصاویر را ثبت کنند. به این ترتیب، منجر به صرفه‌جویی در فضای ذخیره‌سازی و انرژی می‌شود. برخی از دوربین‌ها نیز می‌توانند بر روی حرکت یک چیز متمرکز شوند؛ دوربین‌های پی تی زد جزو این دسته هستند.

قابلیت تشخیص چهره

در انتخاب دوربین مداربسته، اگر برایتان اهمیت دارد که دوربین، چهره افراد را تشخیص دهد، این قابلیت را در نظر داشته باشید. به این ترتیب، دوربین‌هایی وجود دارد که می‌تواند چهره‌های جدید یا آشنا را تشخیص دهد. درنتیجه شما می‌توانید تنظیمات دوربین را به صورتی انجام دهید که به محض دیدن چهره‌ای ناآشنا هشدار دهد.

قابلیت تشخیص پلاک

دوربین‌های راهنمایی رانندگی که در جاده و خیابان نصب شده است، عمدتاً از نوعی هستند که قابلیت تشخیص پلاک خودرو را دارند. این دوربین‌ها به دوربین‌های پلاک خوان معروف هستند.

قابلیت دید در شب

دوربین‌هایی که مجهز به فناوری مادون قرمز هستند، این قابلیت را دارند که در تاریکی و زمانی که هیچ نوری در فضا وجود ندارد، تصاویر را ثبت کند. البته برد دید در شب در دوربین‌های مداربسته، با هم فرق دارد.

قابلیت حرارتی بودن دوربین

 این ویژگی دوربین، بر اساس گرمایی که در اشیا وجود دارد، آن را تشخیص داده و هر دما را با یک رنگ مخصوص نمایش می‌دهد. دوربین‌های مداربسته حرارتی اجسام گرم را با رنگ‌های قرمز، نارنجی، زرد و اجسام سرد را با رنگ‌های خنک‌تری همچون سبز، بنفش و آبی نمایش می‌دهد. این دوربین‌ها برای جلوگیری از نفوذ افراد غیرمجاز در برخی مکان‌ها بسیار مناسب است.


راهنمای نصب دوربین مداربسته را در یانوس بخوانید.


برندهای دوربین مداربسته

بیش از چندین مدل برند دوربین مداربسته وجود دارد که ممکن است شما را برای انتخاب گیج کند. در ادامه برخی از آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم:

هایک ویژن

این برند از کیفیت و قیمت مناسبی نسبت به انواع دیگر برخوردار است. نصب دوربین آسان است و نرم‌افزارهای لازم برای مدیریت تصاویر توسط خود شرکت همراه با دوربین ارائه می‌شود. نقطه ضعف این دوربین‌ها محدود بودن مدل‌هایی از آن است که علاوه بر تصویر، صدا را نیز ضبط کنند. دوربین مداربسته هایک ویژن

مکس پاور

مکس پاور از آن دسته برندهای اقتصادی و مناسب است که با قیمت پایین‌تری نسبت به برند های دیگر به بازار عرضه شده است. ظاهر شیک و زیبای آن به همراه قیمت مناسبی که دارد، به سرعت جایگاه خود را در بین انواع برندهای دیگر کسب کرد. این محصول در دسته بندی میان رده قرار دارد و از نظر کیفیت با برند هایی همچون هایک ویژن و داهوا قابل رقابت نیست. اما برای مصارف خانگی و تجاری که نیاز به حساسیت خاصی نیستند مناسب است. دوربین مدار بسته بولت یا گلوله‌ای (bullet)

داهوا

برند داهوا برای دوربین‌های مداربسته، یکی از بهترین کیفیت‌های تصویر را در اختیارتان قرار می‌دهد و دسترسی به آن از راه دور نیز ممکن است. برند داهوا جزء بهترین برند های جهانی است، اما باید به یک نکته توجه کنید این شرکت دوربین های خود را با کیفیت های متفاوتی تولید کرده است و قیمت دوربین های آن از حدود ۶۰۰ هزار تومان شروع می شود. ولی نکته مهم اینجا هست که مدل هایی که کیفیت بالا دارند قیمت آنها از حدود ۲ میلیون آغاز می شود که شاید برای هر کسی مناسب نباشد. یکی دیگر از موضوعات گارانتی است که این محصول را با قیمت های متفاوت در بازار مشاهده می کنید. و شرکت فراگستر جزء اولین شرکت های وارد کننده این محصول است که خدمات بسیار خوبی را به مشتریان عرضه می کند.

اگر قصد خرید دوربین داهوا دارید حتما به شرکت ارائه دهنده گارانتی نیز توجه کنید، تا فریب سود جویان و محصولات بدون گارانتی را خرید نکنید.

دوربین مداربسته داهوا

یونی ویو

از بهترین برندهای دوربین‌های مداربسته ip مدل یونی ویو است که کیفیت بالایی دارد. تکنولوژی هوشمند و برخورداری از قابلیت‌های متنوع، به سرعت این برند را در میان برندهای دیگر دوربین مداربسته در جهان معروف کرده است.

 

پاناسونیک

از بهترین و قدیمی‌ترین برندهای ژاپنی است که قابلیت دید در شب نیز دارد. این برند اغلب دوربین‌های تحت شبکه به بازار عرضه می‌کند که این دوربین‌ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند. توصیه می‌شود افرادی که تشخیص چهره در دوربین مداربسته برای آن‌ها اهمیت دارد، این برند دوربین را خریداری کنند.

برند بوش

این برند جزو آن دسته از دوربین‌های قوی است که همه چیز را با هم دارد. البته با وجود کیفیت بالایی که دارد، چندان نتوانسته از بابت نصب و راه‌اندازی به راحتی عمل کند. با این حال جزو دوربین‌های بی‌سیم است که دارای صدای دو طرفه، قابلیت آلارم و تشخیص حرکت و آتش است.


برای آشنایی با دوربین AHD، مقاله دوربین ahd چیست؟ را در یانوس بخوانید.


تشخیص اصل یا تقلبی بودن دوربین مداربسته

با دانستن مواردی مانند چراغ ال ای دی، کاور، وجود سیم و کابل‌های مخصوص، نوع دوربین، برند موردنظر، قابلیت‌ها و ویژگی‌ها از جمله تشخیص حرکت می‌توانید اصل یا قلابی بودن دوربین را متوجه شوید.

آشنایی با انواع دوربین مدار بسته

۱۰ مدل از بهترین دوربین‌های مداربسته

انواع مختلفی از دوربین‌های مداربسته را در بازار می‌بینید. به عنوان راهنمای خرید دوربین مداربسته خانگی، ۱۰ مدل از بهترین انواع آن را در ادامه معرفی می‌کنیم. با بررسی انواع آن قبل از خرید می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین نوع آن را انتخاب کنید.

دوربین مدار بسته گنبدی یا دام  (Dom)

همان‌طور که از اسم دوربین مشخص است، محفظه گنبدی شکلی دور دوربین را پوشانده است. با قرار گرفتن این محفظه، نمی‌توانید به طور دقیق متوجه شوید که دوربین به کدام سمت چرخیده است. به راحتی می‌توانید آن را در هر فضایی به کار ببرید و با قابلیت دید در شبی که دارد می‌توانید در داخل یا بیرون از خانه از آن استفاده کنید. گنبد دور آن محکم است و با چرخش ۳۶۰ درجه‌ای می‌تواند تمام جنبه‌ها را تصویربرداری کند. این دوربین مناسب برای رستوران، هتل، فروشگاه‌های بزرگ است. دوربین مدار بسته گنبدی یا دام  (Dom)

دوربین مدار بسته بولت یا گلوله‌ای (bullet)

این نوع دوربین، به راحتی دیده می‌شود. حالت استوانه‌ای طولانی دارد و در برابر آب، گرد و غبار و خاک مقاوم است. این دوربین نیز قابلیت دید در شب و سنسور مادون قرمز دارد که تصاویری باکیفیت بالا ضبط می‌کند. از این دوربین می‌توان در مراکز تولیدی، املاک یا زمین‌های کشاورزی که گرد و خاک زیاد است و حتی مکان‌های اداری، استفاده کرد. دوربین مدار بسته بولت یا گلوله‌ای (bullet)

دوربین مداربسته سی- مانت یا باکس (C-mount)

دوربین‌های مداربسته سی مانت، دارای لنزهای جداشونده هستند؛ به این ترتیب می‌توانید از آن در مسافت‌های مختلف استفاده کنید. این دوربین‌ها حجیم هستند و از این بابت می‌توانند عاملی برای جلوگیری از خلاف باشد. برای تصویربرداری از محیط داخل ساختمان این دوربین مناسب‌تر است. دوربین مداربسته سی مانت برای استفاده در کسب‌وکارهای تدارکانی، صنایع غذایی، تولیدی و … به خاطر داشتن دمای بالای محیط، مناسب است. دوربین مداربسته سی- مانت یا باکس (C-mount)

دوربین مدار بسته  PTZ

نوع دیگری از دوربین‌های مداربسته را پیش رو داریم. این دوربین‌ها قابلیت این را دارند تا بتوانید کنترل کاملی روی تصاویر و ویدئوهایی که دوربین ضبط می‌کند، داشته باشید. به وسیله یک دکمه می‌توانید لنز دوربین را تغییر داده و از زاویه‌ای دیگر، فیلمبرداری کنید. معمولاً این نوع دوربین‌ها زمانی استفاده می‌شود که یک تیم امنیتی به طور متمرکز در حال چک کردن تصاویر هستند.

تصاویر واضح و بی‌عیب و نقصی که دوربین نشان می‌دهد، به همراه گردش ۳۶۰ درجه‌ای که دارد، از جمله قابلیت‌های دوربین است که می‌تواند به راحتی جزئیات چهره را تشخیص دهد. معمولاً در بانک‌ها و فروشگاه‌های بزرگ، موزه‌ها و هرجایی که نیاز به مراقبت و امنیت است، این دوربین‌ها کاربرد دارد.

دوربین مدار بسته  PTZ

دوربین مدار بسته روز / شب

دوربین مدار بسته شب و روز طوری طراحی شده است که تصاویر واضحی در روز و شب می‌گیرد و با تغییر نور و طلوع و غروب خورشید، کیفیت تصاویر تغییر نمی‌کند. این دوربین در مکان‌هایی مانند مراکز تجاری بزرگ کاربرد دارد که نیاز است به صورت شبانه‌روز دوربین فعال باشد.

راهنمای خرید دوربین مدار بسته روز / شب

دوربین مداربسته مادون‌قرمز (اینفرارد) / دید در شب (نایت ویژن)

دوربین‌های مداربسته دارای قابلیت عملکرد و تصویربرداری در شب هستند. به کار بردن فناوری مادون قرمز در این دوربین‌ها، آن‌ها را گران‌تر کرده است، با این وجود امنیت بیشتری را نسبت به دوربین‌های دیگر فراهم می‌کند. در صورت وجود مه، گرد و غبار یا دود نیز همچنان به خوبی عمل می‌کند و تصاویر خوبی می‌گیرد. البته در روز تصاویر رنگی و در شب تصاویر سیاه و سفید می‌گیرد.

برای کسانی که قصد دارند تصاویر واضحی حتی در تاریکی شب داشته باشند یا نیاز به نظارت ۲۴ ساعته در مکان‌هایی مانند فرودگاه، بنادر یا جاهای دیگر دارند، این دوربین مناسب است.

بهترین دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته شبکه‌ای / آی‌پی (IP)

اگر می‌خواهید از هر جای دنیا تصاویر را به صورت زنده مشاهده کنید، دوربین‌های مدار بسته شبکه‌ای گزینه مناسبی است. به این ترتیب هر جای دنیا که باشید، می‌توانید دسترسی به مکانی داشته باشید که دوربین در آن مستقر شده است. نصب آن بسیار راحت است و نیازی به کابل‌های کواکسیال ندارد.

برای افرادی که محل اقامت ثابتی ندارند، این دوربین مناسب است تا تصاویر زنده هر لحظه در اختیار کاربر قرار دهد. به این ترتیب با موبایل یا لپتاپ می‌تواند موقعیت را زیر نظر داشته باشد.

دوربین مدار بسته وایرلس (بی‌سیم)

نصب این دوربین‌ها بسیار ساده است و ظاهر شکیل و زیبایی دارد. به همین دلیل برای استفاده در خانه، کاخ، موزه یا مراکز لاکچری مناسب است. در این مدل نیز تصاویر از طریق اینترنت ضبط و منتقل شده و هر جای دنیا باشید می‌توانید آن را مشاهده کنید.

دوربین مدار بسته با کیفیت بالا یا اچ‌دی  (HD)

اگر کیفیت و وضوح تصویر برایتان اهمیت دارد، دوربین مداربسته باکیفیت بالا یا اچ دی را انتخاب کنید. این نوع دوربین در قالب دوربین‌های بولت و گنبدی موجود است و می‌تواند تصاویر شفافی را ارائه دهد. برای استفاده در طلافروشی‌ها، بانک‌ها و جاهایی که احتمال سرقت از آن زیاد است، گزینه مناسبی هستند.

دوربین مداربسته تشخیص پلاک

همان‌طور که در ابتدای مقاله نیز اشاره کردیم، این دوربین‌ها برای مراکزی که خواندن پلاک ماشین اهمیت دارد، مورداستفاده قرار می‌گیرد. ذخیره‌سازی اطلاعات از جمله ویژگی‌های هوشمند است که می‌تواند پلاک خودروهایی که تردد آن‌ها ممنوع شده است، شناسایی کند.

با در نظر گرفتن این موارد می‌توانید بهترین دوربین مداربسته را با توجه به مشخصات فنی و نوعی که مدنظر دارید خریداری کنید. با این حال، بهتر است قبل از خرید راهنمایی لازم را از متخصصان این حوزه کسب کنید.

admin-yanus
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *