آموزش نصب دوربین مداربسته

آموزش نصب دوربین مداربسته

اهمیت نصب دوربین مدار بسته

اهمیت نصب دوربین مدار بسته اگر به زبان ساده تر بخواهیم بگوییم چرا دوربین مداربسته نصب کنیم چرا مبلغی در این شرایط هزینه کنیم ؟

آموزش نصب دوربین مداربسته برای کسانی که علاقمند به این سیستم هستند به صورت کامل توضیح داده شده است. اگر شما برقکار هستید و یا تازه وارید این حوضه کاری شده اید حتما ویدیوی آموزش نصب دوربین مداربسته را در ادامه محتوا تماشا کنید و با خیلی از مراحل آشنا می شوید.

پس تا انتها با ما همراه باشید تا آموزش نصب دوربین مدار بسته، در ادامه به چند دلیل بسیار مهم برای نصب دوربین مدار بسته می پردازیم:

 باعث جلوگیری و تشخیص جرم می شود :

یکی از دلایل اصلی اهمیت نصب دوربین  مدار بسته امکان تشخیص و جلوگیری از وقوع جرایم توسط این سیستم ها می باشد. بسیاری از سارقین اهدافشان را از میان فروشگاه ها و اماکنی انتخاب می کنند. که مجهز به سیستم دوربین  نمی باشند. هم چنین چنانچه فرد غیرمجازی وارد محیط شود. تصاویر او ضبط و ذخیره می گردد. این موضوع برای شناسایی مجرمین یک ابزار کلیدی است.آموزش نصب دوربین مدار بسته

نصب دوربین مدار بسته باعث افزایش صداقت کارمندان و مشتریان می شود:

چنانچه دوربین در داخل محل فروشگاه و اتاق های دفاتر نصب گردد. باعث پیشگیری از تعداد زیادی فعالیت غیرمجاز در این اماکن می گردد. اگر کارمندان بدانند. که همواره در حال دیده شدن هستند.قطعا از انجام اعمال غیرمجاز پرهیز می کنند. کوچکترین تاثیر آن جلوگیری از استفاده غیرمجاز از تجهیزات و یا به سرقت رفتن تجهیزات و امکانات گارکاه، فروشگاه و انبارها و در کل مجموعه شما توسط کارمندان و مشتریان شما می شود.اهمیت نصب دوربین مدار بسته را باید بسیار به آن توجه کنیم.

اگر شما هم به دنبال آموزش نصب دوربین مدار بسته هستید حتما این ویدیو را تماشا کنید:

 

هزینه های اندک پس از نصب :

یکی از مزایای استفاده از دوربین مداربسته یک بار هزینه کردن آن است. چنانچه یک سیستم دوربین مدار بسته خوب و باکیفیت را خریداری نموده و نصب و راه اندازی استاندارد نمایید. دیگر نیازی به هزینه اضافی ندارید. این سیستم ها می توانند. بدون نیاز به تنظیمات خاصی به مدت چند سال بسیاری از دغدغه های امنیتی شما را از بین ببرند. به شرط آنکه از شرکتی مطمئن و محصولاتی دارای کیفیت بالا گارانتی مناسب و خدمات پس از فروش قابل اعتماد خریداری نمایید. کیفیت را هیچ زمان فدای ارزان خرید کردن و صرفه جویی نکنید.

ما در یانوس برای راهنمایی و مشاوره شما در این عرصه و انتخاب بهترین دوربین مداربسته و کاهش هزینه شما راهنماهایی برای بهترین خرید فراهم آورده ایم .

 

بعد از آنکه دوربین خود را انتخاب کردید، مهم‌ترین قدمی که پیش رو دارید، نحوه نصب و راه‌اندازی آن است. اگر می‌خواهید بدانید برای نصب دوربین مداربسته چه چیزهایی لازم دارید، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. در نظر داشته باشید حتی اگر باکیفیت‌ترین دوربین مداربسته را انتخاب کنید، زمانی که آموزش نصب آن را به درستی ندیده باشید، نمی‌توانید کاربرد مطلوبی از آن انتظار داشته باشید. نخست مهم است بدانید که وسایل مورد نیاز برای نصب دوربین چه اقلامی است.


راهنمای خرید دوربین مداربسته را در یانوس بخوانید.


 وسایل مورد نیاز نصب دوربین مداربسته

برای نصب دوربین مداربسته چه چیز هایی لازم است

برای نصب دوربین مداربسته، تجهیزات و وسایلی مورد نیازتان است که در ادامه آن‌ها را می‌گوییم:

انتخاب دوربین مداربسته: انتخاب یک دوربین مناسب با محیطی که قصد نصب آن را دارید، مهم‌ترین تصمیمی است که در راهنمای نصب دوربین مداربسته باید در نظر داشته باشید. کاربرد دوربین مداربسته با توجه به نوع دوربین و تصاویری که از محیط می‌گیرد، متفاوت است. نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید، کیفیت دوربین، میزان ناحیه پوشش‌دهی، تعداد موردنیاز، انتخاب نوع دوربین و ظاهر آن است.

دوربین‌های مداربسته با توجه به کاربردی که دارند، به دو دسته دوربین‌های آنالوگ و دوربین‌های مداربسته تحت شبکه تقسیم‌بندی می‌شوند:

دستگاه‌های DVR یا  :NVRاین دستگاه‌ها، تصاویری را که دوربین‌های مداربسته ثبت کردند، پردازش می‌کنند. با توجه به نوع دوربین که از نوع آنالوگ یا تحت شبکه است، یکی از این دو دستگاه را نیاز دارید. 

هارد دیسک: برای ذخیره تصاویر و ویدئوهایی که دوربین گرفته، به یک هارد دیسک نیاز دارید. حافظه یا هارد دیسک، وسیله‌ای است که با توجه به نوع کارکرد دوربین مداربسته، انتخاب می‌شود. اگر دوربینی که انتخاب کردید از نوع دوربین‌های مداربسته تحت شبکه است، تصاویر باکیفیتی ثبت می‌کند که نیاز به هارد دیسک با ظرفیت بالا دارید. در صورتی که از دوربین مداربسته آنالوگ استفاده می‌کنید، ظرفیت پایین‌تری از هارد دیسک نیز می‌تواند کارتان را راه بیندازد.


مقاله حافظه دوربین مدار بسته را در یانوس بخوانید.


کابل مخصوص دوربین مدار بسته: برای انتقال تصاویر و ویدئوها از دوربین به دستگاه‌های DVR و یا NVR بایستی از کابل کواکسیال یا سیم آنتن تلویزیون استفاده کنید.

هارد دوربین مدار بسته: برای ذخیره تصاویر باید درون دستگاه DVR یا NVR یک عدد هارد قرار بدیم تا بتواند تصاویر را برای ما ضبط کند و بسته به تعداد دوربین ها ظرفیت هارد مورد نظر را انتخاب می کنیم.

آداپتور مخصوص دوربین مدار بسته: برای راه اندازی دور بین مدار بسته به برق ۱۲ ولت نیاز دارید. آداپتور برق ۲۲۰ ولتی شهری را به برق ۱۲ ولتی مورد نیاز دوربین مدار بسته تبدیل می‌کند.

نمایشگر مورد نیاز دوربین مدار بسته: یکی از مهم‌ترین وسایلی که برای راه‌اندازی دوربین مداربسته نیاز دارید، نمایشگر یا مانیتور است. برای دیدن ویدئوهای زنده و دریافتی از دوربین‌ها، یا ویدئوهای ذخیره شده در هارددیسک، نیاز به نمایشگر دارید تا این تصاویر را نشان دهد. مقدار اینچ نمایشگر، بر اساس تعداد دوربین موجود در محیط، متفاوت است.

آموزش نصب دوربین مدار بسته

در ادامه با هم چند گام مورد نیاز برای نصب دوربین مداربسته را مرور می‌کنیم. در نظر داشته باشید که برای نصب دوربین باید تخصص کافی را در این زمینه داشته باشید که عملکرد دوربین دچار مشکل نشود. زیرا در برخی موارد شرایط محیطی مثل نواسانات برق و فرکانس های رادیویی باعث ایجاد نویز می شوند و ما باید حتما توجه داشته باشیم و یا در بعضی مواقع یکی از تجهیزات خراب است و ما را در نصب دوربین مدار بسته دچار مشکل می کند.

گام اول انتخاب دوربین مناسب

اولین نکته در نصب دوربین مداربسته، این است که ابتدا یک دوربین مناسب انتخاب کنید. پس از انتخاب دوربین با مشخصات فنی مورد نظر، مرحله نصب پیش رویتان است. بنابراین اولین قدم در نصب دوربین، انتخاب مناسب نوع دوربین است. دوربین ها از نظر شکل ظاهری دو نوع دام؛ دوربین سقفی نیز به آن می گوییم و دوربین بولت؛ که دوربین های دیواری و پایه دار هستند و در نهایت جنس بدنه آنها که پلاستیکی و فلزی است که دوربین های فلزی یا آلومینیومی ضد آب هستند و مقاومت بیشتری دارند.

گام دوم، انتخاب محل نصب دوربین مدار بسته

هرچقدر که دوربین مداربسته شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد، تا زمانی که محل نصب را به درستی انتخاب نکنید، چندان کاربری از آن انتظار نمی‌توان داشت. در انتخاب محل دوربین مدار بسته، نکته‌ای که باید در نظر بگیرید، به صفر رساندن نقاط کور است. طوری زاویه‌بندی دوربین را باید تعیین کنید که نقاط کور در فضایی که دوربین پوشش می‌دهد، وجود نداشته باشد.

علاوه بر به صفر رساندن نقاط کور، بایستی دوربین را در جایی قرار دهید که نور مناسب داشته باشد. سطح بسیار کم نور یا پر نور می‌تواند کیفیت ثبت تصاویر را با مشکل روبرو کند.

نکته بعدی که در انتخاب محل مناسب برای دوربین باید در نظر بگیرید، محل نصب و امنیت ابزار جانبی دوربین است. مراقب باشید سیم‌های دوربین به راحتی نباید در دسترس قرار داشته باشند تا امنیت دوربین حفظ شود.

بهتر است از سیم و مدارات توکار استفاده کنید؛ در صورتی که از سیستم روکار استفاده می‌کنید، داکت و لوله‌های فلزی محکمی را برای پوشش دهی آن انتخاب کنید. در انتخاب منبع تغذیه دوربین نیز بهتر است آن را از منبع برق کلی ساختمان جدا کنید تا در صورت قطع کردن برق ساختمان، دوربین‌ها از کار نیفتند.

آموزش نصب دوربین مدار بسته

گام سوم، برقراری مدارها و کابل‌کشی

بعد از انتخاب محل مناسب برای دوربین، سراغ فرایند سیم‌کشی می‌رویم.

مدار آنالوگ یا همان HD

اگر این دوربین را انتخاب کردید، به ازای هر دوربین به یک کابل تصویر و یک کابل برق نیاز دارید. کابلی که از دوربین خارج می‌شود، به DVR متصل می‌شود، همان کابل تصویر است. کابل دومی که به دوربین می‌خورد، برق ورودی به دوربین است که همان کابل برق است. زمان نصب دوربین بایستی فضای مناسب برای هر دو کابل فراهم شود. برای اتصال کابل دوربین مدار بسته به دوربین از فیش BNC برای تصال کابل تصویر و از کانکتور آداپتور برای اتصال کابل برق به دوربین استفاده می کنیم.

دوربین مداربسته تحت شبکه یا همان IP

در صورتی که این مدل از دوربین مداربسته را انتخاب کنید، سه قسمت در مقابل‌تان است:

  • دوربین IP
  • سوئیچ شبکه
  • NVR

 تصاویر از دوربین بایستی به NVR منتقل شود. دوربین با استفاده از یک کابل شبکه به سوئیچ شبکه متصل می‌شود، سپس سوئیچ به NVR وصل می‌شود. این نوع دوربین مداربسته به کابل‌های Cat۶، Cat۵e و CAT۵ نیاز دارد. به دو شکل می‌توانید مدار تغذیه را به دوربین متصل کنید. در صورتی که سوئیچ قابلیت PCE داشته باشد، می‌توانید از کابلی که برای انتقال تصاویر استفاده می‌کنید، برای اتصال به منبع تغذیه نیز به کار ببرید.

نصب دوربین مداربسته بیسیم یا وای فای

این نوع دوربین‌ها بسته به موقعیت محل نصب می‌تواند گزینه اقتصادی باشد. برای نصب این دوربین نیاز به سیم و کابل ندارید و به وسیله وای‌فای می‌توانید تصاویر را ثبت کنید. البته باید آن را به وسیله یک کابل به منبع تغذیه متصل کنید. در نظر داشته باشید نوع شبکه وای‌فای که انتخاب می‌کنید، در نویز و کیفیت تصاویر تأثیرگذار است؛ بنابراین به سرعت و نوع مودم در این نوع دوربین توجه کنید.

گاهم چهارم، نصب هارد بروی دستگاه DVR

در آموزش نصب دوربین مدار بسته باید توجه به راه اندازی دستگاه DVR نیز داشته باشید، ما باید پیچ های دستگاه را باز کنیم و درب آن را برداریم و سپس هارد مورد نظر را داخل دستگاه نصب کنیم، سپس یک کابل ساتا قرمز رنگ به هارد که برای ارسال اطلاعات است و کابل دیگر برای دریافت برف از دستگاه را وصل کنیم و در نهایت درب آن را ببندیم.

گام پنجم، تنظیمات نرم‌افزاری مدار دوربین

در قدم آخر، بعد از آنکه تمام مراحل عملی را به طور دقیق انجام دادید، نوبت به تنظیمات نرم‌افزاری دوربین می‌رسد. در تنظیمات دوربین، علاوه بر نوع و برند دوربین، نوع شبکه انتخابی شما نیز در نوع تنظیمات اهمیت دارد. به همین دلیل نسخه جامعی برای تنظیمات دوربین در این بخش نمی‌توان ارائه کرد. پس از انتخاب دوربین، تنظیمات نرم‌افزاری آن در قسمت دستورالعمل کمکتان خواهد کرد.

در راهنمای نصب دوربین مداربسته، مهم‌ترین قدمی که باید در نظر داشته باشید انتخاب نوع دوربین است. سپس با قرارگیری مناسب، اتصالات و کابل‌کشی‌های لازم را بر اساس نوع دوربین انجام می‌دهید. در مرحله آخر نیز نوبت به تنظیمات نرم‌افزاری می‌رسد که چندان زمانی از شما نمی‌برد. به خاطر داشته باشید که شیوه نصب و انتخاب موقعیت و نوع دوربین، در کارایی آن تأثیر بسزایی دارد که اگر به درستی انجام نشود، ممکن است کارایی لازم را نداشته باشد. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتر در این زمینه دارید می‌توانید با کارشناسان یانوس در ارتباط باشید.

admin-yanus
دیدگاه کاربران
۲ دیدگاه
  • مهدیار ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۰ ق٫ظ

    خیلییی عالی بود ممنون از شما

    • admin-yanus ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ / ۸:۳۲ ق٫ظ

      خوشحالیم که تونستیم بهتون کمک کنیم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *