مناسب ترین مکان برای نصب دوربین مداربسته

بهترین مکان نصب دوربین مداربسته

مناسب ترین مکان نصب دوربین مداربسته

 بهترین مکان نصب دوربین مداربسته تاثیر زیادی بر عملکرد آن دارد. اگر محل نصب دوربین مدار بسته اشتباه انتخاب شود . می تواند باعث از دست رفتن هزینه و کارایی دوربین گردد. لذا پیش از هر اقدامی تعیین کنید که می خواهید در چه جایی و با چه هدفی دوربین را نصب کنید. بهترین مکان برای نصب دوربین مداربسته با توجه به چهار مساله اساسی تعیین می شود. که در ادامه به آن اشاره می شود.

در این مطلب قصد داریم از طریق بررسی موردی نقاط مختلف در خانه ، شرکت، مغازه ها و سایر اماکن، مهم ترین نقاطی که باید دوربین در آن ها قرار گیرد، و مناسب ترین مکان برای نصب دوربین مداربسته را در هریک را معرفی نماییم. به این منظور در هر بخش تصاویری برای درک بهتر شما از بهترین محل نصب دوربین مدار بسته در نظر گرفته شده است.

 بهترین مکان نصب دوربین مداربسته

عناوین اصلی این مقاله:

  •  بهترین مکان نصب دوربین مداربسته
  • جانمایی دوربین مداربسته در داخل اماکن
  • مواردی که باید در زمان نصب دوربین مداربسته به آن توجه کنید
  • اشتباهات رایج در تعیین محل نصب دوربین مداربسته

مناسب ترین مکان برای نصب دوربین مداربسته

جا نمایی نصب دوربین مداربسته نقش اساسی در تامین امنیت کامل برقرار می کند. در چه نقطه ای باید دوربین نصب شود؟ بر اساس مطالعه تجربیات گذشته، موارد زیر مهم ترین نقاط در هر نوع ساختمان و مکانی برای نصب دوربین مداربسته می باشد:

درب ورودی

درب پشتی (حیاط خلوت)

پنجره های کنار خیابان

سایر نقاط مهم خانه (شامل محل های داخلی)

جانمایی دوربین مداربسته مقابل درب ورودی:

حدود ۳۴ درصد از سارقین از طریق درب اصلی وارد منزل و خانه هدف خود می شوند. لذا برای این نقطه حتما نیاز به نصب دوربین مداربسته وجود دارد. به واقع، نصب دوربین مقابل درب ورودی مهم ترین نقطه در خارج خانه یا مجموعه شما می باشد.

چنانچه خانه یک طبقه دارید. و دوربین را در بیرون محوطه منزل نصب می کنید، از لوله های فلزی (فلکسی) برای محافظت از کابل ها و جلوگیری از دستکاری آن استفاده نمایید.

محل نصب دوربین مدار بسته درب پشتی:

۲۲% منازلی که دارای درب پشتی هستند. مورد سرقت قرار می گیرند. به این دلیل نصب دوربین مداربسته در این نقطه ضروری به نظر می رسد. به بیان دیگر، نصب دوربین در مقابل تمامی ورودی های اصلی و فرعی ساختمان ها بسیار واجب می باشد. بهترین مکان نصب دوربین مداربسته

نصب دوربین برای پنجره های کنار خیابان :

یکی از روش های متداول در سرقت منازل (مخصوصا طبقات اول) شکستن شیشه پنجره های کنار خیابان و ورود از این محل می باشد. در صورتی که منزل شما دارای چنین شرایطی است. حتما باید نسبت به نصب دوربین مشرف بر این نقاط اقدام کنید.

جانمایی نصب دوربین مداربسته در داخل اماکن:

حال که با توجه به نکات مطرح شده، محیط بیرونی خانه خود را محافظت کردید. می توانید در مرحله بعدی محیط داخلی منزل را نیز پوشش دهید. اضافه کردن لایه دوم امنیت در محیط داخل خانه باعث افزایش قدرت پیشگیری سیستم مداربسته می گردد.

جانمایی نصب دوربین مداربسته در اتاق های داخلی:

نصب دوربین مداربسته در اتاق در راستای کنترل کامل تردد صورت می گیرد. برای نصب دوربین باید نکاتی را در نظر بگیرید که باعث حداکثر شدن کارایی دوربین می شود. این نکات شامل موارد زیر است:

دوربین مداربسته رو به درب ورودی نصب شده باشد .

برای نصب رو به پنجره از دوربین مداربسته WDR استفاده شود .

در صورتی که پنجره اتاق از بیرون قابل دسترس می باشد، نزدیک پنجره نصب نشود .

از دوربین های سقفی (دام) برای داخل اتاق استفاده کنید .


برای پیشگیری از سرقت منزل این مقاله از یانوس را بخوانید.


تفاوت تصویر دوربین مداربسته در حالتWDRو بدونWDR

جانمایی نصب دوربین مداربسته در راهروها:

چنانچه در داخل محل زندگی یا کار شما راه روهایی وجود دارد . که قصد نظارت بر آن ها از طریق دوربین مداربسته را دارید نکاتی برای نصب آن وجود دارد.

چنانچه راهرو طولانی می باشد. (مانند راهرو های مترو یا کارگاه های صنعتی و…) از دو عدد دوربین به صورت پشت به پشت استفاده کنید. این امر باعث از بین رفتن نقطه کور در دوربین می گردد.

در صورتی که نقطه مقابل محل نصب دوربین مداربسته، یک پنجره (مثلا در انتهای راهرو) وجود دارد. برای جلوگیری از سیاه شدن تصویر، از دوربین مداربسته WDR استفاده نمایید.

مناسب ترین مکان برای نصب دوربین مداربسته در داخل مغازه:

یکی از اساسی ترین نقاطی که طبق قوانین مرتبط با اماکن عمومی، نصب دوربین مداربسته در آن الزامی می باشد. داخل مغازه و اماکن تجاری دارای رفت و آمد عمومی می باشد. نصب دوربین مداربسته برای این نقاط باید به گونه ای باشد . که در صورت بروز هر نوع اتفاقی، تصاویر قابل بررسی و مشاهده دقیق باشد.

مهم ترین مواردی که برای جانمایی محل نصب دوربین مداربسته در مغازه باید مورد توجه قرار گیرد:

ورودی مغازه (از سمت داخل) حتما باید با دوربین مداربسته ضد نور WDR پوشش داده شود. در غیر این صورت ممکن است چهره افراد به دلیل تابش نور از پشت قابل تشخیص نباشد. بهترین مکان نصب دوربین مداربسته

در صورتی که قصد نظارت بر عملکرد کارکنان خود را دارید. حتما بالای صندوق فروشگاه و قسمت هایی که ممکن است. کارمندان شما تخلفی انجام دهند دوربین نصب کنید.

تعداد دوربینی که نصب می کنید. باید به گونه ای باشد که هیچ نقطه کوری در فروشگاه شما باقی نباشد. اطمینان حاصل کنید که تمام قسمت ها پوشش داده می شود.

در صورتی که فروشگاه شما دارای پارکینگ می باشد حتما در راستای حفظ امنیت خودروهای مشتریان، داخل محوطه پارکینگ را به صورت کامل پوشش دهید.


راهنمای نصب دوربین مداربسته را در یانوس بخوانید.


مناسب ترین مکان برای نصب دوربین مداربسته در دفاتر تجاری و شرکت ها:

نصب دوربین مداربسته در دفاتر شرکت ها و سازمان ها فوایدی دارد که مورد توجه مدیران این گونه مجموعه ها است. از کنترل ورود و خروج گرفته تا نظارت بر عملکرد و هم چنین پیش گیری از اعمال غیرمجاز از جمله این فواید می باشد.

در یک دفتر تجاری محل نصب دوربین مدار بسته در نقاط زیر الزامی است:

بخش اداری که کارمندان در آن جا مشغول هستند.

آشپزخانه و محیط های استراحت.

انبار و محل نگه داری اجناس با ارزش.

سایر نقاطی که ممکن است مورد توجه مدیر باشد.

نصب دوربین مداربسته در این نقاط اگر به درستی انجام شود. علاوه بر جلوگیری از تخلفات باعث افزایش صداقت کارمندان شما نیز می گردد.

شنود و استراق سمع: برخی شرکت ها اقدام به نصب تجهیزات شنود. و استراق سمع در داخل شرکت می کنند. توجه داشته باشید این کار ممکن است باعث ایجاد حس نا امنی و در نتیجه افزایش نارضایتی کارمندان شما به دلیل از بین رفتن کامل حریم شخصی گردد.

اصل ۲۵ قانون اساسی: بازرسی و نرساندن نامه ها، ضبط و فاش کردن مکالمات تلفنی ، افشای مخابرات تلگرافی و تلکس ، سانسور، عدم مخابره و نرساندن آنها، استراق سمع و هرگونه تجسس ممنوع است مگر به حکم قانون. بهترین مکان نصب دوربین مداربسته


مقاله حافظه دوربین مدار بسته را در یانوس بخوانید.


مواردی که باید در زمان نصب دوربین مداربسته به آن توجه کنید:

قبل از شروع نصب دوربین مداربسته و تعیین محل های مناسب، حتما سوالات زیر را از خود پرسیده و به آن ها جواب دهید. پاسخ به این سوالات می تواند درک بهتری به شما در رابطه با نیازها و روش رفع آن بدهد:

به نظر شما چه نقاطی واقعا نیاز به نصب دوربین دارد؟

پر خطرترین نقاط چه جاهایی است؟

آیا منزل شما پیش از این مورد سرقت قرار گرفته است؟

در صورتی که قبلا مورد سرقت قرار گرفته اید از چه نقطه ای بوده است؟

چه ابزار هایی برای نصب دوربین مداربسته نیاز دارید؟

تمامی سوالات بالا برای محاسبه دقیق نیازهای یک مکان در زمینه نصب دوربین مداربسته و جانمایی نصب آن نیاز است.

در نظر داشته باشید که خود دوربین مداربسته نیز در معرض دستکاری و مورد سرقت قرار گرفتن می باشد. برای جلوگیری از سرقت دوربین مداربسته باید نصب آن به گونه ای باشد. که یا قابل دسترسی نباشد یا دوربین ها به گونه ای نصب شوند. که بر یکدیگر نیز نظارت داشته باشند.

نکاتی در باب مناسب ترین مکان برای نصب دوربین مداربسته برای کودک و نوجوان:

نظارت و کنترل رفتار فرزندان حق طبیعی هر والدینی می باشد. بدین منظور برخی افراد با نصب دوربین های مداربسته (در برخی موارد به صورت مخفی) سعی در کنترل فرزندان می نمایند. اگرچه قانون منعی برای این موضع قائل نشده است. اما نکاتی در این زمینه هست که باید توجه کنید:

نصب دوربین مداربسته مخفی برای افراد بالای ۱۸ سال دارای منع قانونی است.

نصب دوربین مداربسته برای کودک و فرزند می تواند منجر به آسیب دیدن اعتماد دوطرفه بین شما و فرزندانتان گردد.

تصویر برداری از هر شخصی در هر سنی در حالت برهنه یا نیمه برهنه خلاف قانون و شامل پیگرد قانونی است.

اشتباهات رایج در تعیین مناسب ترین مکان برای نصب دوربین مداربسته:

چه در محیط داخلی و چه در خارج از ساختمان، محل نصب دوربین مداربسته نقش کلیدی برای کارکرد درست سیستم دارد.در ادامه اشتباهات رایجی که در زمان جانمایی دوربین مداربسته اتفاق می افتد را ذکر خواهیم نمود.

عدم برقراری امنیتی فیزیکی تجهیزات مداربسته:

یکی از بزرگترین اشتباهات افراد در زمینه محل نصب دوربین مداربسته، عدم توجه به امنیت فیزیکی خود تجهیزات است. به این معنی که خود دوربین نیز در معرض دستکاری و سرقت است. طبق استاندارد برای جلوگیری از دسترسی سارقین به دوربین باید حداقل فاصله دوربین از زمین معادل ۴.۵ متر باشد. بهترین مکان نصب دوربین مداربسته

انتظار بیش از حد از دوربین مداربسته:

برخی به اشتباه تصور می کنند. که هر دوربینی با هر محل نصب و کیفیتی می تواند چهره افراد را تشخیص داده و پلاک خودروها را ذخیره نماید. تهیه نقشه نصب دوربین مداربسته از جمله مواردی است که در این زمینه باید بسیار مورد توجه باشد.

مناسب ترین مکان برای نصب دوربین مداربسته در بالاترین نقطه ممکن:

برخی تصور می کنند هرچه ارتفاع نصب دوربین مداربسته بالاتر باشد. با توجه به افزایش زاویه دید، عملکرد بهتری خواهد داشت. توجه نمایید افزایش زاویه دید دوربین مداربسته باعث کاهش جزییات تصویر می شود. نصب در ارتفاع بالا صرفا کاربرد نظارتی دارد. و امنیت محل را به صورت کامل تامین نمی نماید.

استفاده از دوربین های بدون تکنولوژی WDR :

همانطور که پیش تر در این مقاله ذکر شد. در محل هایی که تابش نور مستقیم خورشید به سمت دوربین وجود دارد. باید از دوربین مداربسته ضد نور WDR استفاده کرد. عدم استفاده از این تکنولوژی باعث سیاه شدن تصویر و عدم کارکرد صحیح دوربین می شود.

عدم نور رسانی صحیح به دوربین مداربسته:

بحث تامین نور مناسب برای دوربین مداربسته بسیار ضروری است. این موضوع در تاریکی شب نقش اساسی بازی می کند. چنانچه نور رسانی برای دوربین به درستی تنظیم نشود. عملا دوربین مداربسته شما در محیط های تاریک نمی تواند تصاویر با کیفیت و واضحی ارایه نماید.

بهترین مکان نصب دوربین مداربسته

در این مطلب سعی نمودیم بحث جانمایی یا همان تعیین محل نصب دوربین مداربسته از منظرهای مختلف مورد بررسی قرار دهیم. طبق آن چه گفته شد باید بری محیط داخلی و خارجی اماکن بررسی های جداگانه ای برای نصب مورد توجه باشد. هم چنین باید به نکات امنیتی و قابلیت های دوربین های مورد استفاده نیز توجه شود.

مقاله مرتبط : قوانین نصب دوربین مداربسته

admin-yanus
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *