چگونه دزدگیر اماکن مناسب بخریم ؟

چگونه دزدگیر اماکن مناسب بخریم ؟

راهنمای خرید دزدگیر اماکن

در روزگار امروزه نصب دزدگیر اماکن برای منزل و محل کار و هرجای دیگر یک موضوع بسیار مهم و با ارزش است. با نصب یک دستگاه دزدگیر اماکن ، چشمی حرکتی ، سنسور ، مگنت درب ، سنسور دود و آژیر ( پیزو ) باعث کاهش سرقت اماکن و اموالمان می شویم. اما اگر این سوال را در ذهن خود مرور می کنید که “دزدگیر منزل چی بخرم” یا “بهترین مارک دزدگیر چیست؟” ، ما در این مقاله قصد داریم شما را در امر خرید بهترین دزدگیر اماکن ، خرید دزدگیر منزل و خرید دزدگیر بیسیم راهنمایی کنیم . تا با توجه به نیاز خود بهترین خرید را داشته باشید .

هیچ یک از انواع دزدگیر بر دیگری بهتر نیست زیرا هر کدام کارایی خود را دارد . و در جای و مکان مناسب باید از آن استفاده نمود . پس بیاید با ما همراه شوید . این مقاله را تا انتها بخوانید و با اطلاعات کامل بهترین خرید را داشته باشید . هدف ما تشکیل یک پایگاه اطلاع رسانی جامع در زمینه سیستم های حفاظتی و امنیتی می باشد. و خوشحال می شویم اگر نظر و سوالی دارید در این زمینه در قسمت نظرات برای ما بازگو کنید .

دزدگیر اماکن خوب چطوری کار می کند ؟

دزدگیر اماکن از اتصال دستگاه مرکزی دزدگیر اماکن بیسیم و یا دزدگیر اماکن با سیم و اتصال چند سنسور به آن و آژیر خطر و اتصال دستگاه مرکزی به خط تلفن و سیم کارت به آن تشکیل می شود . و زمانی که دستگاه دزدگیر فعال شود. آژیر به صدا در می آید و دستگاه مرکزی به وسیله تماس تلفنی و پیامک خطر را به شما اعلام می نماید .

چند نوع دزدگیر اماکن داریم ؟

دزدگیر اماکن به دو نوع دزدگیر اماکن سیمی و دزدگیر اماکن بیسیم دسته بندی می شود .  که هر کدام برای برطف کردن نیاز اشخاصی می باشد . هر نوع دزدگیر بسته به نیاز در یک مکان خاص قابل استفاده می باشد . دزدگیر اماکن در چهار نوع از نظر برقراری ارتباط با کاربران تقسیم می شود. دزدگیر اماکن تلفن کننده شهری ، دزدگیر اماکن سیم کارتی ، دزدگیر اماکن تلفن کننده شهری و سیم کارت هم زمان ، دزدگیر اماکن اینترنتی تقسیم بندی می شود . که نوع چهارم در کشور ما با توجه به مشکلات اینترنت و خطا های ممکنه مورد استفاده قرار نمی گیرد . و در مورد آن در این مقاله صحبتی نمی کنیم .

بیشتر بخوانید : نصب دزدگیر اماکن سیم کارتی

چرا دزدگیر بیسیم بخریم ؟

دزدگیر اماکن بیسیم مناسب منزل می باشد . زیرا در این مدل با توجه به نام آن نیاز به سیم کشی نمی باشد و دیزاین منزل شما بخاطر سیم کشی های سیتم امنیتی زشت نمی شود . و دزدگیر اماکن بیسیم نصب آسان دارد . و شما قادر خواهید بود خود آنرا در چند دقیقه نصب کنید . این نوع از دزدگیر نیز دارای باتری داخلی می باشد برای پشتیبانی از دستگاه در زمان قطع برق و جلو سوء استفاده سارقان را از قطع برق منزل و سرقت می گیرد . دزدگیر اماکن بیسیم خود انواع و مدل هایی دارد که اگر شما قصد خرید از این نوع دزدگیر را دارید به شما پیشنهاد می کنیم .

چرا دزدگیر بیسیم نخریم ؟

همانطور که گفتیم خرید دزدگیر اماکن سیمی هم وجود دارد و بیشتر از خرید دزدگیر بیسیم در ایران فروش دارد . یکی از نقات قوت دزدگیر های سیمی این است . که در این سری از دزدگیر شما می توانید . از یک باتری داخلی قوی استفاده کنید . باتری دزدگیر اماکن چه کاربردی دارد ؟ از آنجایی که در بعضی مناطق امکان قطع برق بیشتر از چند روز وجود دارد . باتری داخلی با توجه به تعداد سنسور ها و بر حسب نیاز با آمپر مشخص انتخاب می شود . که باعث می شود زمانی که ما نیاز داریم .

تفاوت دزدگیر بیسیم و سیمی :

دزدگیر و سنسور ها به مدت یک هفته و یا بیشتر بدون برق کار کنند شما می توانید . یک باطری قوی انتخاب کنید . و دیگر ویژگی این است که با توجه به این موضوع که انواع سنسور ها سیمی به دستگاه متصل هستند . اما جای نگرانی وجود ندارد . چون دستگاه مرکزی دزدگیر سیمی طوری طراحی شده است . که اگر یک سنسور از مدار خارج شود به شما اخطار می دهد . و تمامی مجموعه شروع به کار می کند . یعنی چی ؟ فرض کنیم سارقان سیم چشمی حرکتی را قطع کردند . تا آژیر خطر به صدا درنیاید و به راحتی سرقت خود را انجام دهند . اما دزدگیر یک خطا در قطع ارتباط دریافت می کند . سیستم آژیر فعال می شود . سیستم پیامک شروع به ارسال پیامک اخطار می کند . و سپس تماس با شما ! اینگونه کارخانه و فروشگاه شما در امان خواهد ماند .

راهنمای انتخاب دزدگیر اماکن تلفن کننده شهری :

این نوع از دزدگیر نیاز به اتصال به خط تلفن منزل یا محل کار شما را دارد . پس اولین گزینه سیم کشی تلفن از پریز تا دستگاه مرکزی دزدگیر اماکن می باشد . یک ایراد دیگر این نوع دزدگیر اماکن این است . که اگر تلفن منزل یا محل کار شما قطع شود . یا سارقان سیم تلفن را که به دستگاه مر کزی دزدگیر اماکن متصل است . قطع کنند دزدگیر امکان تماس و اطلاع رسانی به شما را ندارد . در آن زمان فقط آژیر خطر به صدا در می آید . در تمامی انواع دزدگیر اماکن دستگاه مرکزی دارای باتری داخلی است . که باعث می شود .

بیشتر در مورد دزدگیر اماکن تلفن کننده شهری بدانیم :

در زمان قطع برق دزدگیر اماکن غیر فعال نشود . و به کار خود ادامه دهد . اگر دزدگیر اماکن شما از نوع سیمی باشد . برق تمامی چشمی ها و سنسور ها از طریق باتری داخلی دستگاه تامین می شود . این نوع از دزدگیر اماکن به دلیل ارزان قیمت بودن به نسبت دیگر دزدگیر اماکن های موجود در بازار مورد استقبال بسیاری از کاربران می باشد .

در تمامی انواع دزدگیر اماکن دستگاه مرکزی دارای باتری داخلی است . که باعث می شود . در زمان قطع برق دزدگیر اماکن غیر فعال نشود . و به کار خود ادامه دهد . اگر دزدگیر اماکن شما از نوع سیمی باشد . برق تمامی چشمی ها و سنسور ها از طریق باتری داخلی دستگاه تامین می شود . این نوع از دزدگیر اماکن به دلیل ارزان قیمت بودن به نسبت دیگر دزدگیر اماکن های موجود در بازار مورد استقبال بسیاری از کاربران می باشد .

راهنمای انتخاب و خرید دزدگیر اماکن سیم کارتی :

این نوع از دزدگیر اماکن بر خلاف مدل تلفن کننده شهری درون آن سیم کارت قرار می گیرد . و کارایی دزدگیر اماکن را چندین برابر افزایش می دهد . یعنی زمانی که سارقان برق را قطع کنند ، تلفن را نیز قطع کنند . با توجه به دزدگیر اماکن بیسیم سیمکارتی ، سیم کارت درون دستگاه شروع به ارسال پیامک برق قطع شده است ! . و با تحریک شدن سنسور ها و چشمی شروع به ارسال پیامک اخطار و تماس تلفنی به شماره های درون حافظه خود می کند . و باعث سرقت سارقان از شما می شود .دزدگیر اماکن سیم کارتی خود دو نوع دارد . که نوع اول سیمی است . و نوع دوم بیسیم که برای خرید دزدگیر منزل ما بیسیم را پیشنهاد می کنیم .

راهنمای انتخاب دزدگیر اماکن تلفن کننده شهری و سیم کارتی :

جالب است بدانید این نوع از دزدگیر اماکن راه را کاملا بر سارقان بسته است. چرا ؟ چون همزمان از سیم کارت و خط تلفن شهری پشتیبانی می کند . از نظر فنی کامل تر است . و این نوع از دزدگیر هم به صورت بیسیم می باشد و هم از نوع سیمی آن است .

اجزای مهم در انتخاب دزدگیر اماکن

سنسور حرکتی PIR یا همان چشمی دزدگیر :

یکی از پرکاربردترین سنسور ها می باشد .که در دو نوع ۳۶۰ درجه و ۱۱۰ درجه است . این نوع سنسور در مکانی که نصب می شود . هر نوع حرکت را به دستگاه مرکزی اعلام

می کند . و در زمان فعال بدون سیستم آژیر را به صدا در می آورد . سنسور حرکتی ( چشمی دزدگیر اماکن ) از نظر کارایی به دو نوع تقسیم می شود که هر کدام مناسب فضای خود می باشد . سنسور حرکتی فضای داخلی که ساده ترین نوع آن می باشد . و برای فضاهایی استفاده می شود . که سنسور در معرض باد ، باران و … نباشد . تا از خراب شدن سنسور جلوگیری کند . نوع دوم سنسور حرکتی فضای باز می باشد که بسیار مقاوم است . و از آن در حیاط ، پادگان ، گلخانه و باغ ها می توان استفاده کرد . اما با توجه به قابلیت های که دارد از قیمت بالایی برخوردار است .

انواع سنسور حرکتی :

یکی دیگر از انواع سنسور در دزدگیر، سنسور حرکتی است که بیشتر برای مکان هایی با اهمیت و دارای امنیت بالا به کار می رود . خب نوع دیگری از سنسور حرکتی وجود دارد که زیر مجموعه هر دو نوع است . یعنی چه سنسور فضای باز باشد چه سنسور فضای بسته . سنسور وزنی دزدگیر است که با توجه به کارایی آن وزن اجسام را تشخیص میدهد . به طور مثال شما در حیاط خود حیوانی مثل سگ یا گربه دارید یا در داخل فرقی ندارد . خب این اگر قرار باشد . دزدگیر با هر بار عبور حیوان به صدا در آید. شما اگر زمانی هم سارقی آمده باشد فکر میکنید خطا از سنسور هست . این نوع سنسور از وزن ۲۵ کیلو گرم بیشتر را شناسایی می کند و سیستم را فعال می سازد . دیگر بخاطر عبور حیوان حساسیتی ندارد .

نوع دیگر سنسور که زیر مجموعه تمامی سنسور ها می باشد . سنسور بیسیم می باشد . که اگر قصد خرید دزدگیر منزل یا خرید دزدگیر بیسیم را دارید از این سنسور ها باید استفاده کنید .

مگنت درب و پنجره :

همانند سنسور حرکتی دو نوع بیسیم و سیمی دارد . که در مکانهایی که دو قسمت جداشونده وجود دارد مثل پنجره ، درب ورودی و کرکره فروشگاه که زمانی این دو قطعه از هم فاصله پیدا می کنند . سیستم را فعال می کند و آژیر به صدا در می آید . و در بسیاری از مواقع پرکاربرد است .

سنسور بیم خطی :

این سنسور برای فضاهای زیادی کاربرد دارد . و یکی از مکان هایی که همه شما کاربرد آن را دیده اید . درب پارکینگ است . زمانی که شخصی یا وسیله ای ما بین درب باشد . به کنترلر مرکزی جک پارکینگ اخطار ارسال می کند تا درب بسته نشود . دقیقا در دزدگیر اماکن هم این کارایی را دارد زمانی که شما بین دو قسمت آن را قرار می دهید دو قسمت چشمی با هم یک خط تشکیل می دهند و باعث می شود . هرکس این خط ارتباطی بین دو قطعه سنسور را قطع کند . دزدگیر فعال شود و آژیر به صدا در بیاید .

آژیر پیزو و بلندگو :

هر نوع از دزدگیر اماکن ، دزدگیر منزل یا دزدگیر بیسیم که شما خریداری کنید .جهت اعلام سرقت نیاز به یک آژیر دارد . حتما قبل از انتخاب راهنمای خرید دزدگیر را مطالعه کنید . این آژیر ها به دو نوع کلی تقسیم بندی می شوند : آژیر پیزو این سری با جریان برق فعال می شوند و یک صدای زیر ایجاد میکنند و معمولا برای مکان های کوچک استفاده می شوند که این نوع از آژیر خود دارای دو مدل می باشد مدل اول سیمی است که مستقیم به دستگاه متصل می شود و مدل دیگر بیسیم است که خود دارای باتری داخلی می باشد و هر جا که آن را نصب کنید مشکلی ندارد به راحتی با دستگاه اصلی ارتباط بر قرار می کند .

نوع دوم بلندگو می باشد که به دزدگیر های سیمی متصل می شوند و به خروجی SP در دزدگیر متصل شده و نوع ملودی که دار دزدگیر طراحی شده است آن را پخش می کنند . به هرکدام از انواع دزدگیر می توان چند عدد آژیر و بلندگو متصل کرد.

اما شرایطی برای اتصال وجود دارد از جمله توان تامین کننده برق دستگاه اصلی و باتری پشتیبان آن می باشد.


تفاوت دزدگیر بیسیم و دزدگیر باسیم را در یانوس بخوانید.


انتخاب دزدگیر اماکن با توجه به نوع نصب آن

یکی از مهمترین و بزرگترین مشکلات و دغدغه های کاربران نصب دزدگیر اماکن است . در سری دزدگیر اماکن سیمی شما نیاز به سیم و سیم کشی و در برخی مواقع نیاز به داکت کشی دارید . و خب به طبع باید سیم کشی دزدگیر اماکن بلد باشید. و در غیر اینصورت، نیاز به یک نصاب دزدگیر اماکن دارید. و چگونه یک نصاب کار بلد پیدا کنید . به آن اعتماد کنید سیستم دزدگیر را به درستی نصب کند . و باز هم هزینه برای شما دارد .

اما نکته بسیار جالب که با خرید دزدگیر اماکن بیسیم و خرید دزدگیر منزل این است . که این نوع دزدگیر معمولا به صورت پکیج به فروش می رسد . یعنی در آن یک

دستگاه مرکزی دزدگیر اماکن ، یک عدد چشمی حرکتی ، یک عدد مگنت درب و پنجره ، یک عدد آژیر ( پیزو ) و یک یا دو عدد ریموت می باشد . و تمامی اجزاء به هم بصورت بیسیم متصل شده است . و دیگر نیاز به نصاب ندارید . فقط کافیست شما تمامی سنسور ها و چشمی ها را روشن و در محل مناسب نصب کنید .

هزینه های پس از نصب دزدگیر اماکن بیسیم

تنها هزینه ای که شما دارید تعویض باتری است . که آن هم در اکثر دزدگیر اماکن بیسیم سالی یک بار می باشد . و نکته جالب دیگری که است . این می باشد که شما می توانید در زمان خرید دزدگیر اماکن خود هر تعداد چشمی و سنور که نیاز دارید . را از شرکت تامین کننده درخواست کنید . سنسورها و چشمی های اضافی که خریداری کرده اید را برای شما روی دستگاه مرکزی نصب کنند . و سپس برا شما همراه پکیج ارسال کنند . و شما به راحتی قادر خواهید بود .با خرید دزدگیر بیسیم خود را در ۵ دقیقه نصب کنید و از آن لذت ببرید .

مقاله مرتبط : بهترین برند دزدگیر اماکن

admin-yanus
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *