آشنایی با نحوه تنظیم شوک سنسور دزدگیر اماکن

آشنایی با نحوه تنظیم شوک سنسور دزدگیر اماکن

اگر پس از چند روز سفر به خانه برگردید و متوجه شوید که خانه همسایه بالایی شما مورد حمله سارقان قرار گرفته است، چه واکنشی خواهید داشت؟ به خصوص که اهالی ساختمان در خانه حضور نداشته و درب خانه‌ها نیز مجهز به حفاظ نبوده است. در نتیجه سارق با ورود به ساختمان، به طبقه بالای خانه شما رفته و با شکستن درب، به راحتی تمام طلا، پول و لوازم باارزش این خانه را به سرقت برده است. چطور فردی از ساختمان متوجه شکستن درب خانه همسایه نشد؟

اینجاست که داشتن یک سنسور شوک می‌تواند خانه شما را از سرقت سارقان نجات دهد. شوک سنسور دزدگیر چیست؟ سنسور شوک یا ضربه، سنسوری است که در اثر ضربه و عکس‌العمل‌های ناشی از آن، بلافاصله به سرور سیگنال می‌فرستد و آلارم می‌زند. سنسور شوک دارای سه سیم است که بایستی به باکس کنترل وصل شود. سیم برق، سیم تحرک و سیم اتصال بدنه، سیم‌هایی هستند که به سنسور وصل می‌شوند. با نصب در پشت درب یا دیوار، در صورتی که ضربه‌ای به در وارد شود، به محض شکستن شیشه، یا تخریب در و دیوار، سنسور شوک آلارم زده و دستگاه آژیر می‌کشد و کل ساختمان را خبر می‌کند؛ در نتیجه سارق پا به فرار می‌گذارد. بنابراین بسیار اهمیت دارد که محل نصب سنسور شوک دزدگیر را به درستی انتخاب کنید. معمولاً این سنسور را بر روی درب و دیوار و شیشه و پنجره‌هایی که احتمال ورود دارد، نصب می‌کنند. در این مطلب از یانوس قصد داریم نحوه نصب شوک سنسور دزدگیر را به شما بگوییم.

نحوه نصب شوک سنسور دزدگیر اماکن

نحوه نصب شوک سنسور دزدگیر

قبل از نحوه نصب سنسور ضربه دزدگیر، شما را با انواع سنسور دزدگیر آشنا می‌کنیم. سنسورهای ضربه به انواع سنسور ضربه سیمی و سنسور ضربه بیسیم تقسیم‌بندی می‌شود. فرکانس ولوم حساسیت دزدگیر در این سنسورها به صورت زیر است:

شوک سنسور بیسیم ۳۱۵ مگاهرتز
شوک سنسور بیسیم ۴۳۳ مگاهرتز
شوک سنسور بیسیم ۸۶۶ مگاهرتز

سنسور سیمی نوعی از سنسور است که ارتباط آن با دستگاه مرکزی از طریق سیم‌کشی است. این سنسور را به صورت الکترونیکی و مکانیکی در بازار خواهید یافت. سنسور لرزشی سیمی الکترونیکی نسبت به نوع مکانیکی عملکرد بهتری دارد.
سنسور لرزشی سیمی، نیازی به باطری ندارد؛ در نتیجه، نگهداری از آن ممکن است نسبت به سنسور شوک بیسیم، کم‌هزینه‌تر باشد. البته با توجه به مکان سیم‌کشی در برخی از پروژه‌ها از هر دو نوع سنسور شوک سیمی و بیسیم استفاده می‌کنند.

در هر مکانی با توجه به جنس دیوار، طول آن و کاربری بنا، محل نصب سنسور ضربه و تعداد و شعاع عملکرد سنسور ضربه متفاوت است. بسته به نوع سیمی یا بیسیم بودن، نحوه نصب سنسور لرزشی متفاوت است. در صورتی که سنسور سیمی باشد، با استفاده از سه سیم یا چهار سیم، دزدگیر به سنسور وصل می‌شود. دو سیم برای تغذیه ۱۲ ولت، و ۲ سیم برای آلارم مورد استفاده قرار می‌گیرد. در برخی از سنسورهای ضربه سه سیمی، معمولاً دو سیم برای تغذیه و سیم سوم نیز خروجی منفی برای اتصال به زون دزدگیر است.

تنظیم شوک سنسور دزدگیر اماکن

نحوه تنظیم شوک سنسور در دزدگیر اماکن

در انتخاب محل نصب شوک سنسور در نظر داشته باشید که تنظیم آن بسیار حساس است. برخی از نصابان بدون در نظر گرفتن ضخامت شیشه، آن را در وسط شیشه‌ها نصب می‌کنند. در حالی که شیشه‌های نازک، حتی با گذشتن خودروهای سنگین یا صداهای بلند، به لرزه می‌افتد. همین باعث می‌شود تا آلارم با هر بار لرزش شیشه به صدا درآمده و احتمال خطا را افزایش دهد. بنابراین حتماً باید سنسورهای شوک را به دیوار و شیشه‌های محکمی وصل کنید تا از بروز خطا جلوگیری کند. در صورتی که از سیستم شوک بیسیم استفاده می‌کنید، در نظر بگیرید که برخی از این مدل‌ها، بعد از اتمام باطری، خطا زده تا سریعاً توسط کاربر عیب یابی شده و امنیت به خطر نیفتد.

 


مقاله آموزش ریست دزدگیر اماکن را در یانوس بخوانید.


اهمیت نصب ضربه گیر دزدگیر اماکن

سنسور شوک با اتصال بر روی در و دیوارهای خاصی که احتمال وقوع ضربه و شکستن آن‌ها زیاد است، این امکان را برای کاربر ایجاد می‌کند تا در صورت شکسته شدن در و پنجره، سریعاً هشدار زده و او یا همسایگان را از ورود سارق مطلع کند. امروزه که باز کردن درب خانه‌ها و ورود به اماکن برای دزدها کار سختی نیست، با داشتن این سنسور خیال‌تان راحت است که اگر خانه شما مورد حمله سارقین قرار بگیرد و به شدت ضربه بخورد، به صدا درآمده و همه را از وجود سارق مطلع کند.

در این مطلب تلاش کردیم ضرورت استفاده از سنسور شوک را توضیح دهیم. به علاوه نحوه نصب و تنظیم آن را مورد بررسی قرار دادیم. اگر هنوز در شک و تردید هست که آیا از سنسور شوک استفاده کنید یا نه، به لحظه‌ای فکر کنید که به مسافرت رفته‌اید!

admin-yanus
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *