آموزش ریست و بازیابی رمز عبور دستگاه DVR و NVR

آموزش ریست پسورد dvr

آموزش بازگردانی رمز اولیه دستگاه ضبط دوربین مدار بسته

آموزش ریست پسورد dvr (آموزش ریست پسورد دی وی آر) و بازیابی ، ریست پسورد dvr ، یکی از شایع ترین مشکلات در میان کاربران دوربین مدار بسته فراموش کردن. رمز یا پسورد دستگاه DVR یا NVR است. که بعضی از کاربران با این نام آن را جستجو می کنند بازیابی رمز دوربین مداربسته که اشتباه است . دوربین مداربسته تحت شبکه فقط رمز عبور دارد و سری AHD با کابل کوآکسیال متصل می شود و نیاز به رمز ندارد . در این مقاله قصد داریم روش های ریست کردن. یا بازیابی رمز دستگاه های ضبط سیستم های مداربسته بپردازیم. که در بیشتر موارد برای حل این مشکل جواب داده اند .

تفاوت در روش های بازیابی رمز دستگاه

سیستم های مدار بسته در برندهای بسیار متنوعی تولید می شوند. پس روش های ریست پسورد دی وی آر در هر کدام از برند های با توجه به نوع سیستم متفاوت خواهد بود. زیرا هر کمپانی تولید کننده دوربین مدار بسته روش های خاص خود را دارد و هیچ کدام با یکدیگر یکی نمی باشند. اما با روش هایی که در ادامه عنوان می کنیم مشکلی پیش نخواهد آمد. و برای دستگاه های متفرقه روش های مختلفی وجود دارد و ما سعی می کنیم. برای این دستگاه ها راهکارهایی را ارائه کنیم. اگر تمامی مراحل را انجام دادین و موفق نشدید باید حتما از یک متخصص و تعمیر کار کمک بگیرید تا به صورت سخت افزاری این کار را برای شما انجام دهد.

آموزش ریست و بازیابی رمز عبور دستگاه DVR سامسونگ 

رمز پیش فرض در دستگاه های سامسونگ ۴۳۲۱ است. تا پیش از این روش های بسیار آسان تری برای ریست پسورد در دستگاه های سامسونگ وجود داشت. برای مثال چنانچه رمز خود را فراموش می کردید. به راحتی با فشردن دکمه های Mode و PTZ به صورت همزمان و برای ۵ ثانیه دستگاه به صورت کامل ریست می شد. دوباره قادر بودید با رمز پیشفرض وارد شوید. اما در حال حاضر چنانچه دستگاه شما دچار مشکلی گردید، بهترین راهکار این است که برای بازیابی رمز خود به مستقیما به نمایندگی سامسونگ مراجعه کنید.

 


راهنمای نصب دوربین مداربسته را در یانوس بخوانید.


 

بازیابی رمز عبور دستگاه DVR هایک ویژن

آموزش ریست پسورد dvr زمانی که در سال ۲۰۱۵ در سیستم های مدار بسته ( بازیابی رمز دوربین مداربسته ) هایک ویژن اختلالات امنیتی به وجود آمد. شرکت تصمیم گرفت. با ارتقا عملکرد امنیتی محصولات خود این مشکلات را به حداقل برساند. تا قبل از این رمز پیش فرض در دستگاه های ساخت هایک ویژن ۱۲۳۴۵ بود. که بعد از خریداری قادر به تعویض آن بودید. اما در حال حاضر این دستگاه ها بدون داشتن رمز پیش فرض ارائه می شوند. و کاربر باید خود بر روی دستگاه رمز بگذارد.

چنانچه رمز دستگاه DVR یا NVR هایک ویژن خود را فراموش نمودید. به ترتیب زیر عمل نمائید:

۱. ابتدا نرم افزار SADP را از سایت هایک ویژن دانلود نمائید. و بر روی کامپیوتر خود نصب کنید.

۲. دستگاه ضبط خود را از طریق کابل LAN به کامپیوتر متصل نمائید.

۳. از منوی دستگاه به قسمت Forget Password وارد شوید. در این قسمت فایلی با پسوند XML دریافت خواهید کرد.

۴. فایل مورد نظر را باید برای نمایندگی هایک ویژن ارسال نمائید. تا بریتان رمز جدید ایجاد و ارسال گردد.

آموزش ریست پسورد dvr داهوا

در گذشته دستگاه های DVR شرکت داهوا نیز دارای یک پسوورد مادر بسیار ساده بودند. که برای تمامی مدل های آنها قابل استفاده بود. به دلایل امنیتی پسورد این برند را در این مطلب عنوان نمی کنیم. در حال حاضر برای ریست کردن پسوورد دستگاه های داهوا باید به صورت مستقیم به نمایندگی داهوا مراجعه نمائید. تا به سرعت برای شما پسورد دستگاه دی وی آر شما را ریست کنند.

آموزش ریست پسورد دی وی آر متفرقه :

برای سایر برندهای متفرقه موجود در بازار می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

اما در مورد دستگاه های DVR متفرقه چه باید کرد،به دو روش می توان انجام داد:

آموزش ریست پسورد dvr روش اول:

ابتدا DVR را باز می کنیم. و دنبال یک باتری ساعتی روی برد اصلی می گردیم. وآن را برای حدود ۱۵ دقیقه ( ترجیها یک ساعت ) خارج کنید. و دوباره سرجایش بگذارید. و رمز شما میشود. همان رمز اولیه و کلیه تنظیمات به حالت اول باز میگردد. این روش در برخی دستگاه ها جوابگو هست و در برخی دیگر مدل ها متفاوت است.

روش دوم:

اما در صورت عدم نتیجه باید چکار کرد ؟!! در یک سری از دستگاه ها که این روش در آنها کارساز نیست. نیاز است که یک سری از کلید ها را با هم نگه دارید. تا دستگاه به کل ریست شود. با توجه به اینکه در چین کارخانه های متفاوتی برد های DVR را تولید می کنند، هر کدام یک روش خاصی برای خود قرار داده اند و برخی از آنها نرم افزار برای این کار طراحی کرده اند که این برنامه را وارد کننده گان در اختیار دارد. در زمانی که دستگاه رمز میخواهد. کلید های دستگاه را به ترتیب زیر فشار دهید:

STOP–>PLAY–>STOP–>SEARCH–>PTZ–>PIP–>1–>2–>OK or Enter

طبق مراحل فوق، کلیدهایی که گفته شده را به ترتیب و با سرعت میزنید. هنگامی آخرین دکمه یهنی Ok را زدید. به طور خودکار با کاربر admin وارد میشین. مستقیما به سراغ قسمت تنظیمات کاربری و رمز رو ریست نمایید. یا به حالت تنظیمات کارخانه بازگردانی نمایید .گاهی مشاهده شده در مواردی این مورد هم سازگار نبوده. و در این مورد کاربر با مشکلات جدی رو به رو شده است. ! و باید به نمایندگی آن شرکت برای ریست پسورد دی وی آر یا یک تعمیکار حرفه ای در زمینه تعمیرات دستگاه مراجعه نمایید .

 

admin-yanus
دیدگاه کاربران
۱ دیدگاه
  • حسن علوی ۱۶ آبان ۱۳۹۹ / ۶:۱۳ ب٫ظ

    خیلی عالی بود

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *