آشنایی با سیستم های حفاظتی و کاربرد آن ها

سیستم های حفاظتی

چند بار تا به حال برایتان پیش آمده که در بین همسایه یا دوست و آشنا، خبر دزدی از ساختمان را شنیده باشید؟ آیا تا به حال، شنیدید که اتفاقی، دوربین مداربسته در حوالی ساختمان یا خیابان، توانسته سرقت یا اتفاقات دیگر را ضبط کند و به عنوان مدرکی برای شناسایی فرد یا افرادی مورد استفاده قرار بگیرد؟

 این روزها که شرایط به نحوی است که حتی راه رفتن در خیابان و حرف زدن با تلفن همراه می‌تواند خطرات جبران‌ناپذیری را برای مردم به همراه داشته باشد، سیستم‌های حفاظتی نقش بسیار مهمی در امنیت و حافظت جان و مال مردم دارند در صورتی که شما هم لزوم استفاده از سیستم‌های حفاظتی را درک کرده یا قصد دارید بیشتر با آن آشنا شوید، این مطلب را از دست ندهید

سیستم های امنیتی و حفاظتی چیست ؟

سیستم‌های حفاظتی چیست؟

منظور از سیستم‌های امنیتی و حفاظتی چیست؟ این نوع سیستم‌ها از تجهیزات کاربردی هستند که برای محافظت از جان و مال ما، در برابر سرقت، دزدی، سوءقصد و اتفاقات دیگر، نقش امنیتی دارد. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم هر سیستمی که بتواند از جان و مال ما محافظت کند، نوعی سیستم حفاظتی به شمار می‌رود. سیستم امنیتی را شما می‌توانید در داخل یا خارج اماکن مختلف نصب و استفاده کنید. با توجه به شرایط و هدفی که هر مکان برای استفاده از سیستم‌های حفاظتی دارد، به انواع مختلف تقسیم می‌شود. در ادامه انواع سیستم حفاظتی را برایتان شرح دادیم:

 انواع سیستم‌های حفاظتی

با توجه به هدف استفاده و نوع کاربری به طور خلاصه می‌توان سیستم‌های حفاظتی را به دسته‌های هشداری نظارتی، هشداری بی‌سیم، نظارت ویدئو و کنترل دسته تقسیم‌بندی کرد

سیستم‌های هشداری نظارتی

سیستم‌های هشدار نظارتی معمولاً برای منازل استفاده می‌شود. البته این سیستم‌ها به عنوان بهترین سیستم‌های امنیتی و نظارتی، توسط شرکت امنیتی به طور دائم استفاده می‌شود. احتمالاً در فیلم‌های سینمایی نمونه‌ای از این سیستم‌های نظارتی را دیده باشید که به محض دیدن مورد مشکوک، افراد به محل موردنظر اعزام شده یا اقدامات لازم انجام می‌شود.

سیستم‌های هشداری بی‌سیم

همان‌طور که از نام این نوع سیستم‌های هشداری مشخص است، این سیستم‌ها قابلیت اتصال بدون سیم را دارند. به این ترتیب، شما می‌توانید از هر جایی که هستید، منزل یا محل موردنظر را زیر نظر داشته باشید. در واقع، با استفاده از سیستم‌های هشداری بی‌سیم، شما به صورت لحظه‌ای محل موردنظر را زیر نظر دارید.

سیستم‌های امنیتی ویدئویی

در این سیستم‌ها، نظارت ویدئویی وجود دارد که علاوه بر اینکه نوعی عامل بازدارنده برای سارقین است، دستگیری یا شناسایی آن‌ها را نیز راحت می‌کند

سیستم‌های امنیتی کنترل دسترسی

در سیستم‌های امنیتی با کنترل دستی شما می‌توانید ورود به مکان‌های مشخصی از ملک یا محل کارتان را محدود کرده و تنها به برخی افراد اجازه عبور و مرور دهید.

به طور معمول سیستم‌های امنیتی و حفاظتی که در حال حاضر مورداستفاده قرار می‌گیرد، در یکی از دسته‌بندی‌های بالا قرار دارد. انواع دوربین‌های مداربسته مادون‌قرمز، سیستم‌های امنیتی اولتراسونیک، استفاده از پرتوهای فوتوالکتریک، سیستم‌های امنیتی کابلی فشار سنسور، سیستم‌های امنیتی تشخیص میدان مغناطیسی همگی جزو این دسته‌بندی‌ها قرار دارند.


برای آشنایی با دوربین AHD، مقاله دوربین ahd چیست؟ را در یانوس بخوانید.


کاربرد سیستم حفاظتی

همان‌طور که در بالا به آن اشاره کردم، اصلی‌ترین کاربرد سیستم‌های امنیتی محافظت از جان و مال ما است. با استفاده از سیستم‌های امنیتی شما می‌توانید امنیت یک مکان را افزایش دهید. وجود سیستم‌های امنیتی در خانه یا ساختمان‌های ادراری، باعث می‌شود سرقت اموال و جرم و جنابت کمتر اتفاق بیفتد. ضمن اینکه با وجود این سیستم‌ها دیگر مشکل نگرانی و استرس مربوط به پارکینگ و خودروی‌تان را نخواهید داشت.

سیستم‌های امنیتی ترکیب‌های پیشرفته و حساس‌تری دارند که آن را برای استفاده چه مراکز کوچک کسب‌وکار یا خانه و چه در مراکز بزرگ و مهم، مناسب کرده است. بنابراین شما می‌توانید با توجه به نیاز و هدفی که برای استفاده از سیستم‌های امنیتی دارید، یکی از انواع آن را انتخاب کنید. بسیاری از سیستم‌های امنیتی، فارغ از نوعی که دارند، دارای اجزای استانداردی از جمله سنسور، صفحه‌کلید، دستگاه هشدار و اجزای دیگر است.

با توجه به نوع سیستم نظارتی که انتخاب می‌کنید، کاربرد آن‌ها مختلف است. برای مثال دوربین مداربسته، دارای کاربردهایی از جمله تعقیب نامحسوس مجرمین، بهبود کسب‌وکار، بررسی و حراست بانک‌ها، صرافی و طلافروشی، کنترل ترافیک، شناسایی سارقین و تروریست‌ها، حفاظت از فروشگاه‌ها و مغازه و … است.

کاربرد سیستم حفاظتی

جمع‌بندی

نکته‌ای که باید در انتخاب سیستم‌های امنیتی در نظر داشته باشید، علاوه بر هدف و کاربردی که از آن انتظار دارید، نصب حرفه‌ای و اطمینان از عملکرد صحیح آن است. در صورتی که سیستم امنیتی شما دچار خطا شود، همچون خطای صدای دزدگیر اماکن، ممکن است دردسرهای دیگری برایتان به وجود آورد. بنابراین علاوه بر انتخاب یک سیستم امنیتی و نظارتی کارآمد، نحوه نصب آن نیز بایستی توسط متخصص انجام شود. در صورتی که قصد تهیه یا مشاوره برای خرید سیستم‌های حفاظتی دارید، شرکت یانوس، با بهترین کیفیت سیستم‌های نظارتی و امنیتی در خدمت شما عزیزان است.

مقاله مرتبط : قوانین نصب دوربین مداربسته
 

admin-yanus
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *