آموزش وصل کردن دوربین مداربسته به گوشی موبایل

آموزش وصل کردن دوربین مداربسته به گوشی موبایل
اگر در خانه یا مکان مورد نظری که دوربین مداربسته وجود دارد، حضور ندارید، به راحتی می‌توانید از طریق موبایل و راه دور، تصاویر را کنترل کنید. در نتیجه هنگام مسافرت، می‌توانید با اتصال گوشی به دوربین مداربسته، به طور کامل بر محیط موردنظر نظارت داشته باشید. بدین ترتیب، در صورت دیدن هرگونه مورد مشکوک از راه دور، سیستم هشداردهنده به گوشی شما هشدار می‌دهد تا سریعاً اقدامات لازم را برای جلوگیری از سرقت به عمل آورید.
در این مطلب از یانوس می‌خواهیم به شما بگوییم چگونه دوربین مداربسته را به گوشی وصل کنیم. همراه ما باشید تا شیوه اتصال دوربین به گوشی را بررسی کنیم.
اتصال دوربین مداربسته به گوشی

اتصال دوربین مداربسته به گوشی

برای وصل کردن دوربین مداربسته به موبایل اپلیکیشن‌های مختلفی وجود دارد. شما می‌توانید یکی از این اپلیکیشن‌ها را برای وصل کردن دوربین مداربسته به گوشی‌تان استفاده کنید. اگرچه نحوه انتقال تصویر در هرکدام از این اپلیکیشن‌ها متفاوت است، با این حال، اساس کار هرکدام از آن‌ها یکی است. از جمله :
  • CCTV Viewer
  • mCam View
  • SuperLive Pro
  • EverFocus EPRO NVR
این اپلیکیشن‌ها برای گوشی‌های اندروید و آیفون ساخته شده و به صورت رایگان در گوگل پلی یا اپ استور وجود دارد. در نتیجه برای اتصال دوربین مداربسته به گوشی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

اتصال دوربین مداربسته به گوشی اندروید

بسته به اینکه دوربین مداربسته و گوشی شما از چه نوعی است، برنامه و نرم‌افزار خاصی باید نصب کنید. برای مثال در صورتی که از دوربین مداربسته هایک ویژن استفاده می‌کنید و گوشی شما اندروید است، برنامه IVMS۴۵۰۰  برای دوربین هایک ویژن مورد نیازتان است.
 این نرم افزار برای انتقال تصویر دوربین مداربسته هایک ویژن در اتصال دوربین مداربسته به گوشی اندروید به کار می‌رود. به این ترتیب به کمک این نرم‌افزار و از طریق وای‌فای می‌توانید هر جا که هستید به اطلاعات دوربین مداربسته دسترسی داشته باشید. از جمله اپلیکیشن‌های اتصال به دوربین مداربسته در گوشی اندروید می‌توان اپلیکیشن‌های زیر را نام برد:
  • نرم افزار دوربین مداربسته XMEYE
  • نرم افزار دوربین مداربسته ZAVIO-SNVR
  • نرم افزار دوربین مداربسته VSS Mobile
  • نرم افزار دوربین مداربسته ATV-AHD
  • برنامه دوربین مداربسته IMPAX
  • برنامه دوربین مداربسته ATVCload

اتصال دوربین مداربسته به گوشی آیفون

 علاوه بر برنامه‌های کاربردی بالا، برای اتصال دوربین مداربسته به گوشی آیفون دو برنامه دیگر نیز به کمک‌تان می‌آید که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.
  • برنامه دوربین مداربسته NVSIP
  • برنامه دوربین مداربسته UMEYE

انتقال تصویر دوربین مداربسته با وای فای

 برای اتصال دوربین مداربسته به گوشی می‌توانید از طریق اینترنت یا حتی بدون اینترنت اقدام کنید. در این سری از مقاله‌ یانوس به شما شیوه اتصال دوربین مداربسته به موبایل با وای فای را گفتیم.

 DVR را به صفحه نمایشگر وصل کنید

 در ابتدا برای اتصال گوشی به دوربین مداربسته بایستی ابتدا DVR را از طریق کابل VGA و HDMI به مانیتور وصل کنید. از سالم بودن و اتصال محکم آن به مانیتور مطمئن شوید.

 تنظیمات مربوط به DVR را انجام دهید

 در این قسمت برای تنظیمات DVR بایستی به قسمت setting بروید، network را انتخاب کنید. در اینجا قسمتی به نام Obtain an IP Address Automatically را غیر فعال کنید، سپس قسمت STATIC IP را پر کنید. در بخش ip address کد  ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱، در قسمت Subnet mask کد ۲۵۵.۲۵۵.۲۵۵.۰۰۰، در قسمت Gateway کد ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ و در قسمت HTTP PORT  عدد ۸۰ را وارد کنید. پس از تکمیل این بخش‌ها، یک دور دستگاه DVR را خاموش و روشن کنید.

تنظیمات روتر را انجام دهید

پس از اینکه تنظیمات DVR را انجام دادید، روتر را نیز تنظیم کنید. برای این کار بایستی بعد از روشن کردن مانیتور کامپیوتر، آن را به وای‌فای وصل کنید. سپس در مرورگر اینترنت، آدرس ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ و یا ۱۹۲.۱۶۸.۰.۱ را بزنید. رمز عبور و نام کاربری را می‌توانید در دفترچه راهنمای روتر ببینید. این اطلاعات به صورت پیش فرض admin، admin است. از بخش PORT FORWARDING، گزینه Add New را وارد کنید و در قسمت‌های مربوطه، اطلاعات زیر را وارد کنید:
  • در جلوی پورت عدد ۸۰ را بنویسید
  • در بخش IP address، عدد۱۹۲.۱۶۸.۱.۷ را بنویسید
  • حالا ذخیره را بزنید و روتر وایفای را نیز خاموش و روشن کنید.

DVR را به اینترنت وصل کنید و تنظیمات آن را بررسی کنید

حالا که تنظیمات DVR و روتر را انجام دادید، کابل شبکه را به DVR وصل کنید. از وصل بودن اینترنت مطمئن شوید. سپس در مرورگر کامپیوتر ۱۹۲.۱۶۸.۱.۷:۸۰ را وارد کنید. نام کاربری و رمز عبور را در دفترچه DVR نوشته است، آن را وارد کنید. پس از انجام این مراحل می‌توانید تصاویر را در نمایشگر ببینید.
 برای اتصال وایفای گوشی به دوربین مداربسته بایستی یکی از اپلیکیشن‌های iCamViewer، CCTV Viewer، mCam View، SuperLive Pro و EverFocus EPRO NVR را نصب کنید. پس از اجرای برنامه در گوشی، اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. در بخش NETWORK ، کلمه WIFI را بزنید و در بخشی که از شما آی پی خواسته است، ۱۹۲.۱۶۸.۱.۷:۸۰ را بنویسید. رمز و نام کاربری‌تان نیز در دفترچه راهنما است؛ به صورت پیش فرض هر دو dmin است، آن را وارد کرده و log in را بزنید. در نهایت بعد از انجام این اقدامات قادر هستید که از طریق گوشی و وای‌فای تصاویر دوربین مداربسته را ببینید.

این نکته را به خاطر داشته باشید که بایستی این کار را در مرورگر اینترنت اکسپلورر انجام دهید. ضمن اینکه اگر اینترنت گوشی شما ضعیف باشد در مورد تنظیمات ممکن است به مشکل بخورید و تصاویر با کیفیت نامناسبی پخش شوند.


مقاله حافظه دوربین مدار بسته را در یانوس بخوانید.


وصل کردن دوربین مداربسته به موبایل

معرفی نرم‌افزاری اتصال دوربین مداربسته به گوشی

در ادامه به معرفی سه نمونه از بهترین نرم‌افزارهای اتصال دوربین مداربسته به گوشی می‌پردازیم که برای هر دو گوشی اندروید و آیفون قابل‌استفاده است:

نرم افزار انتقال تصویر xmeye

 نرم افزار ایکس ام برای انتقال تصاویر دوربین مداربسته ip یا hd مورداستفاده قرار می‌گیرد. این نرم‌افزار را می‌توانید بر روی گوشی‌های اندروید یا آیفون نصب کرده و از طریق آن تصاویر دوربین را مشاهده کنید. از جمله ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توان به قابلیت پشتیبانی از انواع برند دوربین‌های مداربسته اشاره کرد. این نرم‌افزار با گوشی‌های هوشمند (اندروید و آیفون) سازگار است و قابلیت کنترل دوربین‌های اسپید دام، گردان و PTZ را دارد. علاوه بر این امکان عکس گرفتن از تصاویر یا ضبط تصاویر دوربین مداربسته را فراهم می‌کند و می‌توانید تمام فیلم‌های ضبط شده بر روی DVR را از طریق آن بازیابی کنید.

نرم افزار انتقال تصویر gdmss

این نرم‌افزار برای انتقال تصاویر دوربین HD یا IP در دوربین‌های برند داهوا مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ آن را می‌توانید بر روی هر دو گوشی اندروید و آیفون نصب کنید. بنابراین برنامه نرم‌افزار انتقال تصویر gdmss تنها قابلیت پشتیبانی از یک برند دوربین را دارد. این نرم‌افزار نیز قابلیت دوربین‌های اسپید دام -گردان-PTZ را دارد و می‌توانید از تصاویر دوربین مداربسته فیلم یا عکس بگیرید. ضمن اینکه قابلیت بازیابی فیلم‌های ضبط شده نیز در آن فراهم است.

نرم افزار انتقال تصویر ivms۴۵۰۰

نرم افزار انتقال تصویر ivms۴۵۰۰  نیز برای انتقال تصاویر هر دو سری دوربین‌های HD یا IP از برند هایک ویژن مورداستفاده قرار می‌گیرد. بنابراین این نرم‌افزار نیز تنها از یک برند پشتیبانی می‌کند اما با انواع گوشی‌های هوشمند(اندروید و آیفون) سازگار است. امکان کنترل دوربین‌های اسپید دام -گردان-PTZ در این نرم‌افزار فراهم است و می‌توانید به راحتی با آن از تصاویر دوربین مداربسته فیلم و عکس بگیرید. قابلیت بازیابی برای تمامی فیلم‌هایی که بر روی DVR نصب کردید، دارد.

چند نکته مهم برای اتصال دوربین مداربسته به گوشی

حتما به این نکات هنگام اتصال دوربین مداربسته به گوشی توجه داشته باشید:
  • نام کاربری برای انتقال تصاویر در همه دستگاه‌ها admin است که با آن می‌توانید به تمامی قسمت‌های دستگاه دسترسی داشته باشید و تصاویر دوربین مداربسته را مشاهده کنید.
  • در صورتی که چند کاربر قصد مشاهده تصاویر را دارند، بهتر است هر کاربر با نام کاربری مخصوص خود وارد شود و کاربری admin در اختیار تمام کاربران قرار نگیرد.
  • در برخی از دستگاه‌ها نام کاربری به نام guest وجود دارد. این نام در دستگاه‌های دوربین‌های مداربسته قدیمی داهوا با نام ۶۶۶۶۶۶ یا ۸۸۸۸۸۸ است. با استفاده از این نام کاربری‌ها، کاربر دیگر قادر به انتقال تصاویر نیست و در شبکه اینترنت نمی‌تواند از طریق آن به دستگاه دسترسی داشته باشد.
  • در برخی از برندهای دوربین مداربسته ممکن است رمز عبور تعیین نشده باشد که در این صورت حتماً برای جلوگیری از هک شدن تصاویر، جهت انتقال تصاویر رمز تعریف کنید.
  • در آخر فراموش نکنید که برای جلوگیری از هک دوربین، نام کاربری و رمز عبوری که در دفترچه راهنما نوشته شده، تغییر دهید.
  • در مورد اینترنت دستگاه، پهنای باند موردنیاز را در نظر بگیرید. مثلاً در مکانی که دارای ۸ دوربین مداربسته است، اگر هر دوربین به ۲۵۶ کیلوبایت در ثانیه پهنای باند نیاز داشته باشد، و کاربر قصد تماشای ۴ دوربین را به صورت همزمان داشته باشد، حداقل به سرعت ۱ مگابیت بر ثانیه نیاز دارید.

جمع‌بندی

با هم نحوه انتقال تصاویر دوربین مداربسته را در گوشی بررسی کردیم. بسته به نوع دوربین و موبایل شما، نرم‌افزاری که برای انتقال تصاویر دوربین به گوشی نیاز دارید، متفاوت است؛ برخی از این نرم‌افزارها برای هر دو گوشی اندروید و آیفون مورداستفاده قرار می‌گیرد. با وجود تنوع این نرم‌افزارها، در نهایت سازوکار اتصال به تمام آن‌ها تقریباً یک شکل است. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتر یا اتصال دوربین مداربسته را دارید، با کارشناسان یانوس تماس بگیرید.
admin-yanus
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *