علت کار نکردن ریموت دزدگیر اماکن چیست؟

علت کار نکردن ریموت دزدگیر اماکن چیست؟

علت کار نکردن ریموت دزدگیر اماکن چیست؟ چرا در مواقع حساس این ریموت عملکرد ندارد. اگر شما در ساختمان یا واحد تجاری دزدگیر اماکن داشته باشید، حتماً با ریموت این دزدگیر کار کرده‌اید. اگر دزدگیر هم نداشته باشید، حتماً دیده‌اید که دارندگان این دستگاه با فشار دادن یک دکمه دزدگیر را خاموش یا روشن می‌کنند. اما در بعضی از زمان‌ها هرچه تلاش می‌شود که ریموت به وظیفه خود عمل کرده و دزدگیر را خاموش کند، این کار انجام نمی‌شود.

 درواقع ریموت دزدگیر یکی از مهم‌ترین تجهیزات دزدگیر اماکن است که عملکرد دزدگیر بدون آن امکان‌پذیر نیست. ریموت چندوظیفه اصلی دارد که یکی از آن‌ها روشن و خاموش کردن دستگاه است. حال اگر ریموت کار نکند، در کارکرد دستگاه اختلال به وجود می‌آید. در این مقاله قصد داریم دلایل عمل نکردن دزدگیر اماکن را بدانیم و راهکارهای حل این مشکل را بنویسیم.

علت کار نکردن ریموت دزدگیر اماکن

دلایل کار نکردن ریموت دزدگیر اماکن

قبل از آنکه دلایل کار نکردن ریموت دزدگیر اماکن را بنویسیم، بهتر است ابتدا تعریفی خلاصه از ریموت کنترل ارائه بدهیم.

ریموت کنترل چیست؟  به مدار الکتریکی  که در یک قاب کوچک جای داده شده است، دستگاه کنترل گفته می‌شود. ریموت دارای یک باتری است؛ باتری کار تغذیه دستگاه را انجام می‌دهد و با ارسال یک فرکانس الکتریکی دزدگیر اماکن را در مدار قرار می‌دهد. حال زمانی که ریموت عمل نمی‌کند و فرکانس به پنل مرکزی ارسال نمی‌کند، پنل نیز به دلیل عدم دریافت فرمان قادر نیست که دزدگیر را خاموش یا روشن کند. کارشناسان یانوس در پاسخ به این سؤال که علت کار نکردن دزدگیر اماکن چیست؟ دلایل زیر را بیان کرده‌اند.

اتمام باتری ریموت:

اولین دلیلی که در مقاله علت کار نکردن ریموت دزدگیر اماکن چیست؟ می‌توانیم بنویسیم، تمام شدن باتری ریموت کنترل است. ریموت کنترل‌ها برای کارکردن نیازمند یک منبع تغذیه هستند. نه‌تنها ریموت دزدگیر اماکن بلکه تمام دستگاه‌های کنترل از راه دور برای انجام عملکرد خود نیازمند منبع تغذیه است. این منبع تغذیه در بیشتر مواقع انواع باتری است. باتری‌ها دارای عمر مفید هستند؛ با اتمام عمر مفید ریموت نیز کار نمی‌کند. شاید در ذهن شما این سؤال شکل بگیرد که از کجا باید متوجه شویم که باتری ریموت کار نمی‌کند. اگر موارد زیر پیش‌آمده است، باتری ریموت تمام شده  یا روبه پایان است.

  • با فشار دادن دکمه‌های ریموت چراغ‌های نشانگر بالای دستگاه روشن نمی‌شود.
  • برای عمل کردن دزدگیر اماکن باید ریموت را نزدیک به پنل نگه‌داریم.
  • اگر محفظه باتری را بازکنیم، امکان دارد باتری سولفاته شده باشد.

دورشدن از پنل

زمانی که شما مقاله‌ای درباره علت کارنکردن ریموت دزدگیر اماکن چیست؟ می‌نویسید باید به فاصله ریموت از پنل هم اشاره کنید. درواقع یکی از مواردی که  باعث می‌شود ریموت دزدگیر اماکن به درستی کار نکند، کاهش قدرت دزدگیر اماکن است. این کاهش قدرت دزدگیر ناشی از فاصله‌ای است که بین ریموت و پنل واقع می‌شود. ریموت کنترل برای داشتن عملکرد صحیح نیازمند  یک فاصله استاندارد است. افزایش فاصله استاندارد موجب از کارافتادن ریموت کنترل می‌شود.

خرابی سخت‌افزار ریموت

اشاره شد که ریموت کنترل یک دستگاه الکتریکی است که با ارسال فرکانس موجب عملکرد اجزاء دزدگیر می‌شود. ساختمان داخلی ریموت شامل یک بورد الکتریکی است. اگر این بورد دچار مشکل شود، این احتمال وجود دارد که ریموت کار نکند. افتادن، ضربه خوردن یا نفوذ آب از جمله دلایلی است که می‌تواند در پاسخ پرسش علت کار نکردن دزدگیر اماکن چیست؟ بنویسیم، خرابی قطعات سخت‌افزاری ریموت است.

اشکال در تنظیمات ریموت کنترل

ریموت کنترل، علاوه بر قطعات سخت‌افزاری، حاوی اطلاعات نرم‌افزاری نیز است. در حقیقت، اطلاعات نرم‌افزاری ذخیره شده در ریموت کنترل است که موجب فرمان به پنل مرکزی می‌شود. اگر به هر دلیلی این تنظیمات نرم‌افزاری دچار مشکل شود، ریموت عمل نکرده و از اجرای فرمان عاجز خواهد بود.

خراب شدن دکمه‌های ریموت

قسمت بیرونی ریموت کنترل حاوی صفحه‌کلید است. منظور از صفحه‌کلید چند دکمه پلاستیکی است که کاربر با فشار داده هرکدام از آنها یک فرمان به پنل صادر می‌کند؛ حال اگر این دکمه‌ها خراب شود ریموت عملکرد صحیح نخواهد داشت.

دلایل کار نکردن ریموت دزدگیر اماکن

راه حل کار نکردن ریموت دزدگیر اماکن

تقریباً می‌توان اطمینان داد که علت کار نکردن ریموت کنترل دزدگیر اماکن همین مواردی است که ذکر شد و نمی‌توان دلیل قابل‌توجه دیگری برای آن پیدا کرد. حال که دلایل را دانستیم، باید به دنبال راهکار برای حل مشکل بگردیم. طبیعی است که این راهکارها در حیطه مسائل پیش‌آمده باشد.

تأمین نیرو

اشاره شد که یکی از دلایل کار نکردن ریموت کنترل، اشکال در تأمین نیروی دستگاه است. ریموت هیچ منبع تأمین نیرویی ندارد، جز یک یا دو باتری که روی دستگاه قرار می‌گیرد.  برای حل مشکل باید از باتری‌هایی با عمر مفید بالا استفاده کرد؛ در هر صورت باتری روزی عمر مفیدش تمام می‌شود و کارکرد خود را از دست می‌دهد. برای حل این مشکل و جایگزینی باتری استفاده از باتری‌هایی توصیه می‌شود که جنس آلاکین دارد. به این نکته توجه کنید که نصب باتری ریموت کنترل بسیار حیاتی است و اگر این عمل به‌درستی انجام نشود، امکان دارد حتی دستگاه ریموت منفجر شود.

نکته دیگری که در مورد باتری ریموت کنترل دزدگیر اماکن باید ذکر شود، تعویض باتری است. تعویض باتری باید به شکل صحیح انجام شود و قطب مثبت و منفی دستکاه درست در جای خود قرار گیرد.

فاصله پنل

اشاره شد که اگر در زمان کار کردن با ریموت با فاصله گرفتن از دستگاه ریموت کار نمی‌کند، امکان خرابی ریموت وجود دارد؛ اما همیشه این‌گونه نیست و گاه شما خارج از  فاصله استاندارد ریموت کنترل ایستاده‌اید. معمولاً در کاتالوگ دستگاه فاصله استاندارد ریموت کنترل نوشته شده است. برای حل این مشکل باید فاصله استاندارد مشخص شود و در محدوده استاندارد از ریموت استفاده کرد.

خرابی برد دستگاه

این امکان وجود دارد که برد ریموت کنترل دستگاه دچار مشکل شود که همان قسمت سخت‌افزاری ریموت است. در واقع، یکی از دلایل کار نکردن ریموت کنترل دزدگیر اماکن مشکل برد دستگاه است. برد دستگاه به دلایل متعددی دچار اشکال می‌شود که یکی از مهم‌ترین آنها قطع شدن لحیم‌های دستگاه است. برای حل این مشکل باید برد دستگاه توسط متخصص مربوطه تعمیر شود. متأسفانه این مشکل به‌گونه‌ای نیست که توسط شخص برطرف شود و حتماً باید توسط یک متخصص الکتریکی برطرف شود.

تعمیر دکمه‌های ریموت

در عیب یابی ریموت دزدگیر اماکن به عمل نکردن دکمه ریموت اشاره شد.  این احتمال همیشه وجود دارد که دکمه‌های ریموت دزدگیر اماکن به دلیل فشار دادن زیاد کاربر کج شده یا درون شاسی خود ریموت فرو برود. در این صورت ریموت کار نخواهد کرد. راه‌حلی که می‌توان ارائه داد بازکردن ریموت و قرارگیری مجدد دکمه‌های دستگاه است. البته این احتمال وجود دارد که خارهای دکمه ریموت شکسته شود که در این صورت باید از ریموت جایگزین استفاده کرد.

مراقبت از ریموت

در کنار همه مشکلات احتمالی که گفته شد، عدم مراقبت صحیح از ریموت می‌تواند یکی از دلایل کارنکردن ریموت کنترل دزدگیر اماکن باشد. قرارگرفتن در محیط مرطوب، وارد شدن نیروهای جانبی پرت شدن ریموت روی سطح سنگی از جمله دلایلی است که امکان دارد باعث کار نکردن ریموت شود. برای همین لازم است از ریموت به شکل صحیح نگهداری شود.

 


مقاله آموزش ریست دزدگیر اماکن را در یانوس بخوانید.


کلام پایانی

تلاش کردیم در این مقاله بیان کنیم که علت کار نکردن ریموت دزدگیر اماکن چیست؟ آنچه مسلم است ریموت زمانی عملکرد خود را انجام نمی‌دهد که مشکل در منابع نیرو باشد یا به دلایلی تنظیمات دزدگیر اماکن به‌هم‌خورده است. اما عیب‌یابی این کار نکردن، باید توسط یک کارشناس انجام شود. هرچند مشکل باتری چیزی نیست که خود شخص نتواند آن را برطرف کند؛ اما بهتر است که مشخص‌کردن عیب توسط کارشناس فنی انجام شود.

admin-yanus
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *