علت آلارم اشتباه دزدگیر اماکن چیست؟

علت آلارم اشتباه دزدگیر اماکن چیست؟

تصور کنید در حال استراحت هستید و چشمان‌تان به تازگی گرم خواب شده است که ناگهان آلارم دزدگیر شروع به زدن می‌کند. شما سریعاً از جا می‌پرید تا بتوانید به موقع به دزد ناغافلی که دزدگیرتان را به صدا درآورده برسید، منتها به محض رسیدن نه دزدی می‌بینید و نه مورد مشکوکی که باعث خطر شده باشد. در نهایت متوجه می‌شوید، آلارم خطا در دزدگیر به صدا در آمده است و دستگاه، اشتباهی آلارم زده است.

علت آلارم اشتباه دزدگیر اماکن چیست؟ در چه شرایطی آلارم کاذب به صدا در می‌آید؟چرا دزدگیر، بدون دلیل شروع به آلارم زدن می‌کند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا همه چیز را راجع به علت خطای دزدگیر اماکن و نحوه رفع آن با هم بررسی کنیم.

 علت خطای آلارم دزدگیر چیست؟

در ابتدا برای پیدا کردن راه‌حل رفع خطای آلارم دزدگیر بایستی علت بروز آن را بدانید. در این شرایط، یکی از موارد زیر می‌تواند علت بوق زدن دزدگیر باشد:

گاهی ممکن است به خاطر کیفیت پایین دستگاه و قطعات دستگاه آلارم، سنسورها به دلایل بی‌مورد، شروع به آلارم زدن کنند. استفاده از تجهیزات نامرغوب در سیستم آلارم، می‌تواند یکی ازمهم‌ترین موارد باشد. از سویی دیگر گاهی ممکن است استفاده نادرست شما از آلارم، موجب بروز خطای آلارم دزدگیر شده باشد. در واقع، اگرچه این دستگاه‌ها پیچیدگی خاصی ندارند، با این وجود بهتر است از کارشناسان مشورت بگیرید

دلیل دیگری که می‌تواند موجب آلارم اشتباه دزدگیر شود، شارژ باطری در پنل‌های بی‌سیم یا اختلال در برق‌رسانی در پنل‌های سیمی است. در صورتی که دزدگیر شما مجهز به سیستم اعلام کاهش باطری است، می‌توانید قبل از اتمام باطری از وضعیت هشدار باطری برای تعویض آن اقدام کنید.

از آن جایی که در برخی از سیستم‌های آژیر از مگنت‌های در و پنجره استفاده می‌کنند، در نظر داشته باشید که ممکن است آژیر دزدگیر اماکن به صورت کاذب به صدا دربیاید. در اصل، به‌خاطر وجود مگنت‌ها یا سنسورهایی که از دو قسمت قابل جداسازی تشکیل شدند، ممکن است با باز شدن در و جدا شدن دو بخش، سنسور فعال شده و آژیر به صدا در بیاید. در این زمان حتی وزش باد هم می‌تواند باعث بروز خطای آلارم دزدگیر اماکن شود

در صورتی که حیوان خانگی دارید و ساعاتی او رادر منزل تنها می‌گذارید، احتمالاً شاهد مشکل آژیر کاذب خواهید بود. در این شرایط بایستی از سنسورهای قابل تنظیم استفاده کنید که دقت بالاتری دارند.


برای آشنایی با انواع دزدگیر gmk در یانوس کلیک کنید.


راه حل آژیر کشیدن اشتباه دزدگیر اماکن

 با توجه به مکانی که قصد استفاده از آژیر را دارید، سیستم مناسب آلارم را انتخاب کنید. در واقع با توجه به شرایطی از جمله امنیت، وسعت مکان، دسترسی کودکان، وجود حیوانات خانگی و شرایط دیگر بایستی از دستگاه‌های باکیفیت آلارم استفاده کنید تا درگیر بی‌دقتی یا بی‌کیفیت قطعات دستگاه نشوید.

جلوگیری از ورود جانوران موذی

  در ابتدا قبل از هر چیز از بسته بودن محیط مطمئن شوید. گاهی ممکن است به علت باز بودن یا خراب بودن پنجره، در یا سقفی که سیستم آلارم در آن نصب شده است، حیوانات و حشرات موذی به داخل محیط راه پیدا کرده و در مقابل سنسور آلارم قرار گرفته‌اند. مواردی از جمله نفوذ جانوران موذی، گرما، نور خورشید و … می‌تواند سنسور و چشمی آلارم را به صدا در آورد.

  تست کردن چشمی دستگاه

 برای چند دقیقه‌ چشمی را بپوشانید و آن را مسدود کنید. چند بار در روز و در بازه‌های مختلف جای سنسور را با چشم بی‌سیم جایگزین کنید. جابه جا کردن چشمی‌ها با زون‌ها نیز می‌تواند کمک کند دلیل خرابی آلارم را بفهمید. در صورتی که با این کار شرایط خطای اشتباه آلارم تغییر کرد، بایستی چشم سیستم را از مدار جدا کرده و تست سنسور انجام دهید. البته این مورد را بهتر است به کارشناسان و متخصصان بسپارید.

  اطمینان از اتصالات دستگاه

از اتصالات سرسیم‌ها به پنل مرکزی دزدگیر مطمئن باشید. در نظر داشته باشید که سیستم آلارم، از نظر سطح مقطع و طول مسیر استاندارد لازم را داشته باشد. سلامت باتری دزدگیر اماکن را چک کنید و از استاندارد بودن بار جریان در میان سنسورها (سنسور وزنی دزدگیر، سنسور حرکتی و …) مطمئن شوید

اطمینان از کاربری دستگاه

از کاربری دستگاه نیز مطمئن شوید. گاهی یک خطای به‌ظاهر ساده که در تنظیمات دستگاه اتفاق می‌افتد، می‌تواند موجب بروز آلارم اشتباه دزدگیر شود. اینکه چه تعداد تجهیزات برای مکان مورد نظرتان لازم است، بستگی به مکان دارد. در نظر داشته باشید این که تجهیزات دوربین مداربسته، چشمی‌، سنسور، آژیر خطر و منابع امنیتی دیگر در چه بخشی از محیط لازم است، بایستی توسط کارشناس بررسی شود.


برای مشاهده انواع دزدگیر از بهترین برندها به فروشگاه یانوس مراجعه کنید.


جمع‌بندی

با هم علت آژیر کشیدن دزدگیر به صورت اشتباه را بررسی کردیم. ممکن است با دو یا سه بار شنیدن صدای آژیر کاذب دزدگیر، از استفاده آن پشیمان شده باشید؛ اما در نظر داشته باشید که ممکن است دلیل خطای اشتباه آژیر، دلیلی ساده و جزئی باشد که به‌راحتی قابل برطرف کردن است.

در صورتی که امنیت در مکان موردنظرتان اهمیت دارد، بایستی از سیستم آلارم هشدار باکیفیت استفاده کنید. دستگاه‌های پیشرفته و باکیفیت زیادی وجود دارند که می‌تواند امنیت شما را فراهم کند و شما را از صدای اشتباه دزدگیر نجات دهد. آیا شما تا به حال تجربه این اتفاق را در سیستم آژیر خانه یا اماکن دیگر داشتید؟

admin-yanus
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *