آشنایی با رزولوشن تصویر در دوربین های مدار بسته

رزولویشن تصویردوربین مداربسته

از آنجایی که امروزه دوربین مدار بسته به جز جدایی ناپذیر امنیت ساختمان ها تبدیل شده است رزولوشن تصویر بالا در آن ها از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چرا که هر چه کیفیت تصویر این دوربین ها بیشتر باشد، خیال ما از بابت امنیت محیط کار یا منزل راحت تر می شود.

از این رو ما در این مطلب صفر تا صد راهنمای رزولوشن تصویر در دوربین مداربسته را مورد بررسی قرار می دهیم تا شما در هنگام خرید دوربین مدار بسته نگرانی از بابت وضوح تصویر آن نداشته باشید. پس با ما همراه باشید.

 

رزولوشن تصویر چیست؟

می توان که گفت رزولوشن دوربین های مداربسته روشی برای اندازه گیری تصویر در این دوربین ها است. درواقع وقتی تصویری سایز کوچکتری داشته باشد، رزولوشن آن کمتر و زمانی که ابعاد تصویر بزرگ تر باشد، رزولوشن آن هم بیشتر یا با کیفیت تر است. پس رزولوشن یا همان کیفیت تصویر، تراکم پیکسل ها یا نقاط نوری است که بر روی مانیتور نشان داده می شود.

  • عوامل موثر بر رزولوشن تصویر در دوربین مدار بسته

Resolution تصویر به دو عامل مهم بستگی دارد که اولی خود دوربین مداربسته و دومی دستگاه های ضبط کننده DVR یا NVR است که در سیستم مورد استفاده قرار می گیرند. لازم است بدانید که ما دوربین ۱، ۳/۱، ۲ و ۵ مگاپیکسل داریم که اخیراً نوع ۸ Megapixel هم به آن ها اضافه شده است که از کیفیت و وضوح بالایی برخوردار است.

در گذشته از تی وی لاین (TVL) برای بررسی کیفیت تصویر دوربین مداربسته آنالوگ استفاده می کردند، اما در حال حاضر این سیستم های آنالوگ جای خود را به سیستم های دیجیتال داده اند.

اما مهم ترین عاملی که می تواند بر کیفیت نهایی تصویر تاثیرگذار باشد، دستگاه ضبط تصویر است که وظیفه پردازش تصاویر را بر عهده دارد و بر خروجی تصویر دوربین تاثیر مستقیم دارد. حالا خود وضوح دیداری در دو دستگاه دی وی آر و ان وی آر به دو عامل کیفیت پخش تصاویر و کیفیت بازپخش آن ها بستگی دارد.

مثلاً اگر کیفیت دستگاه dvr شما ۵ مگاپیکسل باشد، یعنی کیفیت پخش تصویر بر روی مانیتور این اندازه است. اما مهم این است که کیفیت ضبط یا بازپخش تصویر هم به همان اندازه باشد، چون گاهی ممکن است که کیفیت ضبط و بازپخش کمتر از کیفیت پخش آن باشد که این اصلاً خوب نیست. زیرا وقتی شما به هر دلیلی بخواهید دوربین را چک کنید به بازبینی تصاویر نیاز خواهید داشت، پس در هنگام خرید دستگاه DVR یا NVR باید دقت کنید که کیفیت ضبط و پخش تصاویر به یک اندازه باشد.

عکس دستگاه ضبط کننده DVR

 

پیکسل در تصویر به چه معناست؟

Pixel را می توان کوچک ترین جز تشکیل دهنده یک عکس یا تصویر دیجیتالی دانست که وقتی این اجزا در کنار هم قرار می گیرند، یک تصویر کامل ایجاد می کنند و باعث می شوند که سطوح مختلف رنگی یا سایه روشن در عکس شما وجود داشته باشد. پس می توان گفت که تصاویر با استفاده از پیکسل های مربعی کوچک معنی پیدا می کنند.

  • منظور از تعداد پیکسل چیست؟

وقتی از pixel حرف می زنیم ناخودآگاه یاد رزولوشن می افتیم. لازم است بدانید که رزولوشن تصویر مضرب تعداد پیکسل های طول تصویر در عرض آن است که همان فرمول محاسبه مساحت مستطیل است. به عنوان مثال اگر ابعاد تصویری ۴۰۰۰ پیکسل در ۳۰۰۰ پیکسل باشد، Resolution آن ۱۲۰۰۰۰۰۰ پیکسل می شود که چون به خاطر سپردن این عدد سخت است، آن را به ۱۰۰۰۰۰۰ تقسیم می کنند و همان عبارت ۱۲ مگاپیکسل را به کار می برند. پس در کل توجه داشته باشید که با این که مفهوم رزولوشن و ابعاد عکس با هم فرق می کند، اما به همدیگر وابسته هستند.

  • مفهوم تراکم پیکسل

باید گفت که تراکم پیکسل یا نحوه پراکنده شدن آن ها در یک تصویر، نوع دیگری از رزولوشن است که برای تعیین آن از واحدهای DPI و PPI استفاده می شود که DPI یعنی تعداد نقطه در هر اینچ و PPI به معنی تعداد پیکسل در اینچ است.

 

مگاپیکسل در تصویر به چه معناست؟

بر خلاف نظر عامه مردم که مفهوم رزولوشن و کیفیت دوربین را با Megapixel یکی می دانند، باید گفت که مگاپیکسل فقط یکی از عواملی است که بر کیفیت دوربین و تصویر اثر می گذارد.

  • مگاپیکسل در دوربین به چه معنی است؟

سنسورهای دوربین، تعداد پیکسل را تعیین می کنند. در واقع با شمارش در هر اینچ می توان پیکسل ها و مگاپیکسل ها و وضوح تصویر دیجیتال را تعیین کرد. مثلاً چون سنسور ۱۲ مگاپیکسلی در هر اینچ دارای مگاپیکسل بیشتری است، پس تصویر واضح تری به نسبت سنسور ۸ مگاپیکسلی ایجاد می کند. اما در کل کیفیت تصویر تنها با تعداد مگاپیکسل تعیین نمی شود، بلکه آرایه رنگ، حساسیت به نور و بهینه سازی جزئیات هم در تعیین کیفیت تصویر موثر هستند.

  • مگاپیکسل در تصاویر دوربین مداربسته چه اهمیتی دارد؟

وضوح تصویر در دوربین مداربسته را بر مبنای مگاپیکسل مطرح می کنند. مگاپیکسل در زمانی که قصد زوم کردن یا برش عکس را دارید، اهمیت زیادی دارد. در واقع وقتی تصویری مگاپیکسل کمتری داشته باشد و شما آن را زوم کنید، تصویر به حالت شطرنجی در می آید. اما دوربین هایی که مگاپیکسل بیشتری دارند، جزئیات بیشتری از تصویر را نمایش می دهند و ذخیره آن ها حجم بیشتری از هارد را در برمی گیرد. بنابراین از آنجایی که این دوربین ها گران قیمت تر هستند و حجم بیشتری از هارد را اشغال می کنند، پس در مکان هایی که نظارت کلی بر محیط مورد نظر وجود دارد، نیازی نیست که از دوربین با مگاپیکسل بالا استفاده کنید.

 

رزولوشن همان چیزی است که مگاپیسکل تعیین می‌کند.

روش اندازه گیری رزولوشن تصویر در دوربین های مداربسته

اندازه گیری رزولوشن در دوربین های مدار بسته با هم متفاوت است، یعنی رزولوشن در دوربین های آنالوگ با واحد TV Line و در دوربین های مداربسته حرفه ای تر با واحد پیکسل اندازه گرفته می شود.

از آنجایی که در دوربین های مدار بسته آنالوگ، تصاویر به صورت سیگنال های آنالوگ منتقل می شوند، پس این امکان وجود ندارد که بتوان سیگنال ها را با واحد پیکسل اندازه گیری کرد و در نتیجه قادر به ارائه کیفیت تصویر بالاتر از ۱۰۸۰ نیستند. البته دوربین های آنالوگ نسل جدید به AHD، HDCVI و HDTVI معروف هستند که می توانند کیفیت تصاویر را تا ۵ مگاپیکسل هم بالا ببرند.

اما همان طور که گفته شد مقدار رزولوشن دوربین های آنالوگ به وسیله TV Line اندازه گرفته می شود، پس هر چه میزان تی وی لاین بالاتر باشد، تصویر هم از کیفیت بهتری برخوردار است و هر چه TV Line آن کمتر باشد، تصویر هم کیفیت کمتری خواهد داشت.

TV Line های موجود در بازار در سه دسته زیر طبقه بندی می شوند:

۱- تی وی لاین عمودی که عکس ها را به شکل عمودی طبقه بندی کرده و کیفیت آن ها را ارزیابی می کند.

۲- تی وی لاین افقی که تصاویر را به شکل افقی دسته بندی می کند و کیفیت آن ها را مورد بررسی قرار می دهد.

۳- تی وی لاین با حالت افقی و عمودی که تصاویر را به حالت افقی و عمودی تقسیم بندی و بعد ارزیابی می کند. البته از این حالت کمتر استفاده می شود.

پس سیگنال های دوربین های مدار بسته، پیکسل مربعی ندارند و بر اساس ابعاد و یا پیکسل های افقی و عمودی بیان می شوند. به علاوه این سیگنال ها بر مبنای دو شاخص که شامل اندازه تصویر ذخیره شده و نسبت اندازه تصویر نمایش شده است، سنجیده و محاسبه می شود.

اندازه تصویر ذخیره شده، ابعاد دیجیتالی تصویری است که در دستگاه دیجیتال ذخیره می شود. به عنوان مثال بیشترین رزولوشن ذخیره شده در سیستم های آنالوگ ۴۸۰*۷۲۰ است.

اما نسبت اندازه تصویر در نمایشگر در استاندارد NTSC برابر مقدار ۴:۳ است. به علاوه اکنون استانداردهای جدید برای نمایشگرهای HD تعریف شده که نسبت اندازه تصویر آن ها برابر با ۱۶:۹ است و به همین دلیل وضوح و رزولوشن تصویر این دوربین ها بیشتر می شود. در واقع تکنولوژی های جدید دوربین مدار بسته موجب افزایش رزولوشن، فضای ذخیره و نمایش تصویر این دوربین ها شده است.

جدول محاسبه رزولوشن تصویر دوربین مدار بسته
Total (Pixels) Heigh (Horizontal Pixels) Width (Vertical Pixels) Name
۹۲۱,۶۰۰ ۷۲۰ ۱۲۸۰ ۱MP/720P
۱۲۲۸,۸۰۰ ۹۶۰ ۱۲۸۰ QVGA/960P
۱۳۱۰,۷۲۰ ۱۰۲۴ ۱۲۸۰ ۱.۳ MP
۲۰۷۳,۶۰۰ ۱۰۸۰ ۱۹۲۰ ۲MP/1080P
۲۳۰۴,۰۰۰ ۱۲۰۰ ۱۹۲۰ ۲.۳ MP
۳۱۴۵,۷۲۸ ۱۵۳۶ ۲۰۴۸ ۳MP
۴۹۱۵,۲۰۰ ۱۹۲۰ ۲۵۶۰ ۵MP
۶۰۸۸,۲۵۶ ۲۰۰۸ ۳۰۳۲ ۶MP
۷۹۹۰,۲۷۲ ۲۴۴۸ ۳۲۶۴ ۸MP

برای اطلاع از قیمت و خرید دوربین مدار بسته AHD که کیفیت تصاویر آن به مراتب بالاتر از دوربین های آنالوگ است بر روی لینک آن ها بزنید.

 

رزولوشن تصاویر در دوربین مداربسته تحت شبکه یا IP

دوربین های مدار بسته IP با رزولوشن استاندارد دارای رزولوشن Full D1 با اندازه ۷۲۰*۴۸۰ هستند که می توانند ۳۰ فریم در ثانیه را ثبت کنند. معمولاً این دوربین ها را می توان برای رزولوشن و نرخ فریم های پایین تر هم تنظیم کرد تا انتقال تصاویر با پهنای باند کمتر و ذخیره آن ها هم با فضای کمتری صورت بگیرد و همچنین به هارد یا فضای ذخیره سازی کمتری نیاز باشد.

پک دوربین مداربسته IP

ولی در کل خیلی از مردم تمایل دارند که رزولوشن تصویر دوربین را در بالاترین حالت ممکن قرار دهند تا تصاویرشان با وضوح و کیفیت بالاتری ذخیره شود. منتها لازم به ذکر است که این حجم از پهنای باند باعث اشغال بستر شبکه می شود و اجازه نمی دهد که فرآیند انتقال تصویر که شامل آپلود و دانلود تصویر است سریع انجام شود.

توجه داشته باشید که دوربین های مداربسته قادر هستند که تصاویری با رزولوشن بالا ثبت کنند. تکنولوژی HD رزولوشن های مختلفی را شامل می شود که از جمله آن ها می توان به ۱MP، ۲MP، ۳MP، ۴MP، ۵MP، ۶MP و ۸MP اشاره کرد. حالا در صورتی که دوربین از نوع تحت شبکه باشد، پس تصاویر با فرم ریتی ارائه می شوند که دوربین پشتیبانی می کند. همچنین این تصاویر با همین فرم ریتی نیز در دستگاه ذخیر ساز نمایش داده شده و یا ضبط می شوند که باز هم توسط دوربین و دستگاه پشتیبانی می گردند.

دقت داشته باشید که اگر دوربین شما از مدل دوربین های در بستر کواکسیال با کیفیت HD باشد، باز هم تصاویر با فریم ریتی نمایش داده شده یا ذخیره می شوند که دستگاه ذخیره ساز می تواند آن ها را پشتیبانی کند.

حالا که با رزولوشن تصویر این دوربین ها بیشتر آشنا شدید، می توانید بر روی لینک دوربین مداربسته دیجیتال (IP) بزنید تا ضمن اطلاع از قیمت آن ها خریدی مطمئن را تجربه کنید.

 

انواع رزولوشن دوربین مداربسته

برای این که با انواع رزولوشن این دوربین ها از منظر کیفیت دوربین و کیفیت دستگاه مطلع شوید با ما همراه باشید.

  • رزولوشن D1

این رزولوشن بالاترین کیفیت های دوربین های آنالوگ است و هیچ یک از دستگاه های آنالوگ نمی توانند تصویری بالاتر از این رزولوشن را ارائه دهند.

  • رزولوشن ۴CIF

دو قالب اساسی NTSC و PAL جز رایج ترین فرمت های رزولوشن تلویزیون هستند. توجه داشته باشید که در هر کدام از این قالب های تلویزیونی اندازه رزولوشن ۴CIF متفاوت است. ضمناً تفاوت این قالب با قالب D1 در عرض تصویر آن ها است.

  • رزولوشن CIF

CIF را می توان یکی دیگر از رایج ترین فرمت های نمایش رزولوشن تصویر در تلویزیون ها دانست که تفاوتی با ۴CIF ندارد. البته کیفیت این رزولوشن، یک چهارم D1 است.

  • رزولوشن QCIF

اندازه این رزولوشن در هر یک از قالب های تلویزیونی PAL و NTSC متفاوت است و حتی وضوح آن یک چهارم رزولوشن CIF است.

  • رزولوشن ۲CIF

این رزولوشن تفاوتی در فرمت رزولوشن تلویزیونی ایجاد نمی کند.

  • رزولوشن VGA

در حقیقت این رزولوشن نباید در بین استانداردهای رزولوشنی جایی داشته باشد، اما چون امروزه VGA حضور پر رنگی پیدا کرده است باید بدانید که این رزولوشن برای دوربین های تحت شبکه ای است که از کیفیت پایینی برخوردار هستند، به حدی که کیفیت تصویر آن ها حتی از دوربین های ۷۰۰ تی وی لاینی هم کمتر است.

  • رزولوشن WD1 یا H960

می توان گفت که در بین دوربین های مدار بسته آنالوگ، WD1 بالاترین رزولوشن تصویر را دارد که می تواند با دوربین مدار بسته شبکه هایک ویژن رقابت کند. دقت داشته باشید که اگر شما به کیفیت ضبط بالاتر از WD1 احتیاج دارید، بهتر است که از سیستم های مدار بسته تحت شبکه یا دیجیتال استفاده نمایید.

 

انواع رزولوشن مگاپیکسلی در دوربین مدار بسته

برای آشنایی با انواع مگاپیکسل موجود در دوربین های مدار بسته این بخش را با دقت دنبال کنید.

  • رزولوشن ۱ مگاپیکسلی (۷۲۰P)

رزولوشن ۱۲۸۰*۷۲۰ پیکسل را HD (High Definition) یا ۷۲۰P می نامیم که تقریباً می توان گفت که این رزولوشن معادل ۱ مگاپیکسل است که ۱ مگاپیکسل کمترین میزان رزولوشنی است که یک دوربین تحت شبکه IP دارد.

  • رزولوشن ۲ مگاپیسکل (۱۰۸۰P)

دوربین هایی با بیش از یک میلیون pixel جز دوربین های فول اچ دی هستند که بیانگر رزولوشن ۱۰۸۰*۱۹۲۰ و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی هستند.

دوربین مداربسته 2 مگاپیکسلی

  • رزولوشن ۳ مگاپیکسلی

دوربین های ۳ مگاپیکسلی یا ۱۵۳۶*۲۰۴۸ پیکسل وضوح دیداری و کیفیت تصویر بالایی دارند و حتی وقتی شما تصاویر آن ها را زوم می کنید، می توانید جزئیات را به خوبی ببینید.

  • رزولوشن ۵ مگاپیکسلی

این دوربین ها که ۱۹۲۰*۲۵۳۶ پیکسل دارند از کیفیت تصویر بالایی برخوردار هستند که حتی با یک مقایسه ساده می توان متوجه تفاوت رزولوشن تصاویر ضبط شده با این دوربین با سایر دوربین ها شد. اما هم قیمت زیادی دارند و هم به دلیل این که حجم تصاویرشان زیاد است، سرعت بارگذاری آن ها کمتر است.

  • رزولوشن ۶ مگاپیکسلی

از آنجایی که کیفیت و وضوح تصاویر این دوربین ها زیاد است، در بین خریداران بسیار محبوب هستند.

  • رزولوشن ۴k یا ۸ مگاپیکسلی

رزولوشن این دوربین های مداربسته که برابر ۲۱۶۰*۳۸۴۰ پیکسل است، می تواند تصاویری با کیفیت بی نظیر ایجاد کند. البته به خاطر داشته باشید که برای این که بتوانید تصاویر با رزولوشن ۴k را مشاهده کنید، باید دستگاه ضبط و نمایشگرهای مورد استفاده نیز ۴k باشند.

  • رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی

رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی را می توان از نوین ترین تکنولوژی های به کار رفته در ساخت دوربین های مدار بسته دانست که باعث می شود این دوربین ها کیفیت تصویر فوق العاده ای داشته باشند. عمدتاً وقتی از این مدل دوربین ها استفاده می شود که بخواهیم مکان های دور را به طور واضح با زوم کردن ببینیم.

 

تفاوت رزولوشن تصویر ۱۰۸۰P و `۱۰۸۰N

رزولوشن تصاویر دوربین ها را می توان به کیفیت های مختلفی تقسیم بندی کرد. اما با توجه به این که دو کیفیت ۱۰۸۰P و ۱۰۸۰N کاربردی تر از بقیه هستند، در این بخش آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • کیفیت ۱۰۸۰P

تعداد پیکسل های عمودی کیفیت ۱۰۸۰P برابر با ۱۸۰۰ بوده که دارای ۱۰۸۰ پیکسل عرضی و ۱۹۲۰ پیکسل طولی است. این رزولوشن به نسبت رزولوشن ۱۰۸۰N از کیفیت بالاتری در تصویر برخوردار است و می تواند جزئیات آن ها را دقیق تر و واضح تر نمایش دهد.

  • کیفیت ۱۰۸۰N

این رزولوشن که بر اثر تغییر و تحولات انجام شده در سخت افزار ۷۲۰ به وجود آمده است، بیانگر تعداد پیکسل های طولی است که عرضی برابر ۹۶۰ پیکسل دارند. حتی جالب است بدانید که دستگاه هایی که این نوع رزولوشن را پشتیبانی می کنند، قابلیت نمایش دوربین های ۲ مگاپیکسلی را با حداکثر رزولوشن ۱۰۸۰*۹۶۰ یا ۳/۱ مگاپیکسل را دارند.

لازم به ذکر است که تفاوت ما بین دو رزولوشن ۱۰۸۰P و ۱۰۸۰N در استفاده از دیکودرها و پردازنده ها است. اما نکته ای که در هنگام خرید باید به آن توجه کنیم این است که به جای ۱۰۸۰P، ۱۰۸۰N را نخریم. ضمناً روش تشخیص آن ها هم مشاهده تصاویر با نرم افزار Media player و دیدن Video size است که نشان دهنده تعداد پیکسل هایی است که در تصویر وجود دارد.

 

کدام دوربین مداربسته و با چه کیفیتی را استفاده کنیم؟

برای این که بتوانید بهترین دوربین مدار بسته را برای تامین امنیت ساختمان خود انتخاب کنید باید چند نکته مهم و اساسی را مد نظر قرار دهید.

  • نوع کیفیت

برای این که بتوانید دوربین با کیفیتی متناسب با نیاز خود خریداری کنید، باید بدانید که در هر نقطه از ساختمان باید از چه نوع دوربین و با چه رزولوشنی استفاده کنید. مثلاً شما برای فضای پیرامون پروژه خود به دوربینی با وضوح بالا و برای پلاک خوانی نیاز دارید و این در حالی است که اگر بخواهید دوربین مدار بسته را در یک اتاق ۳ در ۳ استفاده کنید، دیگر نیازی به استفاده از دوربینی با کیفیت بالا ندارید.

  • تاثیر کیفیت دوربین مدار بسته بر حافظه آن

بدیهی است که هر چه از دوربین با کیفیت تری استفاده کنید، اندازه و حجم داده ها هم بیشتر می شود. یعنی وقتی شما از کیفیت full hd که رایج ترین رزولوشن این دوربین ها است استفاده می کنید، قطعاً باید انتظار داشته باشید که ظرفیت هاردتان در مدت زمان کمتری به نسبت وقتی که از کیفیت hd استفاده می کنید، پر شود.

  • نوع دستگاه ضبط کننده دوربین مدار بسته

باید بدانید که انتخاب این که دستگاه ضبط کننده از نوع dvr یا nvr باشد در نمایش تصاویر اهمیت زیادی دارد. برای مثال اگر شما در ساختمان از دوربین ۴ مگاپیکسل استفاده کرده باشید، اما نوع دستگاه ضبط کننده را اشتباه انتخاب کرده باشید، به هیچ عنوان در تصاویر بازپخش همان کیفیت دوربین ۴ مگاپیکسل را نخواهید داشت.

پس برای داشتن تصویر و رزولوشن مناسب دوربین مداربسته باید خود دوربین، دستگاه ضبط کننده و حتی کابل های دوربین با احتیاط انتخاب شوند؛ چرا که همه این عوامل تاثیر قابل توجهی بر روی تصویر دوربین شما خواهند داشت.

DVR

دزدگیرهای ساختمان یکی دیگر از مواردی هستند که به امنیت ساختمان ها کمک می کنند. بنابراین برای خرید دو مدل از بهترین دزدگیرها که شامل دزدگیر جی ام کا و فایروال است از طریق لینک آن ها اقدام کنید.

 

جمع بندی

همان طور که از این متن متوجه شده اید، داشتن تصاویر با کیفیت در دوربین های مدار بسته از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چرا که تنها در این صورت است که می توان جزئیات بیشتری از تصاویر را مشاهده کرد و از همین طریق امنیت بیشتری به ساختمان بخشید.

بنابراین لازم است که در خرید دوربین مدار بسته دقت زیادی به خرج دهید و این محصول را فقط از فروشگاه های معتبر خریداری کنید تا هیچ شک و شبهه ای از بابت کیفیت و اصل بودن محصول نداشته باشید. از این رو فروشگاه یانوس به عنوان یکی از معتبرترین فروشگاه های اینترنتی سیستم های امنیتی و حفاظتی ساختمان در خدمت شما است تا شما با خیال راحت بتوانید با کیفیت ترین دوربین های مداربسته را همراه با گارانتی و خدمات پس از فروش خریداری نمایید.

 

پرسش و پاسخ های متداول

۱- بهترین روش تشخیص کیفیت دوربین مدار بسته کدام است؟

باید ابعاد تصویر خروجی را در نرم افزار مدیا پلیر ویندوز یا نرم افزارهای مشابه بررسی کنید و این اعداد که بر حسب پیکسل هستند را با هم ضرب کنید تا کیفیت تصویر واقعی مشخص شود.

۲- چه عواملی بر کیفیت فیلم های ضبط شده دوربین مدار بسته موثر است؟

علاوه بر کیفیت خود دوربین مدار بسته، کیفیت ضبط و بازپخش تصاویر دستگاه DVR یا NVR هم بسیار مهم هستند.

 

pouyannosrati
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *