آشنایی با راه های پیشگیری از سرقت منزل

پیشگیری از سرقت منزل

یکی از تلخ‌ترین تجربه‌هایی که ممکن است برایتان اتفاق افتاده باشد، تجربه سرقت از منزل یا محل کارتان است. حتی تصور اینکه فردی وارد منزل شده و از کفش‌های دم در گرفته تا وسایل داخل خانه را دزدیده نیز ممکن است دلهره‌آور باشد؛ به خصوص اگر بچه کوچکی داشته باشید یا تنها زندگی کنید. شنیدن خبر سرقت از منزل به حدی می‌تواند رنج‌آور باشد که حتی اگر این اتفاق برای یکی از همسایه‌های داخل کوچه افتاده باشد، ممکن است این فکر اذیت‌تان کند که اگر این اتفاق برای شما بیفتد چه باید کنید؟

بنابراین از آن جایی که پیشگیری بهتر از هر نوع درمانی است، بهتر است قبل از اینکه این تجربه تلخ را داشته باشید، راه‌های پیشگیری از سرقت منزل را بلد باشید. در این مطلب قصد داریم همه چیز را راجع به راه‌های جلوگیری از سرقت منزل و نکات پیشگیری از سرقت برایتان بگوییم. تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

چه زمان‌هایی احتمال سرقت از منزل ما بیشتر می‌شود؟

شاید تصور کنید اگر در یک محیط شلوغی که خانواده در آن زندگی می‌کند، برای چند دقیقه‌ای خانه را ترک کرده و فارغ از در نظر گرفتن موارد امنیتی، بیرون بروید، هیچ مشکلی پیش نمی‌آید و خطری در کمین شما و خانه‌تان نیست. اما بد نیست بدانید که احتمال سرقت از منزل دقیقاً زمانی بیشتر می‌شود که شما تصورش را نمی‌کنید. به همین ترتیب از رعایت نکات امنیتی غافل می‌شوید و بعد از بازگشت به خانه، شاهد به هم ریختگی یا دزدی از خانه هستید

پیش از رعایت نکات پیشگیری از سرقت در نظر داشته باشید که ناامن بودن راه‌های ورودی به ساختمان به راحتی می‌تواند خانه شما را در معرض دزدی قرار دهد. برای مثال اگر درب ورودی به صورتی است که به صورت خودکار بسته می‌شود، احتمالاً شما بعد از هر بار ورود و خروج، بدون توجه به باز و بسته شدن در، ادامه راه‌تان را طی می‌کنید و نگاهی به ورودی ندارید که ببیند تا زمان چفت شدن در، کسی وارد ساختمان می‌شود یا خیر. بنابراین امنیت داشتن درهای ورودی اهمیت زیادی دارد.

 در نظر داشته باشید اگر بناست به دلایل کاری یا هر دلیلی برای چند روز یا چند ماه خانه را ترک کنید، فضا را برای سرقت دزدان فراهم کردید. بنابراین حتماً در سفرهای طولانی‌مدت، خانه را به افراد مطمئن بسپارید تا هر از چند گاهی به آن سر بزنند. سپردن خانه به افراد مطمئن و سر زدن دوره‌ای به آن، از راه‌های پیشگیری از سرقت منازل خالی از سکنه است. همچنین می‌توانید دوربین یا دزدگیر هوشمند و بی‌سیم داشته باشید تا در هرجایی که هستید، بتوانید خانه را کنترل کنید

 در صورتی که در منزل جدید ساکن شده و هنوز قفل‌ها را عوض نکردید، این ناامنی را خواهید داشت که احتمالاً کسی به جز شما کلید خانه‌تان را دارد. علاوه بر این، درصورت نداشتن حفاظ برای خانه، احتمالاً کار را برای سارقان راحت کرده باشید.

 اگر خانه شما مجهز به دوربین مداربسته یا سیستم‌های امنیتی دیگر نیست، در نظر داشته باشید که امنیت خانه چندان مطمئن نیست و هر لحظه امکان سرقت وجود دارد. با وجود تمام این موارد راه‌حل چیست؟ در ادامه برایتان گفتیم.

نکات پیشگیری از سرقت

در ادامه راهکارهای پیشگیری از سرقت منزل را برایتان گفتیم. با در نظر گرفتن این موارد خیال‌تان از بابت امنیت و حفاظت خانه راحت است.


برای مشاهده انواع دزدگیر جی ام کا در یانوس کلیک کنید.


استفاده از دزدگیر مانعی برای ورود سارقان

شما می‌توانید یک سیستم ضد سرقت در خانه کار بگذارید که در نبود شما، بقیه را از دزدی یا سرقت خبردار کند. دزدگیرها یکی از هراس برانگیزترین روش‌های جلوگیری از سرقت منزل برای سارقان است. شما می‌توانید با استفاده از دزدگیرها که در انواع مختلف وجود دارد، خودتان یا همسایه‌ها را از دزدی که اتفاق افتاده باخبر کنید. برخی از انواع دزدگیر اماکن امکان تماس با شماره ضروری را دارد. البته این به شرطی عمل می‌کند که سیم‌های تلفن شما قطع نشده باشد. البته دزدگیرهای سیم‌کارتی گزینه مطمئن‌تری هستند. اگر خانه ویلایی دارید، می‌توانید این وظیفه خطیر را بر عهده سگ‌های نگهبان قرار دهید.

استفاده از دزدگیر مانعی برای ورود سارقان

استفاده از دوربین مداربسته جهت کنترل بهتر

البته از کار انداختن دوربین مداربسته برای سارقان کاربلد، کار سختی نیست. با این حال می‌توانید آن را در جای خاصی نصب کنید یا از محافظ دوربین استفاده کنید تا مشکلات از کار انداختن برای دوربین به وجود نیاید. دوربین‌های مداربسته نیز در انواع مختلفی هستند که قابلیت‌های متفاوتی دارند. در نظر داشته باشید که لامپ‌های سنسور داری که در مقابل خانه قرار دارد، در کنار دوربین مداربسته با قابلیت دید در شب، به راحتی می‌تواند چهره سارق را تشخیص دهد.


مقاله حافظه دوربین مدار بسته را در یانوس بخوانید.


افزایش ایمنی با استفاده از قفل ضد سرقت و درب  

اگرچه قفل‌های محکم و میله‌های آهنی چندان راهی برای ورود سارق به خانه باقی نمی‌گذارد، اما حفظ موارد امنیتی را فراموش نکنید. این سارق‌ها، نیز سارقان چند سال پیش نیستند که قفل‌های ساده و سنتی را باز می‌کردند و وارد می‌شدند؛ بنابراین بهتر است ایمنی قفل‌ها و درهای ورودی را جدی بگیرید. بهتر است از قفل‌های دیجیتالی و درهای ضدسرقت استفاده کنید

معمولاً سارقان با دیدن چنین امکاناتی، بی‌خیال دزدی و درگیر باز کردن در شده و خانه را رها می‌کنند. از ایمن بودن درهای تراس، پارکینگ، پشت‌بام نیز مطمئن شوید. گاهی یک سهل‌انگاری ساده می‌تواند زندگی شما را به خطر اندازد.

جلوگیری از سرقت منازل خالی از سکنه

در صورتی که دارای خانه‌ای هستید که مدت‌ها است کسی در آن سکونت ندارد یا مشغول ساخت یک خانه جدید هستید که هنوز بنای نیمه کاره دارد، مراقبت از آن را جدی بگیرید. در ساخت‌وساز خانه، سارقان حتی به مصالح ساختمانی و تجهیزات ساخت‌وساز نیز رحم نمی‌کنند. در این شرایط شما می‌توانید یک نگهبان برای خانه بگذارید تا در مدت عدم حضور شما از خانه مراقبت کند. استفاده از سیستم‌های هشدار نظارت و امنیت همانند دوربین مداربسته یا دزدگیر و حتی استفاده از سگ نگهبان نیز یکی از بهترین راه جلوگیری از سرقت منزل است.

 شاید تصور کنید، هر بار که سفارش شما را اعم از غذا یا بسته پستی درب منزل تحویل می‌دهند، راحت‌ترین راه این است که در را برای پیک باز کرده تا او بسته را در آسانسور بگذارد یا برای شما بیاورد تا شما زحمت پایین رفتن را به خود ندهید. در نظر داشته باشید، در صورتی که افراد مشکوک به محوطه ساختمان شما راه پیدا کنند، در معرض دردسر سرقت هستید.


برای مشاهده انواع سیستم های حفاظتی در یانوس کلیک کنید.


جمع‌بندی

در این مطلب راه‌های پیشگیری از سرقت منزل را مورد بررسی قرار دادیم. رعایت هرکدام از این موارد به شما کمک می‌کند، ایمنی منزل‌تان را تقویت کنید و از ورود سارقان جلوگیری کنید. در نظر داشته باشید سارقان مکان‌هایی را مورد هدف قرار می‌دهند که دسترسی به آ‌ن‌ها آسان است.

admin-yanus
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *