راهنمای نصب دزدگیر اماکن gmk

راهنمای نصب دزدگیر اماکن gmk

نصب دزدگیر اماکن gmk یکی از مواردی است که پرسش‌های زیادی درباره نصب آن پرسیده می‌شود؛ لذا تصمیم بر آن شد که مقاله‌ای درباره روش نصب این دزدگیر نوشته و کمک کنیم تا آنجا که ممکن است، با زبانی ساده و تشریح تمام موارد، روش نصب دزدگیر اماکن gmk را برای مخاطبان یانوس توضیح دهیم. امید است که این مقاله مفید و آموزش‌دهنده برای شما باشد.

آموزش نصب دزدگیر GMK

آموزش نصب دزدگیر اماکن gmk

برای نصب دزدگیر اماکن gmk ، باید مراحل مختلفی را طی کنیم. یک مرحله تنظیمات دزدگیر است که کدهای امنیتی دزدگیر اماکن رمزگذاری می‌شود. مرحله بعدی سیم‌کشی دزدگیر اماکن است که باید طبق نقشه، زون‌بندی انجام شده تا سنسورها فعال شود. ابتدا به موضوع واردکردن کدهای امنیتی می‌پردازیم که در چند مرحله این کار انجام می‌شود. این مراحل عبارت است از:

مرحله اول، واردشدن به منو:

تنظیم منوی دستگاه، اولین قدم در نصب دزدگیر اماکن gmk است. هدف از این تنظیمات، امکان نصب تجهیزات جانبی، زون‌بندی‌ها و سیستم تلفن دزدگیر اماکن است.

برای این کار باید در ابتدا دکمه PROG را فشار داده و کد رمز ورودی ۱۲۳۴۵۶ را وارد کرده و دکمه ENTER را فشار دهید. در صورت تنظیم صحیح شما وارد صفحه اصلی تنظیمات می‌شوید.

مرحله دوم، نصب ریموت:

کار ریموت، فعال و غیرفعال‌کردن دزدگیر است. برای اینکه ریموت کار کند، باید روی دستگاه ست شود. برای ست‌کردن ریموت، کد ۳۰ را در قسمت منو وارد کنید. بعد از آنکه گزینه Remote Set فعال شد، دکمه* را فشار داده و زمان کمی نگه دارید. هم‌زمان علامت را فشار دهید تا صدای پیپ شنیده شود. در این زمان ریموت روی دستگاه شما، ست شده است. همچنین شما می‌توانید با واردکردن کدهای امنیتی خاص ریموت را مجدد غیر فعال کنید.

مرحله سوم، ست‌کردن تجهیزات بی‌سیم:

زون‌بندی یکی از کارهایی است که در هنگام نصب دزدگیر اماکن gmk باید انجام دهیم. در واقع زون‌ها برای ارتباط گرفتن چشمی، دتکتورها و شاسی اضطراری بی‌سیم طراحی شده است؛ برای همین در موقع نصب باید تجهیزات دستگاه با زون‌ها، ست شود.

در این میان دستگاه‌های مختلف روش نصب متفاوت هم دارند. به طور مثال اگر شما راهنمای نصب دزدگیر gmk ۶۳۰ را مطالعه کنید، متوجه خواهید شد که باید کدهای امنیتی متفاوتی را وارد دستگاه کنید تا دزدگیر فعال شود. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، غیرفعال‌کردن این زون‌ها در مواقع خاص است. به طور مثال، یک چشمی بی‌دلیل فعال شده و موجب آلارم دادن دزدگیر می‌شود. این آلارم بی‌موقع می‌تواند باعث آزار و اذیت دیگران بشود. در این مواقع افراد به دلیل استرس کدهای امنیتی خود را فراموش می‌کنند و نمی‌توانند دزدگیر را غیرفعال کنند؛ برای همین از روش‌های غیرمعمول مثل خاموش‌کردن ناگهانی دزدگیر می‌کند که باعث خسارت به دستگاه می‌شود. بهتر است کدهای امنیتی در جایی نوشته یا روی اپ‌های توصیه شده از سازنده، ذخیره شود.

نصب دزدگیر GMK

مرحله چهارم، فعال‌کردن تلفن‌کننده:

تلفن‌کننده دزدگیر اماکن یکی از ویژگی‌های این دزدگیر است. زمانی که سارق وارد منزل می‌شود، بعد از فعال‌شدن چشمی‌ها، پنل مرکزی یک فرمان به تلفن‌کننده داده و تلفن‌کننده برحسب شماره‌تلفن‌هایی که در حافظه‌اش وجود دارد با افراد تماس می‌گیرد. برای واردکردن کد تلفن‌کننده باید به‌صورت زیر عمل کرد.

  • ابتدا کد ۵۱ را وارد کنید.
  • بیست شماره‌تلفن را می‌توان در حافظه قرار داد. هر شماره‌تلفن یک کد به آن اختصاص می‌گیرد.
  • شماره‌تلفن را وارد می‌کنید.
  • در مرحله آخر دکمه enter را فشار دهید.

اگر قصد دارید یک شماره‌تلفن را پاک کنید، می‌توانید بعد از فشار دادن دکمه enter، دکمه clear  را فشار داده تا شماره‌تلفن پاک شود.

برای پاک‌کردن همه شماره‌تلفن‌ها، باید ابتدا کد ۵۲ را وارد کرده، سپس به مدت ۵ ثانیه کلید ۱ را نگاه‌داشته و رها کنید. در این صورت تمام شماره‌تلفن‌ها حذف می‌شوند.

مرحله پنجم فعال‌کردن سنسور پدال:

سنسور پدال یکی از تجهیزاتی است که در زمان نصب دزدگیر اماکن GMK به آن توجه شود. این سنسور برای مواقعی است که سارق قصد دارد با استفاده از بازکردن در وارد منزل شود. این سنسور کنار در کار گذاشته می‌شود تا با کوچک‌ترین حرکت در یا فشار پا روی آن، یک فرمان به پنل مرکزی وارد و دزدگیر به تلفن‌کننده فرمان صادر کرده و تلفن‌کننده برحسب شماره‌هایی که در حافظه دارد، با کاربران تماس برقرار می‌کند.

برای فعال‌کردن سنسور پدال در باید مراحل زیر طی شود.

  • وارد منو شده و با فشار عدد ۶ حالت پدال را انتخاب می‌کنیم. در سنسورهای بی‌سیم کد پدال عدد ۷ است.
  • شماره‌تلفن‌هایی که با اشاره پدال باید با آنها تماس برقرار شود در شماره‌های ۱۶ تا ۲۰ حافظه جای می‌دهیم.
  • حالت D و s را فعال می‌کنیم. حالت  D  برای برقراری تماس است و حالت S برای ارسال پیامک است.
  • زون مربوط به سنسور پدال را نیز در حالت ۲۴ ساعته قرار می‌دهیم

مرحله ششم، تنظیم آژیر:

اعلام آژیر یک حالت فعال برای همه دزدگیرهاست. هر دزدگیر اماکن اگر هر سنسوری هم ندارد باید حالت آژیر آن فعال شود. یکی از مواردی که باید به آن در نصب دزدگیر اماکن gmk توجه کرد، متفاوت بودن کدهای دستوری دستگاه‌های مختلف است. شرکت سازنده در آموزش نصب دزدگیر اماکن gmk t۱ برای تنظیم آژیر تک‌زنگ دستورالعمل را این‌گونه نوشته است.

  • وارد منو شوید.
  • کد ۳۱ را وارد کنید.
  • دکمه enter  را مکرراً فشار دهید.
  • یکی از حالت‌های موجود را فعال کنید.
  • بلندگوی داخلی، siren
  • بلندگوی داخلی، SIREN و SP
  • فقط بلندگوی داخلی

مرحله هفتم، مدت‌زمان آلارم تحریک شدن:

یکی از اشکالات کوچک دزدگیر اماکن، آلارم‌های بی‌دلیل دزدگیر است. برای همین سازندگان دزدگیر اماکن این شرایط را فراهم آورده‌اند که بتوان آلارم را در زمان تحریک شدن قطع کرد. برای این کار با واردکردن کد ۳۲ وارد قسمت موردنظر شده و مدت زمانی که می‌خواهید دستگاه در حالت هشدار باقی بماند را انتخاب کرده و با چند فشار زمانی که عدد موردنظر فیکس شد، دکمه اینتر را فشار می‌دهیم.

این حالت را می‌توان برای ریموت کنترل نیز فعال کرد که چگونه از راه دور دزدگیر را غیرفعال کنیم.

مرحله هشتم، گزارش اتفاقات:

زمانی که هشدار داده می‌شود، باید کد اخطار به ترتیب تاریخ، روز، ماه سال و ساعت اخطار برای کاربر ارسال شود. همچنین نوع هشدار نیز باید برای کاربر ارسال شود؛ برای این کار باید ساعت و تاریخ فعال شود.

مرحله نهم، تنظیم کی‌پد خارجی:

کار کی‌پد فعال و غیرفعال‌کردن دزدگیر است. شما می‌توانید در زمان نصب دزدگیر اماکن GMK، دستگاه را پارت‌بندی کنید. در این صورت هر کاربر تنها قسمتی از دزدگیر را می‌تواند فعال یا غیرفعال کند که در زمان نصب یک پارت را به‌عنوان پارت مدیر انتخاب کرده که بتواند همه قسمت‌ها را فعلی یا غیرفعال کند.

برای فعال‌کردن: *رمز پارت موردنظر#۱  و برای غیرفعال‌کردن: *رمز پارت موردنظر#۰ را فشار می‌دهیم.

مرحله دهم، تنظیم رله خروجی دستگاه:

قابلیت DOOR OPEN یکی از تنظیمات جالب در زمان نصب دزدگیر اماکن GMK است. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد که درب منزل را در زمان خاص باز یا بسته کنید. حتی می‌توان با فرمان این دزدگیر یک وسیله را در ساعت مشخص خاموش یا روشن کرد.

نصب دزدگیر اماکن GMK، تنظیم ترمینال دستگاه

در نصب دزدگیر اماکن gmk، تنها واردکردن کدهای امنیتی و فعال‌کردن دستگاه روی پنل مرکزی ملاک نیست؛ بلکه نحوه سیم‌کشی تجهیزات جانبی نیز مهم بوده و باید درباره آن صحبت شود. ازآنجاکه این مطلب بسیار مفصل است و از حوصله متن ما خارج است، لذا ما نگاهی کوتاه و گذرا به تنظیم سیم‌کشی ترمینال دزدگیر gmk می‌اندازیم.

زمانی که برد دستگاه روی قاب کار گذاشته می‌شود و به‌اصطلاح برد اصلی کار گذاشته می‌شود، باید سیم‌کشی‌های هر چشمی یا تجهیز به برد وصل شود. برای مشخص‌شدن این‌که کدام سیم به کدام قسمت برد باید متصل شود، علائم اختصاری روی برد نوشته شده است که هرکدام مربوط به یک قسمت است. جدول زیر بیانگر همین موضوع است.

 

BAT

 از باتری پشتیبان با رعایت قطب + و – سیم‌کشی می‌شود.

AUX

 با رعایت قطب مثبت و منفی از چشمی‌ها و سنسورها به قسمت AUX سیم‌کشی می‌شود.

SP

 مخفف کلمه SPIKER  است که باید بلندگو را به آن متصل کرد.

SIR

 در نصب دزدگیر اماکن GMK، همه مدل‌ها، آژیر دزدگیر به این سنسور متصل می‌شود.

DOOR OPEN

 برای بازکردن در سیم‌‌کشی از محل در به این قسمت از برد متصل می‌شود.

Z۱Z۲Z۳Z۴

 برای زون‌بندی از چشمی‌ها با سیستم مستقل سیم‌کشی انجام می‌شود.

TEL

 جهت اتصال تلفن انجام می‌شود.

DATA

 به‌منظور فعال‌شدن کی‌پد خارجی است. این قسمت هم قطب مثبت و منفی دارد که باید در زمان سیم‌کشی به آن دقت شود.

 

کلام پایانی:

آنچه مسلم است، نصب دزدگیر اماکن یک کار تخصصی است و نوشتن همه جزئیات نیازمند یک مطلب بسیار طولانی است، اما آنچه بیان شد گزیده‌ای از روش کار بود که معمولاً در دفترچه راهنمای نصب دزدگیر GMK ۶۳۰ دیده می‌شود. اگر از خریداران دزدگیر اماکن GMK هستید و قصد دارید دزدگیر را خودتان نصب کنید، حتماً توصیه می‌شود این کار را زیر نظر متخصصین و با آگاهی کامل انجام دهید.

 

admin-yanus
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *