آشنایی با روش های از کار انداختن دزدگیر منزل

آشنایی با روش های از کار انداختن دزدگیر منزل

شاید برای شما هم این سؤال پیش بیاید که چرا باید ازکارانداختن دزدگیر منزل را بلد شویم؟ و درباره آن بدانیم. مگر قرار نیست دزدگیر کار کند تا از آمدن سارق به خانه جلوگیری کند.

در واقع آموزش غیرفعال‌ کردن دزدگیر اماکن دو دلیل خاص دارد. دلیل اول برای مواقعی است که دزدگیر بی‌دلیل به صدا درآمده و می‌خواهیم دزدگیر قطع شود و دلیل دوم جنبه امنیتی دارد. معمولاً سارقین برای دستبرد به منازل روش غیرفعال کردن دزدگیر منزل را بلد هستند؛ زمانی که شما یاد می‌گیرید چگونه می‌شود دزدگیر غیرفعال شود، مانند یک آنتی‌تز عمل کرده و راهکارهایی را در پیش می‌گیرید که سارق نتواند دزدگیر را غیرفعال کند. یعنی راهکارهای غیرفعال‌کردن توسط سارق را بی‌ثمر می‌کنید.

در این مقاله ما هم یاد می‌دهیم چگونه دزدگیر را غیرفعال کنید و هم آموزش می‌دهیم چه کاری انجام دهیم تا دزدگیر غیرفعال نشود. یعنی هم تز و هم آنتی‌تز غیرفعال‌ کردن دزدگیر اماکن را به شما آموزش می‌دهیم.

غیر فعال کردن دزدگیر منزل

آموزش از کار انداختن دزدگیر منزل

یکی از ماجراهای معمول افرادی که دزدگیر در خانه نصب می‌کنند، آلارم بی‌دلیل دزدگیر است. مثلاً این امکان وجود دارد که یک موش از مقابل یک سنسور حرکت کند یا وزش باد سنسورهای مگنتی را فعال کند که در این مواقع دزدگیر منزل بی‌دلیل آژیر هشدار پخش می‌کند و باعث مشکلات خاص می‌شود. در این‌گونه مواقع باید روش از کار انداختن دزدگیر منزل را بدانیم.

قطع برق باتری پشتیبان: یکی از امکانات دزدگیرهای امروزی وجود باتری پشتیبان است. دلیل وجود باتری پشتیبان ذخیره کردن برق و در مدار قراردادن دزدگیر در زمان‌های اضطراری است. فرض کنید برق می‌رود. در زمان قطع برق باتری پشتیبان اجازه نمی‌دهد دزدگیر غیرفعال شود؛ برای همین از باتری پشتیبان استفاده می‌شود. زمانی که دزدگیر بی‌دلیل فعال شده است، شما می‌توانید با قطع برق باتری پشتیبان، دزدگیر را از مدار خارج کنید تا هشدار قطع شود.

باتری پشتیبان معمولاً در پنل اصلی قرار دارد. توجه کنید که منظور از پنل اصلی، صفحه‌کلید دزدگیر نیست؛ بلکه یک باکس است که مدار فرمان و برد سنسورها در آن قرار گرفته است. به طور معمول باتری پشتیبان نیز درون پنل اصلی قرار گرفته است، پس برای از کار انداختن دزدگیر منزل برق باتری پشتیبان را قطع کنید.

قطع کردن ترانسفورماتور: یکی از تجهیزات دستگاه‌های دزدگیر اماکن، ترانسفورماتور است؛ کار ترانسفورماتور تبدیل جریان برق است. برای غیرفعال‌ کردن دزدگیر اماکن باید این ترانسفورماتور که به پریز برق متصل است، از پریز جدا کنید. با قطع ترانسفورماتور، عملاً برق وارد دزدگیر نمی‌شود و علامت هشدار قطع می‌شود.

خاموش‌کردن دستگاه: یکی دیگر از روش‌های ازکارانداختن دزدگیر منزل خاموش‌کردن یا به‌اصطلاح Shut down کردن دستگاه است. برای این کار شما می‌توانید از صفحه‌کلید دزدگیر منزل اقدام به خاموش‌کردن دزدگیر کنید. این کار به‌طور معمول روش عاقلانه‌تری است و خسارت کمتری به دزدگیر وارد می‌کند.

کدهای امنیتی: دزدگیرهای پیشرفته و امروزی که از مراکز معتبر خریداری می‌شوند، مجهز به کدهای امنیت هستند که می‌توان با واردکردن این کدها، می‌توان این دستگاه را غیرفعال کرد. کافی است شما از خریدار یا نصاب دزدگیر این کدها را مطالبه کنید و نحوه تغییر دادن آنها را نیز یاد بگیرید. شما با واردکردن این کدها به‌راحتی می‌توانید غیرفعال‌ کردن دزدگیر منزل را انجام دهید. در بعضی از دزدگیرهای پیشرفته این امکان وجود دارد که با استفاده از اپلیکیشن‌های خاص از کیلومترها دورتر دزدگیر غیرفعال شود. معمولاً دزدگیرهای پیشرفته، اپلیکیشن‌های خاص دارند که روی گوشی آنها را می‌توان نصب کرد. از نصب هر اپلیکیشن غیرمجاز خودداری کنید، تبلیغ این اپلیکیشن‌ها یا در گوگل‌پلی یا فضاهای دیگر دیده می‌شود. لطفاً از نصب هرگونه کنترل دزدگیر غیرمجاز خودداری کنید.

استفاده از ریموت: یکی دیگر از روش‌های متداول برای ازکارانداختن دزدگیر منزل، استفاده از ریموت است؛ مانند ریموت دزدگیر ماشین، دزدگیر منزل نیز می‌توان غیرفعال شود.

روش جلوگیری از کار انداختن دزدگیر منزل

راه‌های جلوگیری برای از کار انداختن دزدگیر اماکن

بسیاری از خریداران دزدگیر اماکن، این نگرانی را دارند که بعد از نصب، دزدگیرها توسط سارقان غیرفعال شود و هشدارهای لازم در زمان سرقت داده نشود؛ لذا یانوس قصد دارد آنتی‌تزهای لازم جهت جلوگیری ازکارانداختن دزدگیر منزل را در این مقاله بیان کند. روش‌های زیادی برای این کار بیان می‌شود اما مهم‌ترین آنها عبارت است از:

استفاده از برق اضطراری: یکی از روش‌هایی که سارقین برای ازکارانداختن دزدگیر منزل انجام می‌دهند، قطع برق ورودی است. استفاده از برق اضطراری یا باتری‌های پشتیبان باعث می‌شود، روش برق منزل جواب ندهد. شما می‌توانید دزدگیر را به یک یوپی‌اس وصل کنید. یوپی‌اس‌ها مجهز به چند باتری هستند که برق را ذخیره می‌کنند و در زمان قطع برق، باعث اتصال مجدد برق می‌شوند، بهتر است دزدگیر به این یوپی‌اس‌ها متصل شوند.

کدهای امنیتی خاص: روش دیگری که سارقین، به‌خصوص سارقین حرفه‌ای برای غیرفعال‌ کردن دزدگیر اماکن انجام می‌دهند، هک دزدگیر است. منظور از هک دزدگیر پیداکردن کدهای امنیتی است تا به‌راحتی دزدگیر را خاموش کنند. بسیاری از افراد کدهای امنیتی را روی پنل دزدگیر یا روی یک کاغذ کنار دزدگیر می‌نویسند تا در زمان خاموش‌کردن دزدگیر به‌راحتی این کار را انجام دهند اما نمی‌دانند که این کار بسیار خطرناک است و سارقان می‌توانند ساده و بی‌دردسر دزدگیر را خاموش کنند. بهتر است کدهای امنیتی را در محلی امن قرار دهید تا در زمان نیاز فقط خودتان به آن دسترسی پیدا کنید. حتی واردکردن کدهای امنیتی داخل گوشی همراه نیز کار عاقلانه‌ای نیست، چون می‌توان با هک کردن گوشی به کدها دسترسی پیدا کرد.

یکی از نکاتی که باید به آن توجه شود، هک شدن راحت سیستم‌های بی‌سیم است. اجزای این سیستم‌ها توسط وایرلس به یکدیگر متصل هستند، برای همین بهتر است برای وایرلس نیز کد امنیتی خاص نوشته شود.

جلوگیری از اختلال رادیویی: یکی دیگر از روش‌های کار انداختن دزدگیر منزل، ایجاد اختلال رادیویی در دزدگیر است. احتمالاً می‌دانید که اجزاء دزدگیر به یکدیگر متصل هستند. برای این کار، بین اجزاء، سیگنال‌هایی ارسال می‌شود که موجب فعال‌شدن قطعات می‌شود. سارقین معمولاً با اختلال رادیویی از کانکت شدن و ارسال سیگنال در زمان دزدی جلوگیری می‌کنند. برای جلوگیری از غیرفعال‌شدن دزدگیر منزل بهتر است از سیستم‌هایی استفاده کنید که دو سیگنال رادیویی ارسال می‌کنند؛ یعنی یک سیگنال رفت و یک سیگنال پاسخ. در این سیستم‌ها ایجاد اختلال کار ساده‌ای نیست. روش دیگر استفاده از پنل مرکزی مناسب است که اجازه تداخل سیگنال رادیویی را نمی‌دهد. شما می‌توانید در مورد این سیستم‌ها از کارشناسان یانوس مشاوره دریافت کنید.

جلوگیری از قطع کردن سیم دزدگیر: روش دیگری که سارقین انجام می‌دهند تا دزدگیر منزل را غیرفعال کنند، قطع سیم‌های ارتباطی است. با قطع کردن سیم‌ها، دزدگیر معمولاً غیرفعال می‌شود. جهت جلوگیری ازکارانداختن دزدگیر منزل توصیه می‌شود از نصاب ماهر استفاده کنید یا دزدگیر را از مراکز معتبر خریداری کنید. دزدگیرهای پیشرفته این ویژگی را دارند تا با قطع یک سیم، فرمان هشدار به پنل مرکزی ارسال شود و آژیر خطر به صدا دربیاید. نصاب‎‌های ماهر نیز این توانایی را دارند تا به‌گونه‌ای سیم‌کشی کنند که اولاً پیداکردن سیم‌های هشدار کار ساده‌ای نباشد، ثانیاً قطع یک سیم اشتباه باعث فعال‌شدن زنگ هشدار شود.

استفاده از تمپر: یکی از کارهای متداول سارقین برای غیرفعال‌کردن دزدگیر خانه، دست‌کاری سنسورهای الکتریکی یا چشمی‌های دزدگیر است. تمپر یک کلید الکتریکی ویژه است که بخشی از فعالیت بخش‌های دزدگیر اماکن را زیر نظر می‌گیرد. مثلاً اگر سنسورهای دزدگیر غیرفعال شود تمپر فعال شده و فرمان هشدار داد و موجب می‌شود تا دزدگیر آژیر خطر به صدا دربیاید.

خرید دزدگیر با امنیت بالا: البته این احتمال همیشه وجود دارد که سارقین روش ازکارانداختن دزدگیر منزل را بدانند و با همه ترفندها آنها موفق به غیرفعال‌ کردن دزدگیر اماکن شوند اما یک تئوری را نباید نادیده گرفت و آن اتلاف وقت است. معمولاً سارقین باید کار خود را سریع انجام دهند، چون بیم آن را دارند که کارشان لو برود. خرید دزدگیرهای با امنیت بالا، این فرضیه را قوی می‌کند که سارق نتواند کار خود را سریع انجام دهد و از خیر دزدی بگذرد. عدم توانایی در خاموش‌کردن دزدگیر موجب می‌شود، سارق نتواند کار خود را به‌خوبی انجام دهد. توصیه می‌شود، خرید دزدگیر اماکن را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید تا کالای اصلی و با گارانتی ضمانت به شما تحویل دهد.

مخفی کردن پنل اصلی: یکی از راه‌هایی که سارقین انجام می‌دهند تا دزدگیر منازل را از کار بیندازند، غیرفعال‌کردن پنل اصلی دزدگیر است. زمانی که پنل ارتباط خود را از دست بدهد، سنسورها خاموش شده و عملاً کاری از پیش نخواهد رفت. نصاب‌های حرفه‌ای می‌دانند که چگونه و کجا باید پنل را کار بگذارند تا سارق نتواند آن را به‌راحتی پیدا کرده و ارتباط را قطع کند. پس پنل اصلی را در مکانی خاص مخفی کنید تا دسترسی به آن ساده نباشد.

از کار انداختن دزدگیر منزل

کلام پایانی

ازکارانداختن دزدگیر منزل تنها نگرانی خریداران این وسیله امنیتی است که البته نگرانی درستی است. امروزه سارقین مانند متخصصین همیشه خود را به‌روز کرده و با انواع روش‌های مختلف غیرفعال‌ کردن دزدگیر ساختمان آشنا می‌شوند. توصیه ما به شما خریداران محترم توجه به نکات ریز و شاید پیش‌پاافتاده است. مثلاً ننوشتن کدهای امنیتی در کنار دزدگیر یا عدم کدگذاری با شماره شناسنامه یا کد ملی افراد داخل منزل و خرید باتری پشتیبان برای مواقعی که برق قطع می‌شود. همه این نکات باعث می‌شود، سارقین به‌راحتی نتوانند دزدگیر را از کار بیندازند.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد خرید پکیج کامل دزدگیر اماکن یا منزل است. مثلاً خوب است که سنسور وزنی یا سنسور پدالی نیز خریداری شود تا سارقین نتوانند سریع کار خود را انجام دهند. فراموش نکنید هرچه سنسور و موانع زیادتر است، احتمال موفق نشدن سارق به صفر می‌رسد.

admin-yanus
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *