راهنمای خرید بهترین دوربین های مدار بسته خانگی

فضای خانه با دوتا دوربین مداربسته

موضوع تامین امینت ساکنین ساختمان و اموال افراد آنقدر اهمیت دارد که با توسل به تجهیزات امنیتی مختلف این نیاز را برآورده کرد. یکی از رایج ترین راه ها برای حفظ آسایش و امنیت خانه ها نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته است. اما گاهاً تنوع محصولات موجود در بازار باعث تردید افراد در انتخاب می شود.

به همین دلیل ما مطلب راهنمای خرید بهترین دوربین های مدار بسته خانگی را برای شما آماده کرده ایم تا با اطمینان خاطر مناسب ترین مدل دوربین مدار بسته برای منزل خود را انتخاب کنید. پس اگر برای خانه خود قصد خرید دوربین مدار بسته دارید، تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

 

انتخاب دوربین مدار بسته بر اساس مکان

هر ساختمان دارای بخش های مختلف است که هر بخش نیاز دارد تا در برابر ورود سارقین محافظت شود. این حرف برخلاف نظر عده ای است که تصور می کنند تنها درب ورودی اصلی ساختمان در تیرس سارقین بوده و به همین دلیل تنها مکانی که برای نصب دوربین مدار بسته تصور می کنند، در جلوی ساختمان است.

با ما در ادامه همراه باشید تا به منظور حفاظت هر چه بیشتر از ساختمان تان به شما بگوییم چه نقطه های از ساختمان مسکونی نیاز به نصب دوربین مدار بسته دارند:

  • پارکینگ آپارتمان یا منزل مسکونی

پارکینگ هر ساختمان محلی است که وسایل نقلیه از قبیل موتور، ماشین و حتی دوچرخه در آن نگهداری و پارک می شوند. حال اگر ساختمان شما یک مجتمع یا آپارتمان مسکونی است، طبیعتاً تعداد خودروها و دیگر وسایل نقلیه در این محل بیشتر هستند.

محل قرارگیری دوربین مدار بسته در پارکینگ می تواند در قسمت ورودی درب پارکینگ و قسمت پارک خودروها باشد تا دید وسیع از رفت و آمد وسایل نقلیه داشته باشید.

  • درب پشتی منزل

طراحی برخی ساختمان ها به شکلی بوده که علاوه بر درب اصلی دارای یک درب پشتی نیز هستند. از آنجا که درب پشتی همانند درب اصلی به داخل ساختمان راه دارد و از طرفی از دید عموم مخفی تر است، باید برای پیشگیری از ورود سارقین به دوربین مدار بسته مجهز باشد. شاید جالب باشد بدانید که بیشتر جرایم از درب پشتی ساختمان ها اتفاق می افتند.

  • پشت بام منزل

آیا پشت بام خانه شما به پشت بام همسایه راه دارد؟ یعنی افراد غریبه می توانند از پشت بام همسایه وارد حریم خانه شما شوند؟ اگر جواب شما به این سوال مثبت است، نیاز به دوربین مدار بسته در پشت بام منزل خود دارید.

البته توجه داشته باشید که دوربین باید در ارتفاع مناسبی از سطح پشت بام نصب شود که در دسترس افراد نباشد و از طرفی باید زاویه دوربین طوری تنظیم شود که عبور و مرور از پشت بام همسایه را به خوبی نمایش دهد.

  • ورودی منزل و آپارتمان

رایج ترین و اصلی ترین محل برای نصب دوربین مدار بسته در ورودی منزل و آپارتمان است، چرا که بیشترین رفت و آمدها از این نقطه انجام می شود.

در زمان نصب دوربین مدار بسته در ورودی منزل و آپارتمان دقت کنید که اولاً دوربین طوری نصب نشده باشد که توسط افراد دستکاری شود و دوماً کیفیت ضبط تصاویر آن بالا باشد تا بتوان جرایم احتمالی صورت گرفته در این مکان را به راحتی تشخیص داد.

  • جلوی ساختمان

با نصب دوربین در جلوی ساختمان خود می توانید از ماشین هایی که متعلق به ساکنین ساختمان بوده ولی در پارکینگ پارک نشده اند محافظت کنید.

  • حیاط منزل

در ساختمان های ویلایی بزرگ که دارای حیاط وسیع هستند، نصب دوربین مدار بسته بسیار ضروری است. چون احتمال دارد فرد خاطی از قسمت حیاط به ساختمان اصلی وارد شده و سرقت یا هر جرم دیگری را مرتکب شود.

دوربین مدار بسته نصب شده در حیاط باید همانند دوربین مدار بسته در پشت بام از نوع مقاوم به نور خورشید و سایر عوامل جوی همانند باد و باران باشد.

  • داخل فضای منزل

اگر منزل شما بزرگ است و اتاق های متعدد دارد و از طرفی اجناس لاکچری و گران قیمت همانند تابلو فرش، تلوزیون، تخته فرش های گران قیمت، طلاها و جواهر و… در آن وجود دارند، پیشنهاد می کنیم حتماً به منظور حفظ امنیت این لوازم از دوربین مدار بسته در فضای داخلی ساختمان نیز استفاده کنید.

مطمئناً به منظور نصب دوربین مدار بسته به لوازم جانبی متعددی نیاز خواهید داشت. برای این منظور پیشنهاد می کنیم لینک لوازم جانبی دوربین مدار بسته را لمس کرده و ضمن اطلاع از قیمت آن ها خریدی مطمئن را تجربه کنید.

 

دوربین مکس پاور برای خانه

نوع دوربین مورد نیاز برای نصب در منزل

از آنجا که قیمت خرید و هزینه نگهداری دوربین های هوشمند بیشتر از مدل های آنالوگ است، اکثراً پیشنهاد می کنند از دوربین های آنالوگ در منزل استفاده شود. در ادامه انواع دوربین مدار بسته قابل استفاده در ساختمان های مسکونی را به شما معرفی می کنیم:

  • دوربین مدار بسته آنالوگ

ساده ترین نوع دوربین مدار بسته که می توانید برای ساختمان مسکونی خود انتخاب کنید، دوربین مدار بسته آنالوگ است که به دلیل طراحی قدیمی خود از جمله دوربین های مدار بسته ارزان است. علاوه بر این در مقایسه با دوربین های هوشمند روش نصب و راه اندازی ساده تری دارد. هر چند پایین بودن کیفیت تصاویر ضبط شده و عدم محافظت از سیستم رمزنگاری تصاویر از معایب این نوع دوربین است.

از جمله دوربین های مدار بسته آنالوگ می توان به دوربین های HD، FULL HD و ۴K اشاره کرد. برای نصب دوربین آنالوگ فقط کافیست یک عدد کابل کواکسیال را به سیستم ضبط تصاویر یا DVR اتصال دهید.

  • دوربین مدار بسته دام

نوعی دیگری از دوربین مدار بسته مناسب برای مصارف غیر صنعتی به نام دام در بازار وجود دارد. اصطلاح دام (DOME) بکار رفته در نام این نوع دوربین به معنای گنبدی شکل است. به همین دلیل این نوع دوربین را فقط می توان در فضاهای بسته دارای سقف نصب نمود.

دلیل دیگر استفاده از دوربین مدار بسته دام برای مصارف غیرصنعتی و داخل ساختمان این است که بدنه این نوع دوربین مقاومت بسیار پایینی در برابر شرایط جوی ناپایدار دارد.

اگر بخواهیم از کیفیت تصویر در دوربین دام تعریف کنیم باید بگوییم از کیفیت های متفاوتی همچون آنالوگ، آنالوگ HD و تحت شبکه می توان در این نوع دوربین استفاده کرد که در این بین دوربین های آنالوگ به منسوخ شدن روی آورده اند و جای خود را به دوربین های آنالوگ HD و فراتر از آن دوربین های تحت شبکه داده اند.

از جمله مشخصات دوربین های دام می توان به قابلیت دید در شب آن هم به دلیل داشتن اشعه مادون قرمز یاد کرد. دوربین دام مجهز به قابلیت دید در شب یا IR برد متوسطی دارد، به همین دلیل امروزه از فناوری جدیدتری به نام Exir به عنوان دید در شب دوربین مدار بسته دام استفاده شده تا قدرت دید بالاتری در شب داشته باشد.

دوربین مداربسته بالت مکس پاور

  • دوربین مدار بسته بالت

برای فضاهای خارج از ساختمان همچون حیاط، جلوی درب ورودی و پشت بام بهتر است از دوربین مدار بسته بالت (BULLET) استفاده کنید. دلیل نام گذاری این نوع دوربین به اسم بالبت شکل ظاهری و استوانه ای آن است.

دوربین مدار بسته بالت به دلیل مقاومت عالی در برابر شرایط جوی نامساعد برای نصب در فضای آزاد مناسب تر است. از جمله مزیت های این نوع دوربین می توان به قابلیت نصب ساده، دید در شب، تنوع در لنز دوربین و کیفیت بالای تصاویر آن اشاره کرد.

قابلیت دید در شب دوربین های مدار بسته بالت به دلیل استفاده از ال ای دی های مادون قرمز در آن هاست. البته امروزه LEDهای مادون قرمز دید در شب جای خود را به تکنولوژی پیشرفته تر به نام مادون قرمز EXIR داده اند که کیفیت تصاویر به مراتب بالاتری دارند.

تنوع لنز در دوربین مدار بسته آپارتمانی بالت بی نظیر است به حدی که شما می توانید انواع لنز ثابت، وریفوکال و موتورایز را در این نوع دوربین مشاهده کنید که هر کدام قابلیت خاص خود را دارند.

به عنوان مثال در لنز ثابت نمی توان زوم و بزرگنمایی انجام داد، اما زاویه دید در لنز وریفوکال متغییر است. حتی می توانید با کمک لنز موتورایزر تغییر زاویه دید دوربین را با کمک یک موتور کوچک تعبیه شده در داخل آن از راه دور انجام دهید.

اگر می خواهید در کنار نصب دوربین مدار بسته آپارتمانی به منظور حفاظت بیشتر از خانه خود از سیستم دزدگیر نیز استفاده کنید، بر روی لینک خرید دزدگیر جی ام کا بزنید.

بهترین برند دوربین مدار بسته برای منزل

بهترین برند دوربین مدار بسته برای منزل

تا این قسمت از متن برای شما توضیح دادیم که در چه نقاطی از ساختمان به نصب دوربین مدار بسته نیاز دارید و بعد از آن انواع دوربین مدار بستگی خانگی را به شما معرفی کردیم. حالا در این بخش می خواهیم شما را با بهترین برندهای تولید کننده دوربین مدار بسته آپارتمانی یا خانگی آشنا کنیم:

  1. دوربین مدار بسته برند هایک ویژن

هایک ویژن یک برند چینی است که از سال ۲۰۰۱ فعالیت خود را در حوزه سیستم های محافظتی از قبیل دوربین مدار بسته و تجهیزات وابسته آن آغاز کرده است و هم اکنون تولیدات خود را به سمت دوربین های حرارتی، دوربین های هوشمند با تکنولوژی هوش مصنوعی و غیره برده است.

از دوربین های مدار بسته تولیدی شرکت هایک ویژن می توان در پروژه ها کوچک خانگی و اداری و همچینن در پروژه های بزرگ صنعتی استفاده کرد و این مهمترین نقطه تمایز این برند با مارک های دیگر است.

نقاط قوت دوربین های مدار بسته هایک ویژن

  • شرکت هایک ویژن بر رضایت مشتری تمرکز کرده است، به همین دلیل محصولات این شرکت در کنار کیفیت تصویر بالای دوربین، قیمت خرید مناسبی دارند.
  • نصب آسان به همراه دوام بالا از جمله مزیت های قابل توجه در دوربین های مدار بسته هایک ویژن است.
  • لنزهای بکار رفته در دوربین های مدار بسته هایک ویژن با همکاری با برند اولسن، یکی از بهترین برندهای آلمانی تولید می شوند که جزو برترین لنزهای اپتیکال در سطح جهانی بشمار می رود.
  • قابلیت دید در شب یا Exir دوربین های هایک ویژن یکی دیگر از مزیت های منحصر به فرد محصولات این شرکت است که می تواند قدرت دید در شب را تا ۳۰ درصد بیشتر کند.
  • برند هایک ویژن از تراشه های الکترونیکی فوق پیشرفته تولید شده در شرکت آمریکایی Ambrella استفاده می کند که این شرکت یکی از برترین تولیدکنندگان تراشه دوربین در دنیا است.
  • در دوربین های مدار بسته هایک ویژن از تکنولوژی POC استفاده می شود. با کمک این تکنولوژی انتقال جریان الکتریکی و اطلاعات تصویر بر روی یک کابل امکان پذیر است و می تواند اطلاعات آن را تا برد ۱۲۰۰ متر منتقل کند.
  • قابلیت تشخیص چهره دوربین های هایک ویژن منحصر به فرد است. چون این برند توانسته با کمک تکنولوژی هوش مصنوعی توانایی محصولات خود را در تشخیص چهره افراد بالا ببرد.

نقاط ضعف دوربین های هایک ویژن

  • امروژه برندهای تقلبی از دوربین مدار هایک ویژن در بازار وجود دارد که برای در امان ماندن از خرید دوربین قلبی باید از فروشگاه های معتبر خرید کنید.
  • دوربین های مدار بسته تولید شده توسط شرکت هایک ویژن با دوربین های مدار بسته متفرقه موجود در بازار سازگاری ندارند.
  • تعداد محدودی از دوربین های هایک ویژن دارای قابلیت ضبط همزمان تصویر و صدا هستند.

 

  1. دوربین مدار بسته برند هایلوک

منحصر بودن برند هایک ویژن آنقدر گسترده است که به دلیل تنوع بالا در تولید محصولات متعدد دوربین مدار بسته هایلوک خود را به نام یک برند جدید و جداگانه وارد بازار کرده است. دوربین مدار بسته هایلوک نیز همانند دیگر محصولات هایک ویژن دارای قابلیت های بی نظیری هستند که از آن جمله می توان به قیمت خرید مناسب با وجود کیفیت بالای این محصول اشاره کرد.

دوربین های هایلوک را می توانید در پروژه های کوچک خانگی و تجاری مورد استفاده قرار دهید. از جمله مدل های متنوع برند هایلوک می توان به دوربین تحت شبکه و دوربین توربو HD این شرکت اشاره کرد.

دوربین های تحت شبکه هایلوک بر اساس آخرین تکنولوژی روز دنیا ساخته شده اند، با این حال قیمت ارزان دارند. از جمله ویژگی های این محصول می توان از قابلیت فشرده سازی +H.265 یاد کرد که نه تنها می تواند از تعداد دوربین های بیشتر پشتیبانی کند، بلکه در مصرف پهنای باند نیز صرفه جویی می کند و عملکرد سیستم را تا ۸۳ درصد افزایش می دهد.

در صورت نصب دوربین مدار بسته توربو HD هایلوک شما می توانید تصاویر بسیار باکیفیت و با رزولوشن ۳ مگاپیگسل داشته باشید. از جمله قابلیت های این محصول تصویربرداری در نور بسیار کم و قابلیت ارتقا سیستم دوربین است.

نقاط قوت دوربین های مدار بسته هایلوک

  • قیمت خرید دوربین های هایلوک در مقایسه با کیفیت تصاویر ضبط شده و قابلیت های آن بسیار مقرون بصرفه و پایین است.
  • در محصولات این شرکت با کمک قابلیت WDR مشکل سیاه و کدر شدن بخش هایی از تصویر در اثر تابش نور برطرف شده است.
  • قابلیت نور مادون قرمز دید در شب یا IR این امکان را به دوربین های هایلوک می دهد تا در شب به خوبی تصویربرداری کنند.
  • برای کنترل ورود افراد به مکان و محوطه های خاص از تلکنولژی PIR در محصولات این شرکت استفاده شده است.
  • در دوربین های مدار بسته هایلوک امکان نصب کارت حافظه SD و دسترسی سریع به فایل ها وجود دارد.
  • یکی دیگر از مزیت های دوربین هایلوک داشتن قابلیت ۳D DNR است که نویز در تصاویر را کاهش می دهد.

نقاط ضعف دوربین مدار بسته هایلوک

  • تنها ایراد وارده به محصولات هایلوک این است که برای استفاده در پروژه های بزرگ قابلیت ندارد.

 

  1. دوربین مدار بسته برند داهوا

برن داهوا یک کمپانی چینی در زمینه تولید انوع دوربین های مدار بسته تحت شبکه، آنالوگ، چرخان، دوربین های حرارتی، دستگاه های ضبط تصاویر، فضای ذخیره سازی، ارتباطات تصویری، سیستم آلارم، کنترل ترافیکی، سیستم ویدئویی هوشمند، نرم افزارهای DSS و لوازم جانبی دوربین و دستگاه های ضبط کننده تصاویر است.

این برند فعالیت خود را از سال ۲۰۰۱ و با ساخت دوربین های مدار بسته آنالوگ و سیستم های امینتی آغاز کرده و هم اکنون به تولیدات بی نظیری همچون دوربین های مدار بسته تحت شبکه، دوربین های مدار بسته چندوجهی، دستگاه های ان وی آر، دستگاه های رکورد چند وجهی و… دست پیدا کرده است.

نقاط قوت دوربین های مداربسته داهوا

  • محصولات این برند دارای کیفیت های نرم افزاری و سخت افزاری بالایی بوده و با این وجود قیمت بسیار مناسبی دارند.
  • شرکت داهوا بهترین و اولین برند دوربین مدار بسته در ایران است که محصولات خود را همراه با گارانتی و خدمات پس از فروش به مردم عرضه می کند.
  • تصاویر ارائه شده توسط دوربین های با کیفیت داهوا بسیار شفاف و بی نظیر هستند.
  • با کمک محصولات این شرکت می توان از راه دور هم به تصاویر باکیفیت دسترسی داشت.
  • سیگنال های تصویری دوربین مدار بسته داهوا بسیار قوی هستند، تا حدی که می توان از برد زیاد آن ها را به راحتی دریافت کرد.

نقاط ضعف دوربین های مدار بسته داهوا

  • پهنای باند دروبین داهوا با محدودیت مواجه است.
  • در مقایسه با سایر برندهایی که بررسی کردیم، قیمت خرید آن کمی بالاتر است.

برای مشاهده مدل های متنوع دوربین مدار بسته مارک داهوا و اطلاع از قیمت آن لینک دوربین مدار بسته داهوا را لمس کنید.

پکیج دوربین مداربسته

  1. دوربین مدار بسته پاناسونیک

یکی از نام آشناترین برندها در زمینه تولید دوربین های مدار بسته شرکت پاناسونیک است. این کمپانی در سال ۱۹۱۸ فعالیت خود را با تولید تجهیزات صنعتی و لامپ آغاز کرد و هم اکنون جزو برترین برندهای تولید کننده دوربین مدار بسته در بازار شناخته می شود.

نقاط قوت دوربین مدار بسته پاناسونیک

  • محصولات این شرکت امکان ضبط خودکار تصاویر در محیط های مختلف خانگی و صنعتی را فراهم می کنند.
  • دوربین های پاناسونیک به فناوری تشخیص چهره مجهز هستند. به همین دلیل می توانند به صورت خودکار چهره یک فرد را واضخ تشخیص دهند.
  • برای جلوگیری از ضبط تصاویر مبهم از تثبیت کننده تصویر پیشرفته در این محصول استفاده می شود.
  • دید در شب دوربین های مدار بسته پاناسونیک بی نظیر است. به نحوی که کم نورترین تصاویر را با بالاترین کیفیت تصویربرداری می کنند.
  • در این محصول از روکش بر روی دوربین استفاده شده تا قطرات آب مانع شفافیت تصویر نشود.
  • با کمک دوربین های مادون قرمز پاناسونیک می توان محیط های کاملاً تاریک را نظارت کرد.

نقاط ضعف دوربین های مدار بسته پاناسونیک

  • تجهیزات آنالوگ در سری محصولات پاناسونیک از بین رفته اند و جای خود را به تجهیزات تحت شبکه داده اند.
  • قیمت خرید محصولات پاناسونیک بسیار بیشتر از سایر برندها است.
  • پهنای باند انتقال تصاویر دوربین های پاناسونیک محدودیت دارد.

 

  1. دوربین مدار بسته برند اکسیس

شرکت اکسیس در سال ۱۹۸۴ در کشور سوئد پایه ریزی شد و در حال حاضر در زمینه تولید دوربین های مدار بسته تحت شبکه فعالیت می کند. جالب است بدانید اولین دوربین مدار بسته تحت شبکه توسط این برند طراحی و روانه بازار شده است.

کیفیت و طول عمر محصولات برند اکسیس زبان زده خاص و عام است، اما از آنجا که قیمت خرید به مراتب بالایی دارد، اکثر مشتریان ترجیح می دهند از برندهای ارزان قیمت تر همچون هایک ویژن و هایلوک استفاده کنند.

نقاط قوت دوربین های مدار بسته اکسیس

  • محصولات برند اکسیس دارای قابلیت دید در شب فوق العاده ای هستند که در تاریک ترین مکان ها بهترین تصاویر را ارائه می دهند.
  • کیفیت تصاویر دوربین های مدار بسته اکسیس به قدری بالا است که جزئیات به خوبی حفظ می شوند.
  • تصاویر ویدئویی محصولات این برند دارای قابلیت رمزگذاری هستند.

نقاط ضعف دوربین های مدار بسته اکسیس

  • قیمت خرید به مراتب بالاتر از سایر برندها
  • فاقد قابلیت ضبط صدا
  • محدودیت پهنای باند

 

جمع بندی

وقتی پای امنیت ساختمان و حفظ اموال شخصی در میان باشد همه به دنبال آن هستیم تا بهترین تجهیزات امنیتی را انتخاب و استفاده کنیم. ما در این مطلب همه نوع سیستم مدار بسته برای منزل را به شما معرفی کردیم. همچنین شما را با بهترین دوربین مدار بسته برای منزل آشنا نمودیم.

در پایان خاطر نشان می کنیم که با توجه به وجود محصولات تقلبی در بازار، تنها خرید از فروشگاه های معتبر می تواند کیفیت واقعی دوربین مدار بسته را تضمین کند.

مجموعه یانوس یک سایت فروشگاهی است که تنها محصولات مطمئن و باکیفیت را به شما مشتریان عزیز عرضه می کند. بنابراین شما می توانید با خاطری آسوده از انواع دوربین مدار بسته مسکونی این فروشگاه و لوازم جانبی آن خرید کنید.

 

pouyannosrati
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *